דיגיטלי מול פילם

דיגיטלי מול פילם

שנה טובה, אולי זה לא הפורום אבל בכל זאת אנסה: דובר הרבה על איכות התמונות בדיגיטלי לעומת הפילם הקלאסי. יש הטוענים שעדיין הדיגיטלי לא מגיע לאיכות של הפילם, אולי רק במצלמות המשוכללות יותר (וגם היקרות יותר, בהן רק הבודי מתחיל מ-1000$). מה דעתכם?
 
אז ככה.

קודם כל המצלמות הדיגיטליות הגיעו ועברו את האיכות של הנגטיב אבל הן מצלמות באמת יקרות. ולצורך השוואה: סרט צילום 50 ISO של פוג'י Velvia (נחשב איכותי ביותר מבחינת גרעיניות מאד מאד מאד נמוכה וצבעים רוויים) בחשיפה נכונה נותן איכות תמונה המקבילה ל-11 מגה פיקסל. בהנחה שהרוב לא מצלמים עם הסרט הזה, מתקבלת איכות עוד יותר נמוכה. באנלוגיות איכות התמונה נקבעת עפ"י העדשה בלבד. נכון שיש השפעה של הנגטיב אבל נגטיב זה עניין של טעם, כל אחד אוהב חברה אחרת ורגישות אחרת. בדיגיטליות מעבר לעדשה גם איכות המצלמה, קרי החיישן קובעת את איכות התמונה. אפשר לדון עד מחר מה החסרון של הדיגיטליות מול האנלוגיות ולהפך. יש עדיין דברים עדיפים באנלוגיות אך אחד היתרונות הבולטים של הדיגיטליות זה האפשרות לראות את התמונה באופן מידי ולעשות איתה מה שרוצים. ניתן ללמוד לצלם טוב מהר יחסית (עם הדרכה נכונה).
 
תודה

ואגב תיק עבודות מרשים לך. יישר כוח עניין אחר לגבי העדשות. אם יש לי עדשת ניקור 35-105 מ"מ AF 3.5-4.5 ואעביר אותה לבודי דיגטלי, למשל D70s האם אקבל את אותן תוצאות?
 

ran refael

New member
אם להשוות דיגיטל מול פילמ

כדאי גם להתחשב בנושא הנוחות ושיטת העבודה המהירה, כאן העולם הדיגיטלי עובר את הפילמ במס' דרגות קדימה כמו כן גם במחירים ללקוח והוצאות כספיות לאורך טווח ארוך אך מבחינת איכות בתוצאה הסופית, פילמ בהחלט שולט ועוד ישלוט שנים קדימה מול הדיגיטל לפילמ יש את סרט השקופיות כמו וולויה וקודאק כרום, סרטי שחור לבן מקצועיים סרטי אנפרא ועוד.. מגוון אפשרויות פיתוח שונות לתוצאות מדוייקות יותר ולמקצוענים ביותר יש גם מעבדות להדפסה ידנית בשביל איכות מקסימלית עם כימיקלים מיוחדים הויכוח כמובן חסר טעם כאשר מדובר בעולם החובבני לכן לכל מי שמתלבט איזו מצלמה כדאי לרכוש, לא להיחס לתגובה כפתרון
 
נכון אך עם הסתייגות

זה לא בהכרך חוסך הוצאות לצרכן זה אפילו מייקר. אך זהו דיון שאין טעם להכנס אליו. אם משווים אחד מול השני האנלוגיות הטובות מחזיקות מול הדיגיטליות אך ורק כאשר מדובר בציוד מקצועי מאד. אחרת עדיף דיגטלית במקרה של מצלמות פוקט או DSLR פשוטות. ד"א תודה רבה על הביקור בגלריה שלי :) אתה לא תקבל את אותם התוצאות מבחינת צבע ומבחינת קרופ פקטור. בגלל גודל החיישן ב-D70 תצטרך להכפיל את גודל העדשה ב-1.5 עדשה של 100ממ תהפוך ל- 150ממ. מבחינת צבע זה תלוי בחיישן, בין דגמי ניקון השונים אפילו קיים הבדל בגלל שכל סוג חיישן מכיל פרמטרים קצת שונים מהשני לעומת נגטיב שכבר שנים יודעים מה עלולה להיות סטיית הצבע שלו לפי הדגם ויודעים איך לתקן את זה במעבדה.
 

DeathWing

New member
אם אני לא טועה הD5 של קאנון

היא סנונית חדשה בה המצלמות הדיגיטליות למשתמשים הקצת פחות מסופר מקצועיים כבר יכולים לשים את ידם על מצלמות מסוג FF... נחייה ונראה. מעניין במה תפתיע ניקון לקראת קריסמס. השמועות אודות D200 משתנות על בסיס יומי
 
עזוב אותך D200

אני רוצה לראות מה זה הD3. מצלמת FF הראשונה של ניקון
 

dark spy

New member
אתה לא בהכרח צודק...

קראתי מאמר מאוד ארוך של איזה צלם מקצועי שעשה השוואה בין ה1D שלו לפילם (לא זוכר איזה אבל זה היה מהאיכותיים יותר) וגילה שההדפסה הדיגיטאלית בסופו של דבר הייתה טובה יותר... לא זוכר איפה המאמר
 
למעלה