דיון - "בהתעמלות, פסיכולוגיה היא הכל"
ברור שגנטיקה טובה, גוף מתאים ויכולת גופנית זה חשוב, אך בסופו של דבר, מה שבונה או הורס מתעמלת זה הנושא הפסיכולוגי. המאמן ה"תומך" יצליח הרבה יותר מהמאמן "הטכני", לדוגמא, הרבה יותר "קל" ללמד "יורצ'נקו" מאשר לשכנע ילדה לקפוץ לאחור מעל מכשול (יורצ'נקו היא קב' קפיצות שבה מערבית מתבצע פליק פלאק לשולחן הקפיצות ולאחריו סלטה או בורג לנחיתה). האתגר למאמנים הוא : מה לעשות כאשר מתעמלת לא מצליחה לעמוד בדרישות או במטרות שהוצבו לה, מה הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר ההצלחה ועם הערכה מחדש של המשימות החדשות שיוצבו. אם מתעמלת מגיעה למצב כזה בו היא לא מצליחה להשיג את המטרות, הנושא (ללא התערבות תמיכתית של המאמן), יוביל לשני דברים: 1. תסכול ומכאן פרישה. 2. תסכול ומכאן התנהגות לא נאותה, כעס, אגרסיביות (ואולי עד אלימות). (מאמר לקוח מתוך gymnasticscoaching.com) אם כן, מה דעתכן, איך אתן מתמודדות עם הקשיים הפסיכולוגיים כמאמנות/מדריכות/מתעמלות/הורים?
ברור שגנטיקה טובה, גוף מתאים ויכולת גופנית זה חשוב, אך בסופו של דבר, מה שבונה או הורס מתעמלת זה הנושא הפסיכולוגי. המאמן ה"תומך" יצליח הרבה יותר מהמאמן "הטכני", לדוגמא, הרבה יותר "קל" ללמד "יורצ'נקו" מאשר לשכנע ילדה לקפוץ לאחור מעל מכשול (יורצ'נקו היא קב' קפיצות שבה מערבית מתבצע פליק פלאק לשולחן הקפיצות ולאחריו סלטה או בורג לנחיתה). האתגר למאמנים הוא : מה לעשות כאשר מתעמלת לא מצליחה לעמוד בדרישות או במטרות שהוצבו לה, מה הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר ההצלחה ועם הערכה מחדש של המשימות החדשות שיוצבו. אם מתעמלת מגיעה למצב כזה בו היא לא מצליחה להשיג את המטרות, הנושא (ללא התערבות תמיכתית של המאמן), יוביל לשני דברים: 1. תסכול ומכאן פרישה. 2. תסכול ומכאן התנהגות לא נאותה, כעס, אגרסיביות (ואולי עד אלימות). (מאמר לקוח מתוך gymnasticscoaching.com) אם כן, מה דעתכן, איך אתן מתמודדות עם הקשיים הפסיכולוגיים כמאמנות/מדריכות/מתעמלות/הורים?