Gil Keltch 1
New member
דיויד אלן חלק א'
אחת הדמויות החשובות ביותר בעולם הפסיכדלי בעיני ואחד ממחוללי התופעה בבריטניה לפחות, הוא האוסטרלי דיויד אלן. אלן יליד מלבורן העביר את נעוריו בפנימייה יוקרתית בה הוא נחשב לחריג וסבל רבות כתוצאה מכך. ב1963 הוא עבר לאנגליה והשתקע בקנטרברי בבית הוריו של רוברט וויאט (אליו הגיע בעקבות מודעה בעיתון), אהבתם המשותפת של וויאט הנער ושל אלן לג'אז חופשי ואוונגרדי מחברת בניהם מייד ואלן שצבר ניסיון מסוים כגיטריסט באוסטרליה ויצר קשרים מסוימים מקים טריו עם הנערים רוברט וויאט על התופים ויו הופר על באס ויחד אתם מופיע במופע שמשלב ג'אז, רוקנ'רול ושירת ביט, הקלטות (באיכות איומה) של ההרכב הזה יצאו בזמנו בחברת Voiceprint תחת השם Daevid Allen Trio - Live 1963. זאת הייתה למעשה ההתחלה של סצינת קנטרברי האגדית. מהאזנה לאלבום ניתן להגיד בוודאות שחשיש טוב היה זמין בלונדון כבר ב1963 אלן המסטול מדקלם שירי נונסנס ומנסה לנגן ג'אז על הגיטרה וויאט והופר מחרים אחריו אך לא בהצלחה רבה. אלן לימד את וויאט והופר לעשן גראס בהופעה הראשונה של הטריו בקנט בה נכחו גם מנהל ביה"ס התיכון שלהם ואשתו אשר ניגשו לברך את וויאט אחרי המופע, וויאט המסטול הקיא על האישה. זמן קצר אח"כ וויאט נכנס לדיכאון וניסה להתאבד, הוריו האשימו את אלן בכך והוא גורש מן הבית כתוצאה מכך. אלן מחליט לנסות את מזלו בפריז, משתקע בביט הוטל האגדי יחד עם וויליאם ס. בורוז וטרי ריילי אשר אתם הוא משתף פעולה במופעי תיאטרון אוונגרדים. מריילי הוא לומד את טכניקת הטייפ-לופס: עריכת קטעי טייפ ללולאות מוזיקליות עליהן הוא מאלתר ויוצר מספר קטעים ארוכים כמו הSwitch Doctor אשר יופיעו מאוחר יותר כבונוסים בריאישיו של האי.פי. Death of Rock וויאט והופר באים לבקר אותו בפריז והוא מנחיל להם את תורת הלופס. אלן שהספיק להתחתן בינתיים עם אוסטרלית עשירה נוטש אותה לטובת המשוררת הוולשית ג'ילי סמיית' מי שתהיה שותפתו לגלגולים השונים של גונג עד עצם היום הזה, אם ילדיו ואשתו במשך כ10 שנים. הם מבלים זמן מה במיורקה בביתו של המשורר רוברט גרייבס (אני קלאודיוס) שהיה מיודד עם הוריו של וויאט. שם הם מכירים לראשונה את דידייה מלהרב מי שיהיה הסקסופוניסט של גונג אשר התגורר באותה תקופה במערה מתחת לביתו של גרייבס ואשר הספיק לטייל תקופה ארוכה בהודו. קווין איירס מידידיו של וויאט בא לבקר ויחד עם אלן מתוודע למיליונר טקסני מטורף ומסטול (עליו נכתב מאוחר יותר הקטע (Stoned innocent Frankenstein אשר מסכים לממן הקמת להקה חדשה בראשות אלן ואיירס, השניים חוזרים לבריטניה שולפים את וויאט מלהקת הווילדה פלאוורז ומגייסים את מייק רטלדג' מכר ותיק מימי הטריו על אורגן. יו הופר משמש כ'רודי' של הלהקה ההרכב חי בקומונה ומרבה להופיע הן במועדוני המחתרת המובילים בלונדון יחד עם הפינק פלויד ואחרים והן בצרפת בעיקר במועדונים של סט טרופז בהם הם זוכים לפופולריות הולכת וגוברת, ג'ורג'יו גומלסקי מי שהיה המנהל של היארדבירדז לוקח אותם תחת חסותו ומממן להם הקלטת אלבום דמואים בצרפת אשר יצא מאוחר יותר תחת עשרות גרסאות אבל מוכר בעיקר בשם Jet Propelled Photographs (אלן הקליט גרסא חדשה לאלבום הזה יחד עם להקת 'אוניברסיטת הטעויות' שלו לפני כשנה). הם גם הספיקו להוציא סינגל ראשון ונדיר Love makes sweet music/Fellin' reelin' squeelin' לפני שאלן מסורב לקבל אשרת כניסה לבריטניה כשהלהקה חוזרת מטור צרפתי. ההרכב ממשיך בלעדיו ואלן חוזר לפריז, שם הוא מקים הרכב בשם בננה מון עם חברים שעתידים להקים אח"כ את Ame Son מטובי