דיון בנושא תגובה לתגובות

aiziq

New member
דיון בנושא תגובה לתגובות

מאחר וכאן המקום לדיונים ובפורום השני אמורות להיות מוצגות יצירות והתייחסות אליהן בלבד אני מעביר לכאן את הדיון בעניין ההודעה החשובה מאד שרשמה קסנדרה בפורום הענייני. אני רוצה לדבר, ברשותכם, על קבלת המשוב. כל מי שמפרסם כאן יצירה מעוניין לקרוא משוב עליה- זוהי ההנחה הבסיסית עליה מושתת הפורום הזה. צירפנו לזאת הנחה נוספת והיא שמי שכותב כאן מעוניין לשכלל את כישוריו ולהיות יוצר יותר טוב וסביב ההנחות האלו נבנה צביון הפורום ועוד הגבלנו את עצמנו לכתיבת שירה ופרוזה ולא לכל סוגי הכתיבה ומבחינת נושאי הכתיבה גם כאן שמנו לעצמנו סייג שלא לעסוק בארוטיקה בצורה גסה ולהשתדל שלא לערב פוליטיקה ביצירותינו. זוהי המסגרת בתוכה אנו פועלים מתוך בחירה ומתוך קבלה מרצון. מי שדעתו אינה נוחה מהמסגרת מוזמן לא להצטרף אליה ובקבוצה זו נכללים: א. אלו שלא מעוניינים להתקדם בכתיבה אלא רק ליצור ולפרסם. ב. אלו שלא מעוניינים לקחת חלק במלאכת מתן התגובות, אלא רק לקבל. ג. אלו שרוצים לכתוב שירים אירוטיים או פוליטיים באופן מובהק. ד. אלו שאינם יכולים או מוכנים לקבל ביקורת. ואני רוצה להרחיב את שנאמר בסעיף ד': הביקורת היא משוב. לא תמיד נעים לשמוע ביקורת (במיוחד כשהיא באה להעיר ולהצביע על המקומות בהם נדרשת עוד תשומת לב מצד הכותב )אבל זה עניין של גישה בלבד. משום שאם ניקח בחשבון שהביקורת באה ממקום אכפתי ונועדה כדי לתרום להתקדמות הכותב ולא מתוך רצון להשפילו-נקבל באהבה כל סוג של משוב. איני אומר שיש לראות ולקדש כל דבר. לא. אפשר ורצוי להפעיל שיקול לדעת ולברור מתוך הדברים את מה שנראה מתאים ועל השאר לאמר תודה רבה ולשים בצד. אפשר גם לשאול שאלות ולבקש הבהרות וסימוכין בטקסט במקרה שהביקורת לא ממש ברורה, גם זו אפשרות רצויה מאד. בשום פנים ואופן אין לכעוס או להתקיף את נותן הביקורת/המשוב מהטעמים הברורים: א.כי להבא לא ישוש אותו אדם להגיב כלל. ב.כי כותבים אחרים שרואים זאת גם הם אולי יבחרו להימנע מלהגיב. ג.כי כשנותנים לך מתנה אתה לא זורק אותה על נותניה בפרצוף ומוסיף יריקה. ועכשיו וידוי אישי. אני מקווה שראיתם את היצירה האחרונה שלי "יופי לבן", שהפכה להיות "יופי" והשד יודע עד לאן תתגלגל וכמה יופי ישאר ממנה אם בכלל. אם קראתם את השרשור יכולתם לראות שקסנדרה באה אחרי כמה תגובות מהללות נפעמות "להשבית את השמחה"- כלומר לומר באופן שלא משתמע לשתי פנים שהיצירה גרועה וצריך עוד להשקיע בה. אלוהים עדי שכעסתי וקצפתי ואפילו כיביתי את המסך בהפגנתיות בבחינת : לא רוצה לראות אותך בכלל, ובראשי... אבל כעבור זמן הסתכלתי שוב על הדברים וזכרתי שלקסנדרה אין עניין לדכא אותי ולהשפיל אותי וגם לא כל שאר הדברים שייחסתי לה בשעת כעסי- קסנדרה רוצה לעזור לי להיות משורר יותר טוב, או אם לאמר אחרת: קסנדרה רוצה שבבית שלה, שאותו היא מנהלת, יוצגו יצירות הכתובות טוב. לגיטימי מבחינתה מצויין מבחינתי וכל עוד יש רוח טובה נוכל ללכת יד ביד עדי עד ... ואם תשימו לב להמשך השרשור תוכלו לראות מה מניבה גישה שכזו ואני מקווה שהתוצאה במקרה הספציפי הזה תהיה ראוייה. לסיכום אני מבקש מכל דרי ובאי הבית הזה לבדוק האם הם באמת ובתמים מוכנים לציית לנורמות הנהוגות בו ואם תשובתכם שלילית אנא, אל תפריעו למהלכו ומנהגו התקין של הבית. כמו כן זכרו שקסנדרה ומגיבים אחרים פועלים מתוך אכפתיות וגם אם הדבר היחיד שאתם לוקחים מתגובה הוא עצם זכייתכם בתשומת לב מצד מישהו ואת כל שאר הדברים מניחים בצד- עדין יש בכך כדי לאמר לאותו אדם: תודה. איציק.
 
