מיכי 10
Member
דיווח ממפגש/שיעור המועדון הערב.
היינו 14 חברים במועדון.
כיוון שדורון נאלץ לאחר טיפה לשיעור, הוא ביקש ממני להחליפו בינתיים, כדי שהשיעור יתחיל בזמן! תוך כדי הנהיגה של שנינו מכיוונים שונים אל המועדון, הוא הסביר לי מה ללמד. אפילו נתן לי לבחור בין שני נושאים, ובחרתי ב-ema, נוטה ל-.
הספקתי להרגיע את החברים שדורון בדרך, ורק יאחר מעט, ולהתחיל בשיעור, ואחרי שתי מילים בלבד, הוא הגיע והחזרתי לו את הפיקוד.
למדנו היטב את הנושא, כולל גם על אדם שנוטה למשהו (בתוספת ul-), וכולל את ההיפך, בתוספת mal-.
התחלקנו לזוגות, ושוחחנו בינינו, תוך שימוש במילים עם ema.
אחרי זה לימד, אותנו דורון את הנושא החשוב si ואת הנגזרות שלו.
שוב חזרנו לדבר בזוגות, על מה בלימוד אספרנטו הכי קשה לתלמידי הקורס, כדי שאפשר יהיה לבקש ללמוד שוב.
אחרי שתי דקות, דורון הפסיק אותנו, ביקש לשמוע מה הנושאים המבוקשים, ורשם אותם בזה אחר זה, כדי לעבוד עליהם בשיעורים הבאים.
ואחרון אחרון, קיבלנו את מנת שיעורי הבית לפעם הבאה...
מסקנות שלי:
1. השיחות בינינו, תורמות אף הן לשיפור יכולת השיחה, ואנחנו גם מתקנים פה ושם אלה את אלה, כך שזה באמת חשוב.
2. התפעלתי מהרעיון לשאול את התלמידים באיזה נושאים התקשו בלימודים, לרשום אותם על הלוח, ולעבוד עליהם בשיעורים נוספים.
נושאים לדוגמה:
pasivo
"la vorto "mem
akuzativo
prepozicioj
Dankon pro la bona, grava, interesa kaj ĝojiga leciono, Doron
Kaj multan dankon al Israel
, kiu mem preparis delikatajn admirindajn חביתיות עם גבינה por ni ĉiuj
אני לא יודעת את השם המדויק של החביתיות המעודנות: בלינצ'ס, פנקייק, קרפ? כנראה תלוי בארצות מוצא שונות.
היינו 14 חברים במועדון.
כיוון שדורון נאלץ לאחר טיפה לשיעור, הוא ביקש ממני להחליפו בינתיים, כדי שהשיעור יתחיל בזמן! תוך כדי הנהיגה של שנינו מכיוונים שונים אל המועדון, הוא הסביר לי מה ללמד. אפילו נתן לי לבחור בין שני נושאים, ובחרתי ב-ema, נוטה ל-.
הספקתי להרגיע את החברים שדורון בדרך, ורק יאחר מעט, ולהתחיל בשיעור, ואחרי שתי מילים בלבד, הוא הגיע והחזרתי לו את הפיקוד.
למדנו היטב את הנושא, כולל גם על אדם שנוטה למשהו (בתוספת ul-), וכולל את ההיפך, בתוספת mal-.
התחלקנו לזוגות, ושוחחנו בינינו, תוך שימוש במילים עם ema.
אחרי זה לימד, אותנו דורון את הנושא החשוב si ואת הנגזרות שלו.
שוב חזרנו לדבר בזוגות, על מה בלימוד אספרנטו הכי קשה לתלמידי הקורס, כדי שאפשר יהיה לבקש ללמוד שוב.
אחרי שתי דקות, דורון הפסיק אותנו, ביקש לשמוע מה הנושאים המבוקשים, ורשם אותם בזה אחר זה, כדי לעבוד עליהם בשיעורים הבאים.
ואחרון אחרון, קיבלנו את מנת שיעורי הבית לפעם הבאה...
מסקנות שלי:
1. השיחות בינינו, תורמות אף הן לשיפור יכולת השיחה, ואנחנו גם מתקנים פה ושם אלה את אלה, כך שזה באמת חשוב.
2. התפעלתי מהרעיון לשאול את התלמידים באיזה נושאים התקשו בלימודים, לרשום אותם על הלוח, ולעבוד עליהם בשיעורים נוספים.
נושאים לדוגמה:
pasivo
"la vorto "mem
akuzativo
prepozicioj
Dankon pro la bona, grava, interesa kaj ĝojiga leciono, Doron
Kaj multan dankon al Israel
אני לא יודעת את השם המדויק של החביתיות המעודנות: בלינצ'ס, פנקייק, קרפ? כנראה תלוי בארצות מוצא שונות.