ההרכבים הצרפתים המוקדמים וכן גלגולים עובריים של גונג. הקלטות של שני ההרכבים וכן קטעים שהקליט אלן עם סמיית' באותה תקופה יראו אור ע"ג הדיסק Je ne fum pas des bananas אלן מגבש הרכב יציב יחסית ראשוני של גונג שכולל גם את סמיית', דידיה מלהרב, המתופף ראשיד חוארי (שמאוחר יותר התאבד) נגן הג'ז בורטון גרין וכנר גרמני שניצל את נרתיק הכינור שלו להברחת אסיד בין הגבולות. ההרכב הזה מופיע בפסטיבל 'אמוג'יס' האגדי בבלגיה יחד עם זאפה, קפטיין ביפהארט והפינק פלויד בין השאר ומונצח ע"ג צד אחד של מסרטת 8 מ"מ במה שהפך להיות האלבום הראשון של גונג Magick Brother Mystic Sister (שמועות עקשניות גורסות כי ההקלטה היא בכלל לא מפסטיבל 'אמוג'יס' קיימת הקלטה אחרת שאמורה להיות משם) האלבום הציג אלמנטים מסוימים שיאפיינו את גונג בהמשך כמו ניסיונות גיטרת הגליסאנדו העוברים של אלן והספייס וויספר של סמיית' כמו כן נכלל שימוש בטייפים לפי מיטב המסורת האלנית על רקע המכלול הזה של רעשים פסיכדלים חוץ-ארציים ואלתורים ג'אזים אלן הציג חזון פסיכדלי אפל וקודר בניגוד גמור לשמחת החיים שתאפיין כה רבות מעבודותיו המאוחרות יותר במידה רבה האלבום וגם חלקים ניכרים מהאלבום הרשמי הבא 'קממבר אלקטריק' היוו מעין פסקול למהפכת הסטודנטים בפריז ב1968 אותה חוו אלן וסמיית' על בשרם (למעשה הם היו מבוקשים ע"י המשטרה והם נמלטו לספרד ברגע האחרון לפני שהמשטרה הצרפתית פרצה לדירתם). כשנרגעו העניינים אלן וסמיית' חזרו לפריז והקימו הרכב שכלל חברים קודמים וחברים חדשים בדמות השחקן האמריקאי מייקל בראון והמוזיקאי הניסיוני הביזארי דניאל ללו שניגן על כלי שמורכב מתוף בס ענק עליו הורכבו מיתרי צ'לו הקלטות של ההרכב הזה יצאו באלבום Camembert eclectique וברובן הן מעין פיתוח של המוטיבים ממג'יק בראדר.
אחת הדמויות החשובות ביותר בעולם הפסיכדלי בעיני ואחד ממחוללי התופעה בבריטניה לפחות, הוא האוסטרלי דיויד אלן. אלן יליד מלבורן העביר את נעוריו בפנימייה יוקרתית בה הוא נחשב לחריג וסבל רבות כתוצאה מכך. ב1963 הוא עבר לאנגליה והשתקע בקנטרברי בבית הוריו של רוברט וויאט (אליו הגיע בעקבות מודעה בעיתון), אהבתם המשותפת של וויאט הנער ושל אלן לג'אז חופשי ואוונגרדי מחברת בניהם מייד ואלן שצבר ניסיון מסוים כגיטריסט באוסטרליה ויצר קשרים מסוימים מקים טריו עם הנערים רוברט וויאט על התופים ויו הופר על באס ויחד אתם מופיע במופע שמשלב ג'אז, רוקנ'רול ושירת ביט, הקלטות (באיכות איומה) של ההרכב הזה יצאו בזמנו בחברת Voiceprint תחת השם Daevid Allen Trio - Live 1963. זאת הייתה למעשה ההתחלה של סצינת קנטרברי האגדית. מהאזנה לאלבום ניתן להגיד בוודאות שחשיש טוב היה זמין בלונדון כבר ב1963 אלן המסטול מדקלם שירי נונסנס ומנסה לנגן ג'אז על הגיטרה וויאט והופר מחרים אחריו אך לא בהצלחה רבה. אלן לימד את וויאט והופר לעשן גראס בהופעה הראשונה של הטריו בקנט בה נכחו גם מנהל ביה"ס התיכון שלהם ואשתו אשר ניגשו לברך את וויאט אחרי המופע, וויאט המסטול הקיא על האישה. זמן קצר אח"כ וויאט נכנס לדיכאון וניסה להתאבד, הוריו האשימו את אלן בכך והוא גורש מן הבית כתוצאה מכך. אלן מחליט לנסות את מזלו בפריז, משתקע בביט הוטל האגדי יחד עם וויליאם ס. בורוז וטרי ריילי אשר אתם הוא משתף פעולה במופעי תיאטרון אוונגרדים. מריילי הוא לומד את טכניקת הטייפ-לופס: עריכת קטעי טייפ ללולאות מוזיקליות עליהן הוא מאלתר ויוצר מספר קטעים ארוכים כמו הSwitch Doctor אשר יופיעו מאוחר יותר כבונוסים בריאישיו של האי.