מה לגבי .. מבקרים אחרים

שלוקחים את מקומה של קסנדרה ? לעיתים לא עושים את זה כמו שצריך ... ( נלקח מתוך טענתה של קסנדרה )
 

קסנדרה*

New member
מוניקה יש לך טעות

מה שכתבת, לא לקוח מהדברים שלי, אלא מהמסקנות שלך מהודעתי. אני לא כתבתי שיש מישהו שלוקח את מקומי, ואין לי כל מקום מיוחד במינו, לכולם פה יש מקום, אבל, כן טענתי שיש לפעמים שיצירה מקבלת כ"כ הרבה עצות עד שבא ליצירה להתאבד וכבר כתבה את זה לפני כמה חודשים אחת החברות בפורום, ואף אחד לא הפנים את זעקתה. ויותר מזה, גם אלה שזועקים, ממשיכים להגיב לאחרים באותו האופן כמו שלדעתם לא צריך להיות. מעין גלגל קסמים כזה שאין לי מושג אין עוצרים אותו. אני אמנע מהסיבה של פחות לחץ על הכותב, וגם כדי לא לבלבל אותו. האחד כותב לו הסיום לא טוב, אני חושבת שהסיום מצוין - מה יחליט ? פרח כותבת תתקן את העימוד ואני טוענת מה רע? הימוד טוב - למי יקשיב ? אני כותבת היצירה עדיין במקום של סקיצה ויש עליה הרבה עבודה - בא אחר וכותב, נפלא - מה יכול לחבל ולבלבל יותר מזה ? אז אני לא רוצה לקחת חלק בזה, יכול להיות שזה הזמן לחשוב על שינוי צביון הפורום, לא עוד מקום בו לומדים לכתוב נכון, אלא במה לפרסום. קסנדרה
 

aiziq

New member
קסנדרה...

אני חושב שלא צריך לזלזל באינטיליגנציה של המשתמשים בפורום. עם כל הכבוד לכל החברים ובכללם אני ברור שלדעתך המלומדה יש יתרון על פני דעותינו אנו. ויש לך מעין זכות וטו וזכות המלה האחרונה כאן. עדין אני חושב שיש להתיר לכולם להביע את דעתם ובלבד שיסייגו אותה כשלהם ולא יתיימרו להתקשט בנוצות לא להם, כאילו מנחם פרי מדבר מגרונם.הפתרון הגרוע ביותר יהיה לסתום פיות או לחילופין לאטום אזניים. אין שום דבר פגום בצביון הפורום- צביון הבמה קיים במקומות אחרים ברשת ומי שמעוניין בו יתכבד וייגש. ודבר אחרון: מי שמרגיש מבולבל ולא יודע לעצתו של מי לשעות שישאל שאלות ויבקש הבהרות ויפעיל שיקול דעת הגיוני. לדוגמה: אם פרח ( שוב, דוגמה, לא לקפוץ) כתבה לי :מציעה לשנות את הסיום ואילו קסנדרה כתבה: הסיום מצויין- אני אשאל את שתיהן מדוע אתן אומרות כך או אחרת? ובהתאם לשיקול דעתי ועד כמה תהיה זו נוחה מן התשובות שתתקבלנה אכלכל את מעשיי. ועוד הערונת קטנטונת לקינוח: אני באופן אישי מעוניין בתגובות מנומקות ואם הגיב לי מישהו : נפלא ולעומתו הגיב לי אחר: זה וזה טעון שיפור כי ככה וככה. ברור לי לצידו של מי אני מטה את אזני ומקשיב ברוב קשב.
 

