דיווח ממפגש/שיעור המועדון הערב.

מיכי 10

Member
דיווח ממפגש/שיעור המועדון הערב.

היינו 14 חברים במועדון.

כיוון שדורון נאלץ לאחר טיפה לשיעור, הוא ביקש ממני להחליפו בינתיים, כדי שהשיעור יתחיל בזמן! תוך כדי הנהיגה של שנינו מכיוונים שונים אל המועדון, הוא הסביר לי מה ללמד. אפילו נתן לי לבחור בין שני נושאים, ובחרתי ב-ema, נוטה ל-.

הספקתי להרגיע את החברים שדורון בדרך, ורק יאחר מעט, ולהתחיל בשיעור, ואחרי שתי מילים בלבד, הוא הגיע והחזרתי לו את הפיקוד.

למדנו היטב את הנושא, כולל גם על אדם שנוטה למשהו (בתוספת ul-), וכולל את ההיפך, בתוספת mal-.

התחלקנו לזוגות, ושוחחנו בינינו, תוך שימוש במילים עם ema.

אחרי זה לימד, אותנו דורון את הנושא החשוב si ואת הנגזרות שלו.

שוב חזרנו לדבר בזוגות, על מה בלימוד אספרנטו הכי קשה לתלמידי הקורס, כדי שאפשר יהיה לבקש ללמוד שוב.
אחרי שתי דקות, דורון הפסיק אותנו, ביקש לשמוע מה הנושאים המבוקשים, ורשם אותם בזה אחר זה, כדי לעבוד עליהם בשיעורים הבאים.

ואחרון אחרון, קיבלנו את מנת שיעורי הבית לפעם הבאה...

מסקנות שלי:
1. השיחות בינינו, תורמות אף הן לשיפור יכולת השיחה, ואנחנו גם מתקנים פה ושם אלה את אלה, כך שזה באמת חשוב.
2. התפעלתי מהרעיון לשאול את התלמידים באיזה נושאים התקשו בלימודים, לרשום אותם על הלוח, ולעבוד עליהם בשיעורים נוספים.

נושאים לדוגמה:
pasivo
"la vorto "mem
akuzativo
prepozicioj

Dankon pro la bona, grava, interesa kaj ĝojiga leciono, Doron


Kaj multan dankon al Israel
, kiu mem preparis delikatajn admirindajn חביתיות עם גבינה por ni ĉiuj

אני לא יודעת את השם המדויק של החביתיות המעודנות: בלינצ'ס, פנקייק, קרפ? כנראה תלוי בארצות מוצא שונות.

 

DoronModan

New member
דנקון, מיכל

השיעורים הופכים להיות יותר ויותר נעימים בשבילי
נוצרת כימייה מיוחדת בין התלמידים לביני, ובין התלמידים לבין עצמם, ואווירה רצינית, נעמיה, מבודחת... בקיצור קסומה, מבחינתי. (איזה וידוי)
תודה גם על שנעתרת להנחות את תחילת השיעור בלי שום בעיות. אני כמעט מצטער שהאיחור היה קטן מדי. היית יכולה להמשיך בכיף.
מה עוד? אה. התכוונת שהשיעור היה ĝojiga (משמח) או אולי (גם, אבל יותר) ĝuiga (מהנה).
 

מיכי 10

Member
תודה, דורון.

אכן, קצת הצטערתי שלא הספקתי אמש ללמֵד יותר, כי אעפ"י שבחיים לא רציתי להיות מורה (ולא אחות:)), את הקבוצה הזאת גם לי נעים ללמד כשצריך. וזו הסיבה השנייה שגרמה לי להסכים להנחות את תחילת השיעור. הסיבה הראשונה - שהיית עצבני מאד בגלל הפקקים הרבים בדרך, ורציתי להרגיע אותך שלא תדאג למרות העיכוב.

אבל כשאתה הגעת, היה מגוחך שבנוכחות המאסטרו, אני אמשיך.


צדקת לגמרי: אכן, התלבטתי בין ĝuiga ו-ĝojiga, ובחרתי באחרון. אבל באמת היה גם וגם, כרגיל.
 

DoronModan

New member
לעיתים קרובות

כשמישהו משתמש במילה או צורה דקדוקית שאיננה שגיאה גסה, אלה "עוברת", אני לא מעיר. אבל אם האדם מתקדם, ו/או חוזר על זה פעמים מספר, אני מסב את תשומת הלב.
 

מיכי 10

Member
אתה רומז שהשימוש ב-ĝojiga במקרה זה, אומנם אינו

"שגיאה גסה", אבל לא תקין במיוחד? למה?
הרי גם בעברית יש לנו אפשרות בחירה חופשית בין משמח ומהנה. אז מה, בעצם, הבעיה בבחירה מסוימת זו?
 

DoronModan

New member
הוא תקין מאוד

אלא שנראה לי שהתכוונת לא ל'משמח' במקרה הזה, אלא ל'מהנה'. אולי בחרת בכוונה ב-'משמח', אז זה בסדר. אבל לי נדמה שהתכוונת ל'מהנה', בכל אופן שזה יותר מתאים בהקשר.
 

מיכי 10

Member
לא לא, כפי שכתבתי לך מוקדם יותר, התלבטתי בין

שתי האפשרויות, ובחרתי באחת מהן, שנראתה לי מתאימה.
הרי חוץ מזה שהם מהנים, יש הרבה שמחה בשיעורים שלנו. אז לא טעיתי, אלא החלטתי.
 
למעלה