פי. Death of Rock וויאט והופר באים לבקר אותו בפריז והוא מנחיל להם את תורת הלופס. אלן שהספיק להתחתן בינתיים עם אוסטרלית עשירה נוטש אותה לטובת המשוררת הוולשית ג'ילי סמיית' מי שתהיה שותפתו לגלגולים השונים של גונג עד עצם היום הזה, אם ילדיו ואשתו במשך כ10 שנים. הם מבלים זמן מה במיורקה בביתו של המשורר רוברט גרייבס (אני קלאודיוס) שהיה מיודד עם הוריו של וויאט. שם הם מכירים לראשונה את דידייה מלהרב מי שיהיה הסקסופוניסט של גונג אשר התגורר באותה תקופה במערה מתחת לביתו של גרייבס ואשר הספיק לטייל תקופה ארוכה בהודו. קווין איירס מידידיו של וויאט בא לבקר ויחד עם אלן מתוודע למיליונר טקסני מטורף ומסטול (עליו נכתב מאוחר יותר הקטע (Stoned innocent Frankenstein אשר מסכים לממן הקמת להקה חדשה בראשות אלן ואיירס, השניים חוזרים לבריטניה שולפים את וויאט מלהקת הווילדה פלאוורז ומגייסים את מייק רטלדג' מכר ותיק מימי הטריו על אורגן. יו הופר משמש כ'רודי' של הלהקה ההרכב חי בקומונה ומרבה להופיע הן במועדוני המחתרת המובילים בלונדון יחד עם הפינק פלויד ואחרים והן בצרפת בעיקר במועדונים של סט טרופז בהם הם זוכים לפופולריות הולכת וגוברת, ג'ורג'יו גומלסקי מי שהיה המנהל של היארדבירדז לוקח אותם תחת חסותו ומממן להם הקלטת אלבום דמואים בצרפת אשר יצא מאוחר יותר תחת עשרות גרסאות אבל מוכר בעיקר בשם Jet Propelled Photographs (אלן הקליט גרסא חדשה לאלבום הזה יחד עם להקת 'אוניברסיטת הטעויות' שלו לפני כשנה). הם גם הספיקו להוציא סינגל ראשון ונדיר Love makes sweet music/Fellin' reelin' squeelin' לפני שאלן מסורב לקבל אשרת כניסה לבריטניה כשהלהקה חוזרת מטור צרפתי. ההרכב ממשיך בלעדיו ואלן חוזר לפריז, שם הוא מקים הרכב בשם בננה מון עם חברים שעתידים להקים אח"כ את Ame Son מטובי ההרכבים הצרפתים המוקדמים וכן גלגולים עובריים של גונג. הקלטות של שני ההרכבים וכן קטעים שהקליט אלן עם סמיית' באותה תקופה יראו אור ע"ג הדיסק Je ne fum pas des bananas אלן מגבש הרכב יציב יחסית ראשוני של גונג שכולל גם את סמיית', דידיה מלהרב, המתופף ראשיד חוארי (שמאוחר יותר התאבד) נגן הג'ז בורטון גרין וכנר גרמני שניצל את נרתיק הכינור שלו להברחת אסיד בין הגבולות. ההרכב הזה מופיע בפסטיבל 'אמוג'יס' האגדי בבלגיה יחד עם זאפה, קפטיין ביפהארט והפינק פלויד בין השאר ומונצח ע"ג צד אחד של מסרטת 8 מ"מ במה שהפך להיות האלבום הראשון של גונג Magick Brother Mystic Sister (שמועות עקשניות גורסות כי ההקלטה היא בכלל לא מפסטיבל 'אמוג'יס' קיימת הקלטה אחרת שאמורה להיות משם) האלבום הציג אלמנטים מסוימים שיאפיינו את גונג בהמשך כמו ניסיונות גיטרת הגליסאנדו העוברים של אלן והספייס וויספר של סמיית' כמו כן נכלל שימוש בטייפים לפי מיטב המסורת האלנית על רקע המכלול הזה של רעשים פסיכדלים חוץ-ארציים ואלתורים ג'אזים אלן הציג חזון פסיכדלי אפל וקודר בניגוד גמור לשמחת החיים שתאפיין כה רבות מעבודותיו המאוחרות יותר במידה רבה האלבום וגם חלקים ניכרים מהאלבום הרשמי הבא 'קממבר אלקטריק' היוו מעין פסקול למהפכת הסטודנטים בפריז ב1968 אותה חוו אלן וסמיית' על בשרם (למעשה הם היו מבוקשים ע"י המשטרה והם נמלטו לספרד ברגע האחרון לפני שהמשטרה הצרפתית פרצה לדירתם). כשנרגעו העניינים אלן וסמיית' חזרו לפריז והקימו הרכב שכלל חברים קודמים וחברים חדשים בדמות השחקן האמריקאי מייקל בראון והמוזיקאי הניסיוני הביזארי דניאל ללו שניגן על כלי שמורכב מתוף בס ענק עליו הורכבו מיתרי צ'לו הקלטות של ההרכב הזה יצאו באלבום Camembert eclectique וברובן הן מעין פיתוח של המוטיבים ממג'יק בראדר.