קסנדרה*

New member
חחחחח מדובר במנחם בן - ירום הודו

איציק אני לא התכוונתי להפוך כאן את הדיון אודות הידיעות שלך, גם לא אודות הידיעות או חוסר הידיעות שלי. הדיון הוא ציבורי ועקרוני ולטובת הגולשים. אני גם לא אשתמש במינוחים שלך כלפי הגולשים, אבל טרם שמעתי שאפשרי שלכיתה אחת תהיינה 4 מחנכות, 3 מנהלים, 5 אסיסטנטים וכמה אסכולות. אנחנו נעשה משפט שלמה ונחליט מי האמא, כשאני כמובן ויתרתי מראש
כשאתה כותב למישהו עודף/עומס דימויים, יתכן שאתה צודק אבל יתכן שהיצירה היא יצירת דימוי וכולה דימוי הוליסטי שלם אך הסטורקטורות שלה הם דימויים, אז האם הבחנת בזאת ? אז שוב הדיון הוא לא בתגובות שלך איציק. קסנדרה
 

קסנדרה*

New member
איציק ואני רוצה לחדד את העניין

לפני זמן מה היה לנו דיון די סוער בסדנא, לגבי כמות המבקרים שהולכת ומתרבה מיום ליום בפורום, ועד כמה זה יכול לבלבל את הכותב וכמו שגלי אז כתבה שהיצירה שלה איבדה עצמה לדעת מרוב עצות ושכתובים. ומה שאני בעצם רוצה לומר שגם אני לא אוהבת שיש כאן כ"כ הרבה "מומחים" כשאני קוראת מה הם כותבים והבטן שלי מתהפכת. כידוע לך, תלונות מתנקזות אצלי, בתיבת המסרים ואם בשיחות טלפון ואני יודעת שיש גם אי שביעות רצון אצל כמה גולשים שלא מעזים להביע זאת בפורום, משום מה. קסנדרה
 

aiziq

New member
ואני מוסיף חידודין:

האם כקורא הדיוט, שלא לקח קורס בכתיבה יוצרת ולא מתהדר בתואר אקדמאי בספרות משווה וכו' אסור לי לומר: לדעתי, מתוך החוויה שלי כקורא יש עומס רב של דימויים בשיר? ( סתם לצורך הדוגמה) האם זה הופך אותי ל"מומחה"? ומלבד זאת האם אין מקום לשיקול דעתו של מקבל התגובה?!! מה מדובר פה באימבצילים שלא יודעים לחשוב? קיבלת תגובות/ עצות/ התרשמויות תברור מתוכן מה מתאים לך, תגיד לכולם תודה על האכפתיות ועל תשומת הלב ותמשיך הלאה בדרך שלך. מה הטעם להיכנס למצוקה ולסחרחרת שכתובים?!! איציק.
 
דעתי../images/Emo39.gif

לא רוצה לייגע ולחזור על מה שכבר נאמר, אז בקצרה ובתמציתיות: 1. התגובות בעיניי מבורכות ונחוצות - זה הייחוד של הפורום. כך אנחנו לומדים! כל מה שלמדתי בשירה בא לי בעקבות הפורום הזה! 2. מי שאינו בקי שיסייג את תגובותיו ואולי ימעיט בתגובות פואטיות. אפשר להסתפק בתגובות פילוסופיות. 3. לכל מי שמקבל תגובות סותרות כביכול - שיקרא, שיחשוב, שיפנים, שיחליט על מה הוא הולך. לא כל מה שכותבים לך הוא "תורה מסיני". בדרך כלל - לא... וחוצמזה - לא למהר לשכתב. לחשוב! 4. עדיין - ראוי להגיד תודה על כל תגובה. בואו נזכור שזה הרבה יותר מאשר לפרסם ספר שירה - שבקושי רואה אור ובדרך כלל רואה חושך... 5. מי שקשה לו עם תגובה של אחר - בבקשה שיפנה איליו ישירות במסרים! אנחנו אנשים בוגרים. לפחות רובנו. ואנחנו יודעים להקשיב ולהפנים. מספיק לבכות אצל המנהלת. ועכשיו משהו אישי: השכלתי כלל איננה בתחום הספרות. כמעט כל מה שלמדתי בנושא התחולל בשנים האחרונות - ולווה בפורום הזה. גם משום כך אני משתדלת לסייג את התגובות וההערות שלי ("הכל על דעתי ואינך חייב לקבלה" - זה לא סתם מן הפה לחוץ - זה מן הראש ומן הלב!). וכבר אני מודיעה ומתוודה - יש פה בקיאים ממני בתחום - כל מי שמתלבט בין התגובה שלי לתגובות של קסנדרה למשל - שיילך על קסנדרה בלי שום היסוס. קטונתי! זו איננה הצטנעות אלא אמת לאמיתה! שבוע טוב.
 

