דיון בנושא: האינטראקציה עם אנשי הצוות

דיון בנושא: האינטראקציה עם אנשי הצוות

ברצוני להעלות לדיון משותף את נושא שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת עם אנשי הצוות (אחיות, רופאים, עובדים סוציאליים ..) במקומות שבהם אנחנו פועלים. כולם מוזמנים להשתתף
השאלה המרכזית היא מה מידת השיתוף של אנשי הצוות בעבודה שלנו. האם אתם מתיעצים איתם? משתפים אותם בלבטים שלכם לגבי חולה זה או אחר ? האם הם נעזרים בכם בזמן שאתם נמצאים? אולי מחכים לכם לביצוע פרוצדורות מסוימות? מפנים אתכם למקומות בהם צריכים אתכם יותר? האם אתם נפגשים עם אנשי הצוות מידי תקופה כלשהיא לשיחה על עניני המחלקה?
 
../images/Emo207.gif אמנם ג'רום העלה נושא חשוב לדיון, אבל

העיקר שהוא הצליח להחיות את הפורום.. מה שהרבה לפניו ניסו לעשות.. טושטוש, פפריקה - אתם בטוחים שלא השתלתם אותו?
שבוע משובח לכולם
 
למי שחיפש הזדמנות

לשתף את חברי הפורום בנסיונו, לתרום לדיון מקצועי, הנה האפשרות ! ציטוט השבוע: "זה לא יפה לייבש מיצתפוזים" (חנוך רוזן)
 
אינטראקציה עם אנשים הצוות

כרגע אני נמצאת במעון טיפולי שאינו מתנהל כמו בית חולים רגיל ולכן גם נושא האינטראקציה עם הצוות שונה. הצוות הסיעודי והפרא רפואי עובדים איתי בצמוד. אם זה בלקבל מידע על הילדים, על מצבם ויכולותיהם, וכן בלהיות איתי בחלק מהמפגשים ולסייע במקרים הדורשים טיפול סיעודי כמו ניקיון שבו כמובן איני מתערבת. באשר לאחיות שמסתובבות שם, לצערי הרב אני רואה אותן בד"כ מאוד ממורמרות וחמוצות פנים. בכל פעם שהן צריכות להכניס תרופה לפה של ילד (ובכוונה בחרתי במילה "להכניס") הן יוצאות דרוכות ונוקשות כמו יחידה מובחרת ללוחמה בטרור. כרגע, זה נושא שחשבתי ממש לא מזמן, לבדוק אפשרות להדריך את אנשי הצוות כולל האחיות ולהסביר להם על יכולותיו של ליצן רפואי, ולנסות להמחיש להן איך אולי אוכל לעזור להן במלחמות החורמה שהן מנהלות עם הילדים. כמובן שעל מנת שאוכל לעשות זאת אצטרך את ההבנה ושיתוף הפעולה והסבלנות שלהן, ולכן זה עוד ייקח זמן, שלב שלב מה שנקרא. אבל אני אופטימית
כדי לעבות את הדיון, אשמח לקבל שיתופים וחוות דעת, מה באמת ניתן לעשות עם ילדים שצריכים לקחת תרופות, ולמרות שעוטפים להם אותן בג'לי ובממרח שוקולד הם עדיין מתנגדים ואפילו נלחמים בשיניים סגורות.
 

jerome2

New member
קשר אם הצוות

אתם שוב תגידו לי שאני משמיץ וכו אך לא נורא ..... אני מאוד מטפלא מהעניין שאין לכם קשר אם הצוות הרפואי זה א,ב זה הדבר הראשון שצריך להיות ואם לא עז יופי ליצנים באים לשמח ילדים איזה יופי כל הכבוד. אך זה לא עובד כך א. הליצן הרפואי הוא חלק מהצוות . ב. הוא מקבל אינפורמציה מהאחות הראשית במחלקה לגבי הילדים ומה יותר חשוב לעשות קודם . ג. האם יש ילד אם מחלה מדבקת אולי זה יכול להדביק אחרים. ד ישיבות צוות דוח ושיטוף הליצן במחלה ובמצב הסיעודי שלו. אתם מבינים זה ממש מפתיע אותי השאלות שלכם ומצד שני אני מבין כי יש חוסר בידע . האם מישהו חוץ מהפורום הזה מלווה אתכם ? בבית החולים שלכם למי אתם פומים יש יש בעיה ? במקרים של מצב קשה של הליצן האם יש לכם מישהו קבוע לשטף אותו בצוות ? האם אתם עושים הפסקה בבוקר אם הצוות? האם אתם מחליפים מילה או שתיים על המטופל? מצטער הייתי בסדנה קמה ימים בגלל זה לא הייתי פה.
 

