דיווחים ורשמים מהכנס עם נתניהו

דיווחים ורשמים מהכנס עם נתניהו

היום בערב התקיים, כמתוכנן, הכנס באולמי אגדת גן בהוד השרון, בהשתתפות בנימין נתניהו. עוד נכחו (מהבכירים): ישראל כץ, נעמי בלומנטל (שמגיעה כמעט לכל כנס אפשרי), איוב קרא, עוזי כהן עם עיתונו החדש "פורום". בלטו בהיעדרם: פנינה רוזנבלום... הנחה את הערב שלמה מדמון, שגם נשא את נאום הפתיחה. לאורך הערב הוא לא קיפח אף אחד מסוללת המועמדים האלמוניים לכנסת שהתיצבה במקום כדי "להתחכך" (אם כולם יכנסו לכנסת יצטרכו להרחיבה- 120 מקומות לא יספיקו. עושה רושם שלרוץ לכנסת זה הטרנד החדש בארצנו). הנוכחות היתה מרשימה, אך במידה שמשווים אותה לנוכחות שנרשמה בכנס שערך מחנה שרון באותו מקום לפני חודש, שרון מנצח בנקודות. עושה רושם שמחנה שרון עשה עבודה ארגונית טובה יותר לפני הכנס שלו, ושהוא נהנה מתמיכה מרשימה בסניפי האזור, שחלק ממנהיגיהם נעדרו באופן מופגן מהכנס היום (כגון עזרא בנימיני, שהיה אצל שרון ולא היה היום). הכנס התנהל על מי מנוחות ובאוירה מכובדת. התעוררות מרשימה נרשמה עם כניסתו של נתניהו לאולם, שהקפיצה את הנוכחים אשר הסתערו עליו באהבה. הסתערות קטנה יותר (אך לא פחות מרשימה) נרשמה על העוזרת הפרלמנטרית החדשה של ישראל כץ, נגה, שהפגינה נוכחות. מסרים מיוחדים ומפתיעים לא הושמעו ע"י הדוברים. הנאום הטוב ביותר היה, כצפוי, של נתניהו, וזאת דווקא בשל העובדה שלא הסתפק בעניינים מדיניים אלא העביר לנוכחים "קורס קצר" במאקרו כלכלה. בסכ"ה- כנס מכובד ויפה. אמנם ללא בשורה מיוחדת כלשהי בדבר שינוי פני התנועה, אך נטול הכפשות ומלחמות פנימיות מיותרות. לתגובותיכם אשמח.
 

maayan98

New member
בנימין שלנו...

מאוד התרשמתי מהנאום של ביבי. הוא נתן הצעות מאוד מעניינות לפתרון בעיות הטרור והכלכלה . חוץ מזה שהוא בהחלט יודע לנאום. מעניין אם לומדים דבר כזה או שזה מולד. נעמי בלומנטל, למשל, ממש לא יודעת לנאום. היא פשוט צעקה לתוך המיקרופון. נראה לי שיש לך איזה רגשות נחיתות, או שזה סתם סגנון הדיבור שלה. אבל בהחלט הסכמתי איתה שצריך לראות עוד שרות, ועוד חברות כנסת, ועוד נשות ציבור. אין מספיק נשים בפוליטיקה.
 
האירוע אתמול

לא הזכרתם את הסטנדאפיסט הנודע כבוד סגן ראש עיריית רעננה מר. עוזי כהן שדאג להשרות אוירה טובה.
 
יש לציין גם את האירוח הנפלא

יש לציין גם את האירוח הנפלא של האולם ולהודות למר. שלמה מדמון על הכנסת האורחים המופלאה שלו.
 
עוף החול העיר לי ששכחתי משהו...

שכחתי לספר שיעקב שמאי היה נוכח בארוע, ושהוא נבחר כמועמד הליכוד להסתדרות. האמת? לא בכוונה. אבל אם כבר מעלים את הנושא- כשהייתי ילד בן 13, התנדבתי בסניף שלי במסגרת הבחירות להסתדרות בשביל יעקב שמאי. מאז עברו 13 שנה. לא הגיע הזמן להחליף את הנ"ל? הוא מועמד הליכוד מ1985, ולא הביא אותנו עדיין לשום הישג משמעותי בהסתדרות!!!!! והוא? בנאום שלו דיבר על זה שבעוד 4 שנים אולי הליכוד ינצח בהסתדרות. כן, בטח...
 

Charlie

New member
שמאי???הוא עדיין חי? עוד לא הלך

הביתה האשמאי שמאי? אפילו הברפלד עזב לבית דין של מעלה...עם כי אני מאחל ליעקב שלנו אריכות ימים ובריאות ונחת מהנכדים אבל לא כנציג הליכוד. כלכך הרבה שנים הוא תקוע שם, הוא עוד ישבור את השיא של יואב טוקר, פרי אגב, עוזי כהן הוא יותר מבדיחה מהלכת על 2 החושפת את פרצופה המגוחך של מפלגת השלטון...
 