קסנדרה*

New member
פרח יקרה עם כל הצניעות את נכס....

לפורום. והלוואי שאפשר יהיה להסתפק בתגובותייך. תראי את טוענת ריבוי התגובות מבורך ואני איני מסכימה לכל המשפט, אלא אם נבאר אותו. ריבוי התגובות אכן מבורך אבל, כל עוד הכותב בראשית דרכו שיסתפק בתגובות פילוסופיות. מי לא מכיר את אריה במדבר ? כמעט כולנו, איש יקר וחכם, ותגובויתיו לא נוגעות בצד הפואטי, בכמעט כל הפעמים, למעט מקרים בודדים ונדירים וזאת, לא מפני שאינו יודע, הוא יודע גם יודע, אלא מתוך זה שהוא מכיר בעובדה שלא יתכן שלתינוק יהיו ארבע אמהות, הרי בסופו של דבר, לכל חצר יש רב אחד ועוד עוזר או שניים, ולא 5 רבנים. אז אם הובנתי, נפלא, אם לא אז אומר במשפט תמציתי: אני מוכנה לרדת מהתגובות הפואטיות ולתת רק תגובות פילוסופיות ונניח את פרח ונבחר עוד אחד/אחת שיעזור. ובלבד שלגולשים, למקבלי ההדרכה תהייה דרך הנחייה אחת, עקבית אשר תוביל אותם לכוון כתיבה נכונה יותר ותוביל אותם לכוון הספר שהוא למעשה המטרה הנכספת, להביא את הקבוצה השנייה להוציא ספר כמו שזכתה הקבוצה הראשונה. קסנדרה
 

eoli

New member
קס,רק עכשיו נודע לי על הספר. בכלל

לא ידעתי שמוציאים לאור "אנתולוגיה" של שירי משוררי הפורום.היה לי נחמד לגלות את זה.יישר כוח על כל מה שאת עושה.
 

י ו א ל 1

New member
לקסנדרה ולכולם

1. כמו בריב משפחתי, הדבר האחרון שכדאי לעשות זה לאיים בגירושין או לעזוב את הבית לשבועיים... 2. לגבי המבקרים: במידה ומישהו מבקר בצורה שמרגיזה אותך, זכותך לקרוא אותו לסדר אם בפומבי ואם באופן אישי. אני מדגיש, זאת זכותך המלאה ואת גם רשאית לומר לו (ולא רק להציע) איזה סוג ביקורת הוא יכול להביע, ביקורת פואטית או ביקורת אחרת. במדה ותפעילי זכות זו הרי שלא יהיה צורך בעוד דיונים כאלה (כשם שעשית לכותב שורות אלו, ולא קרה אסון...) 3. לגבי המבוקרים: עליהם להפנים שסמכות הביקורת הסופית היא שלך לא רק מבחינה פורמלית אלא משום שמי שיש שכל בקדקדו יראה זאת. מובן שלעתים המלצות של מישהו אחר יהיו יותר טובות או מתאימות יותר לכותב מסוים, זה בדר"כ נדיר אך אפשרי תמיד (ואפילו מבורך). 4. עוד לגבי מבוקרים: אין להתייחס אליהם כאל ילדים קשי חינוך שעלולים להיפגע וכו'...מי שלא מזהה דקויות בביקורת, מי שנפגע בקלות כל כך או תוקף אותך ואחרים או ששטויות שמישהו אמר נלקחות על ידו כדברי אמת, באמת שאין צורך להתייחס אליו במיוחד. זה לא "מעון למשוררים במצוקה"... 5. אני מציע לחזור לסדר יום רגיל, ללקק את הפצעים ולהמשיך לחוויות טובות ושוב, אם צריך להכות בברזל החי ולא לשמור בבטן. יואל
 