טושטוש5

New member
אני חושבת שזה תלוי...

זה מאוד תלוי במחלקה, ובאופי הספציפי של אנשי הצוות. אני באופן אישי תמיד ניגשת לאנשי הצוות לפני שאני מתחילה לעבוד, לדבר איתם על מי זקוק לי יותר, מי פחות, האם יש משהו ספציפי לעבוד עליו עם מישהו מסוים או משהו אחר שאני צריכה לדעת (כמו בידוד או מחלות מדבקות באמת). במחלקות שונות שהייתי היתה רמת מודעות שונה של הצוות. היו מחלקות שבהן הצוות הרפואי ידע בדיוק מי אני ואיפה אני משתלבת בטיפול שלהם, ובהתאם לזה גם עברו איתי ממש על כל הילדים במחלקה ומה נדרש לעשות עם כל אחד ומה מצבו. היו מחלקות לעומת זאת שבהן גם כשבאתי לשאול לא ממש התייחסו אלי, אמרו לי שאין מה להגיד ובזה נגמר הסיפור. ג'רום, אני חושבת שכולנו מבינים את החשיבות של עבודה בשיתוף פעולה עם הצוות הרפואי. זאת המטרה שלנו ואנחנו לא חושבים שאנחנו עובדים במנותק מהם. הבעיה היא שלפעמים הם לא חושבים ככה. אז אני מבינה שכשאתה עובד הצוות הרפואי מאוד מודע, ולוקח אותך כחלק מהם. השאלה היא איך מגיעים לזה? איך יוצרים כזה שיתוף פעולה עם הצוות הרפואי? אני גם חושבת שזה שונה בין מקומות שמשלמים שכר לליצנים רפואיים לבין מקומות שמעסיקים ליצנים בהתנדבות. מי שמשלם על משהו בדרך כלל לוקח אותו יותר ברצינות. מה אתם חושבים?
 

jerome2

New member
טושטש יפה גדול זאת הנקודה.

זאת בדיוק הנקודה בין מישהו שעובד בבית החולים למתנדב את ממש מחזקת את כל מה שכתבתי עד עכשיו צריך להגיע לנקודה הזאת . ברגע שתהיו בשכר אתם תראו את העבדל ועז מה עושים עד עז. פשוט צריך לומר לא ( לדעתי) למה שישלמו לכם שכר אם אתם כל הזמן מתנדבים ולא שצריך להפסיק להתנדב אך הבית חולים קנירא מתיחס אליכם כמובן מעליו תחשבו על זה !!!. בכל אופן אני היום מעוסק ע"י בית החולים עצמו . אני והצוות זה אחד מהיום הראשון שאני שם כמובן שלכך זמן להכיר , בית חולים הדסה הוא הבית חולים הראשון שהעסיק את הליצנים בפועל בהתחלה היו תרומות ועז.... תבינו שמתקשרים אלי ערב לפני לדעת מתי אני מגיע ואם אפשר בשעה מסוימת ולא רק זה אני שוטף בהמון דברים במסגרת המחלקה שלא נדבר אם הקשר אם מנהל המחלקה שיצא לנו להיות בחו"ל כמה פעמים ביחד במסגרת פרוייקט של הדסה . לפי מה שאני מבין שהכניסה לבית החולים היתה לא בדיוק ....זאת אומרת איך מכניסים ליצנים לבית החולים מי איש הקשר וכו זאת דעתי.
 
חן חן

אוקי, אני מתעלם בכוונה מכל ההערות שמסביב ועמך הסליחה. כמה זמן אתם מקדישים לאינטראקציה הזו - לפגישות עם הצוות? זה על בסיס קבוע של ישיבה, או בכניסה של הליצן למחלקה הוא מתעדכן במה חדש? כמה זמן מוקצה לעבודה עצמה במחלקות ? אגב, מדבריך אני מבין כי מדובר פה במחלקות ילדים בלבד ?
 
למעלה