דיברתי היום עם יועצת בית הספר

דיברתי היום עם יועצת בית הספר

סיפרתי לה שהגדול טובין עם הפרעת קשב וריכוז, ושפסלו אוטיזם למרות בעיות חברתיות. לטענתה, זה דווקא הגיוני ולהרבה ילדים עם הפרעות קשב יש בעיות חברתיות. כי הם אימפולסיביים, לא רואים מה קורה מסביבם וכד'. מה דעתכם?
 

TikvaBonneh

New member
בעיות חברתיות וadhd

אכן, גם לי אמרו את זה, וזו הסיבה שהמשכתי להאמין שהבעיה של יותם זה adhd עד שהיה בן 15. אנחנו לא יכולים לאבחן אותו באינטרנט אני לא יודעת איזה איבחון עשיתם לגדול. האם ados/adi?
 
רק פסיכיאטר, לא פסיכולוג

אני יודעת שזה לא אומר כלום, אבל כל הבעיות שיש לאחיו המאובחן כגון קושי לבצע פעולה בלי שמפרקים אותה, בררנות באוכל, חוסר יכולת לבקש עזרה, חוסר יכולת לעקוף בעיה וכד' ממש אבל ממש לא קיימת אצלו. מדובר בילד מאד מאד מפוזר, שמאבד ציוד כולל בגדים בלי סוף, שלא רואה דברים שנשארו על הרצפה אחרי שסיים לכאורה לסדר, שבגילאים יותר צעירים היה מתחיל כל יום פרויקט חדש ומעולם לא סיים כלום וכד'. בנוסף, יש בעיה חברתית. נהנה מחברת מבוגרים וילדים, צופים, כל פעילות כיתתית. אבל יש לו רק שני חברים שגם איתם כמעט ולא נפגש אחר הצהריים. המורה אמרה לנו פעם שלפעמים הוא אומר דברים שמעצבנים ילדים. מצד שני, עוזר לי בטירוף עם הקטנים, יודע להעסיק אותם יותר טוב ממני, עוזר גם כשאני לא מבקשת אבל רואים שקשה לי להסתדר וכד'.
 

TikvaBonneh

New member
גם על יותם הפסיכיאטרית אמרה שהוא לא בספקטרום

אני לא יודעת כמה עמוק חפר הפסיכיאטר שאיבחן אותו.
בניגוד לפסיכולוגים, שמריצים שאלונים מובנים, אצל פסיכיאטרים יש שונות גדולה בשיטות האיבחון.
הפסיכיאטר שאיבחן את יותם ביקש את כל החומר שהיה לנו עליו מאז הגן, כולל הגן שהוא הלך בגיל שלוש. דוחות של גננות, כל התעודות מבית ספר ומהתכנית למחוננים, כל האיבחונים הפסיכולוגיים והדוחות של המורות. היה לי המון חומר, בערך בגודל של חמישה חומשי תורה.
אני מציעה לך ליתר ביטחון לשלוח אותו לאיבחון פסיכולוגי ADOS/ADI. זה האיבחון היחיד שקביל מדעית. כלומר, בעלי חוקר מוח, ואם הוא רוצה לכתוב מאמר בתחום האוטיזם המאמר יתקבל רק אם הנבדקים אובחנו בשיטה הזו. כל כלי איבחון אחר אינו מתוקף מבחינה מדעית.
גם יותם טוב עם קטנים. הבעיות החברתיות של ילדים בספקטרום בתפקוד גבוה הן בדרך כלל עם בני גילם, לא עם קטנים ולא עם מבוגרים.
 
מכירה לא מעט ילדים עם הפרעת קשב וריכוז שיש להם בעיות חברתיות

בדיוק בגלל מה שאמרה לך היועצת, הם אימפולסיביים, לא קוראים טוב את המתרחש, נורא דחוף להם להגיד את מה שהם רוצים בלי קשר לשאלה אם זה יעליב מישהו אחר או לא, בכלל לא שמים לב אם מי שבצד השני רוצה להקשיב להם או מתעצבן מהם... כל מיני כאלה. האם מה שאני מתארת עכשיו זה לא קווים אוטיסטיים מסוימים? כן, כנראה. מצד שני אני נוטה להאמין שרובנו על הרצף איפשהו.
&nbsp
 

TikvaBonneh

New member
צודקת לגמרי

הייתי בהרצאה בכנס אוטיזם בינלאומי שבה המדען הציג חצי פעמון של התפלגות נורמלית, כאשר בחלק הגבוה יש אפס תכונות אוטיסטיות, ירידה קלה - תכונה אחת, וכן הלאה עד לקצה הפעמון הנמוך של מקסימום תכונות אוטיסטיות.
כך שלפי זה, אם תעשי חישוב יש יותר אנשים עם תכונות אוטיסטיות מחוץ לספקטרום מאשר בתוך הספקטרום
 

grayart

New member
אני שמעתי כבר מכמה אנשי מקצוע...

שיש נטייה להחמיר את האבחנה על מנת שילד יוכל לקבל עזרה מקסימלית.
ויש לא מעט מאובחנים שבקושי עברו את הרף אם בכלל עוברים אותו אם להיות אובייקטיבים.
וכן לא ניתן לבטל את הגורם האנושי, לכל איש מקצוע יש סקאלה מעט שונה. (אחרת באמת היה ניתן לאבחן על ידי מחשב ללא שיקול דעת של בן אדם).

אני משאיר את הבן שלי בבוקר בגן, ואומר לו ביי ביי, מנפנף ביד, ושוב אומר לו ביי ביי, ושוב מנפנף... עושה הכול כדי לראות איזה סימן שהוא בכלל קולט שאני הולך, שהוא בכלל קולט שאני מדבר אליו, שיש איזו הבנה מאחורי המבט הזה שבוהה דרכי כאילו אני שקוף...
לא יודע איזו תכונה אוטיסטית זו, אני רק יודע שאני מקנא בכמה מהאנשים שכותבים כאן.
 

TikvaBonneh

New member


אכן כואב. אני זוכרת את התקופה שנדב היה במצב הזה, הייתי ממש הרוסה. מקווה שאתה מקבל תמיכה ריגשית. בכלל לא פשוט מה שאתה עובר.
 
למעלה