אני מקווה שאתה צוחק...

אתה בודאי לא מתכוון לאותו עוזי כהן שתמך במועמד מפלגת העבודה בבחירות למועצה המקומית בצורן, כשבאותן בחירות התמודדה ויקה אלטרס, מועמדת רשמית של הליכוד? אתה בודאי לא מתכוון לאותו עוזי כהן שלאחר שמס´ חברים מהתנועה העירו לו על התנהגותו, הוא איים ב"התחשבנות". לא, זה בטח לא הוא. כי אם זה היה הוא - אוי לה לבושה...
 
עוזי כהן לא תמך בנציג העבודה

לידעתך מי שזכה בבחירות בצורן היה נציג מרץ, לעבודה לא היה מועמד רישמי. אולי עוזי לא תמך בגב. ויקה אך היו מס´ חברי ליכוד נוספים שהתמודדו למרות שעשו זאת לא במסגרת הליכוד אלא באופן עצמאי. כך שרוב דבריך הם לא מדוייקים עד לא מדוייקים לחלוטין חשוב ובדוק לפני מיוצא בקביעות כל כך החלטיות כי לעיתים קשה לחזור מהדברים.
 
טועה ומטעה

רק לשם הרקורד, אני הייתי אחד מהפעילים המרכזיים במטה של ויקה אלטרס. אני עבדתי בצורן יום-יום ולמדתי את השטח מספיק טוב כדי לדעת על מה אני מדבר. עוזי כהן תמך במומיק פרסול, נציג העבודה *בדיוק* כפי שרשמתי, וכל נסיון שלך לעוות את האמת בעניין זה לא יצלח. מלבד ויקה, לא היה אף מועמד שרץ מטעם מפלגה באופן רשמי, אך שני המועמדים המובילים (מומיק ויוסי מלכה) נתמכו ע"י העבודה ומרץ ואף קיבלו מימון מהן. רק ויקה רצה מטעם מפלגה-הליכוד, והיא הייתה חברת הליכוד *היחידה* שהתמודדה בבחירות. או שהנך טועה בתמימות, או שהנך מטעה בזדון. כך או כך, השל את הארשת המתנשאת בפעם הבאה שאתה נכנס לויכוח.
 
לעניין הצעקות...

זה בדיוק מה שאמרתי לכמה מחברי לשולחן אתמול כשהיא (או מישהו אחר, נדמה לי שאיוב קרא) נאם: למה לצעוק? הרי יש לו מיקרופון. רבים מחברי הכנסת שלנו פשוט חושבים שככל שיצעקו יותר כך יהיו כריזמטיים יותר. לא רק נעמי סובלת מזה. הייתי מפנה אותם לגדול הנואמים בדורנו, מנחם בגין, כדי שילמדו קצת: הוא לא צרח על המיקרופון. הוא דיבר בטונים שונים וזה היה אחד מסודות ההצלחה שלו. לעצם השאלה שלך- לדעתי בד"כ נולדים עם זה. אפשר לשפר ולשכלל את זה, אבל עד גבול מסוים. מה שבטוח אפשר ללמוד- זה לצקת תוכן מעניין בנאום. בשביל זה צריך אופקים והשכלה רחבים, כמו של נתניהו.
 
שיטת הנאום היא החשובה

אני מסכים איתך לחלוטין - עם היכולת לנאום נולדים, ולא יותר. אפשר לשפר, לחדד, ללמוד טכניקות וכו´ - אבל נואם הוא נואם מראשית ימיו. אנשים שלא נולדו עם היכולת לדבר מול קהל, כמעט אף פעם לא מצליחים לרכוש אותה, ולא משנה באילו נסיבות. רה"מ לשעבר ברק, למשל, מחזיק אצלי בתואר הנואם הגרוע ביותר בהסטוריה של מדינת ישראל. איזה חוסר בכריזמה, איזה קול מעצבן וצרוד, איזו רטוריקה אפרורית ואילו ביטויים מפגרים... נתניהו לעומתו הוא מאסטר כל הנואמים, רב אמן בתחום. גם בגין היה כזה, אך שונה - בגין שילהב המונים בזכות הכריזמה שלו, ואילו נתניהו שילהב המונים בזכות הרטוריקה שלו. דברים מאוד דומים, אמנם, אך שונים בתכלית. נאום "הם מפחדים" של נתניהו הוא דוגמא טובה לכך - רטוריקה חדה, קשה ותוקפנית. הקו הזה בדיוק הוביל את כל תקופת הזוהר של נתניהו, אבל אני חושב שהוא למד שהקו הזה היה מוטעה (הוא אמר זאת בכמה וכמה הזדמנויות).
 
למעלה