דיווח מהערב במועדון.

מיכי 10

Member
דיווח מהערב במועדון.

במפגש הערב הִנחה יהושע את המשך הקריאה בסיפור "אספרנטו" של עמוס עוז. היו 14 חברים. (לצערי לא יכולתי להגיע, אלא רק לדקות האחרונות של התוכנית).

*~*~*~*~*~*
בשיעור 13 של הקורס היו 18 תלמידים.
לבקשת תלמידים, חזר דורון בקצרה על נושא האקוזטיבו ועל מושא ישיר, מושא עקיף ו-n הכיוון.

דורון הביא את מילות השיר
Tiel la mondo iras / Juliano Hernandez Angulo (Kubo)
עבר על השיר תוך הסבר המילים, והשמיע אותו מהמצגת המוכרת מיוטיוב.

אחרי זה הוא לימד את הנושאים שעות, מספרים ושברים.
חזר והקרין את השיר, תוך השתתפות התלמידים בשירה.

ולבסוף תִּרגֵל שיחה באספרנטו, בעזרת דף עם ציורים, שיש להסביר באספרנטו מה רואים בהם. ראו בתמונה המצורפת.

היה שיעור מצוין ומגוון, וגם מלא צחוקים, כרגיל.

 

Eldad S

New member
תודה רבה, מיכל.

שעות, מספרים, ושברים?
תוכלי לכתוב עקרונות כלליים שדורון לימד בשיעור? או אולי דורון, תוכל לסכם במשפט אחד כל אחד מהעקרונות האלה?
 

מיכי 10

Member
אלדד, כתבתי בכוונה בתמציתיות.

אלה דברים שאתה יודע על בוריָם, כמובן.

למשל לספור מ-1 עד 12.

וכמו למשל איך לומר: השעה ארבע?
Estas la kvara (horo).
מה השעה?
Kioma horo estas?

השעה שלוש וחצי:
Estas la tria kaj duono.
השעה תשע ורבע:
Estas la naŭa kaj kvarono.

k.t.p. k.t.p.
 

DoronModan

New member
תוודה מיוחד מיכל

גם על המחמאות. מכיון שאנחנו כאן בתוך משפחה די מצומצמת (לצערנו...) אני יכול לומר, שבתובנה של רגע החלטתי להקדיש הפעם יותר זמן לדיבור על חשבון דקדוק. ועל מוטיבציה שיוצאת מהיכולת לדבר ולצחוק, וגם נובעת מעצם השירה השמחה. בכל מקרה לא יספיקו ללמוד את כל דקדוק האספרנטו, אבל המוטיבציה יכולה לגרום להם ללמוד ולהשתלם לבד או (עדיף) בחברתנו, שבה יוכלו גם לדבר.
 
למעלה