דיברו לא מזמן על להפוך את הקווים הפנימיים של הרכבת

אבישי ק

New member
דיברו לא מזמן על להפוך את הקווים הפנימיים של הרכבת

באזור המרכז לרכבת כמו הS בברלין
מעין רכבת קטנה מהירה שנוסעת על המסילות הרגילות ועם יותר תחנות ביניים
איפה זה עומד?
 
לא מבוצעת תוכנית כזאת, אולי סתם דיברו

אחרי שתושלם המסילה לרעננה יפרידו כנראה את הרכבת הבין עירונית לבאר שבע דרך ראשון ואשקלון מהרכבת העירונית מכפר סבא לראשון מערב.
 

אבישי ק

New member
חבל שלא, זה כלכך מתאים לעיר בינונית כמו ת"א רבתי

זה מערכת מהירה עם הרבה תחנות שמבוססת על המסילה הקיימת
וראיתי אותה בסאן פרנסיסקו אם אני לא טועה וזה עובד יפה מאד
 
המסילות של הרכבת באזור המרכז (למעט מסילות האילון) לא נמצאות

בקירבה מספקת לאזורים מאוכלסים בשביל לשמש רכבות עם הרבה תחנות ביניים.
זה לא באמת יהווה תחליף לרשת המתע"ן שצריך להקים בגוש דן.
 

oshlick1

New member
אתה יודע במקרה איך אמור להסתיים קו העיירות בגוש דן?

הרכבת שתגיע מהדרום לתל אביב תמשיך למסילת השרון וחזרה דרך מסילת הירקון? וחלק מהרכבות הפוך? איך זה יעבוד
 
לא חושב שהתקבלה החלטה סופית לגבי זה

עקרונית אמורה להיות הפרדה בין הקו הבינעירוני לקו הפרברי והקו הפרברי אמור לשרת את מסילות הירקון והשרון.
נדע אולי קצת יותר כאשר יפתח קטע נתיבות - באר שבע והרבה יותר כאשר תושלם מסילת השרון.
 

Rubim88

New member
זה יקרה מתישהו בעתיד

אבל לא בדיוק כמו הSBAHN בברלין, מ2 סיבות:
1.ההיסטוריה והמציאות שונה - מטרו' ת"א לא גדל ולא תוכנן עם חשיבה על תחבורה מסילתית רבת קיבולת ולכן עכשיו יש צורך להקים אותה בצמוד למרכזי אוכלוסיה(כמה שאפשר) ולשדרג את הקיימת, ועדיין זה לא יהיה דומה מבחינת פריסה.
2.המודל בברלין לא עדכני טכנולוגית(מן הסתם, כמעט 100 שנים), היום מערכות פרבריות נראות אחרת.
 

אבישי ק

New member
מה הכוונה לא עדכני טכנולוגית

זה היה מאד נוח עד כמה שאני זוכר
ודי מודרני
 

Rubim88

New member
פשוטו כמשמעו

זה לא קשור לכמה נוח/נראה מודרני - היום(יותר נכון כבר משנות ה70) הטכנ' התקדמה ומערכות פרבריות מודרניות נבנות אחרת(לדוגמא - הזנה חשמלית עילית, בד"כ מתח חילופין גבוה - ומהירות מקס' של 120-160 קמ"ש)
 
למעלה