קסנדרה*

New member
יואל חביב

אשיב לך לפי הסעיפים: 1. לא עזבתי את הבית אפילו לא לדקותיים, אבל לא להגיב פואטית זו הדרך שלי להביע כאן את אי שביעות רצוני מההתנהלות, לאחרונה, על איבוד המטרה. 2. אף אחד לא "מרגיז" אותי, אני לא נוחה להתרגזויות וכעסים, אני חייכנית בלתי נלאית (גם בכיינית בלתי נלאית). אין זה מתפקידי לקרוא לסדר את אף אחד, מקסימום אני יכולה לפנות לפרח, כי היא אדומה והיא המשנה למנהלת, אבל במקרה דנן, אין סיבה, פרח עושה את תפקידה על הצד היותר טוב ממה שיכולתי לצפות. ולגבי סוגי הביקורת נאמר פה רבות, שרצוי להגיב רק פילוסופית לעצם הרעיון, למסגרת הכללית, לאוירה, ולא להיכנס לתגובה "מלמדת" תוריד כאן, תוסיפי שם, זה לא טוב, כאן תשנה - אבל ללא הועיל, הגולשים בשלהם. 3. לגבי המבוקרים. אני לא הדוברת שלהם, לכן לא אשיב בשמם. הדיון הוא ביוזמתי ועל דעתי (למרות התלונות) והטענה היא שלי, כי אני יודעת מה מידת הנזק הנגרמת להם, המבוקרים, ברובם, אולי פחות מודעים. אבל אם גולשת כותבת שהיצירה שלה איבדה את עצמה לדעת - תסיק מזה מסקנות. 4. אין לי תגובה. 5. אני מודה לך על הצעתך, אין לי פצעים, לכן אין מה ללקק, גם לא בהשאלה. אני לא נוהגת להחזיק בבטן, בקושי הצלחתי להחזיק את העוברים שלי
אני מציעה לך יואל ללמוד להכיר אותי עוד קצת ולדעת שאני לא רגיזה בקלות, גם לא כועסת, כן "חותכת" וללא רחמים ולא חשוב כמה פצועים נשארים בשטח, אבל כל זה לא לפני שמיציתי את הדין וחשבון עם עצמי. אני לא עושה לעצמי הנחות ויתרה מזו, אני מחמירה עם עצמי. לעולם לא אדרוש מאחרים מה שלא דרשתי כבר מעצמי. קסנדרה
 

kaya11

New member
דעתי

נכון שיש פה הרבה "מורים" אבל אני לא רואה את זה כך. ההקבלה שאני עושה היא לסדנת לימוד בה כל אחד תורם מידיעותיו ודעתו. הדיון הוא ביצירה ולא ביוצרים כמו שהוא אמור להיות ולמנחה יש את המקום והיכולת לתקן טעיות (גם של תגובות מוטעות ומטעות. בסדנה בה אני משתתפת בבית אריאלה כך למעשה מתנהל השעור - המנחה בוחר או מביא יצירה לדיון - בין אם של אחד הכותבים ובין אם של יוצר ידוע, התלמידים מנתחים את היצירה, מציעים הצעות, מעלים בעיות (קוהרנטיות, סגנון, עימוד וכו) ובסופו של דבר המנחה מתקן את התגובות ומנתח בעצמו את היצירה. למעשה, בדיוק כפי שמתנהל הפורום. אני לא רואה בכל מי שמגיב תגובה פואטית ליצירה שלי - מורה (למרות שמכל מלמדי השכלתי) אלא אדם שווה לי שיש לו דעה מסויימת על מה שכתבתי וכידוע - כשיש 100 יהודים יש גם 100 דעות שונות. מהתגובות שאני מקבלת אני לוקחת מה שנראה לי. אחרי הכל השיר שלי ורק אני יודעת בדיוק מה בעצם רציתי להביע בו. אי אפשר, לדעתי, לקבוע מי יכול להגיב פואטית ומי לא ואם נגביל את התגובות הפואטיות למספר אנשים מצומצם זה גם לדעתי לא יפתור את כל הבעיות. הרעיון בתגובות הוא לפתח דיון וללמוד ממנו, וגם מתגובות מוטעות, אם בשל כך מתפתח דיון פורה על התגובה ולמה היא לא נכונה ומה כן נכון, הרווח הוא כולו שלנו. לגבי האנשים שלא יכולים לקבל ביקורת, לי אין כבר מה לומר להם ואני כבר לא מגיבה להם. אני גם לא חושבת שקסנדרה צריכה להגיב למי שיורק לה בפרצוף. מה שכן, אני מאד אצטער אם קסנדרה תפסיק לתת ביקורת פואטית בכלל כי אני חושבת שכולנו נפסיד. אני למדתי המון בשנתיים האחרונות מהביקורות של קסנדרה ושל אחרים בפורום, ולא רק מהביקורות שניתנו לי אלא גם מביקורות שניתנו ליצירות של כותבים אחרים בפורום ומדיונים שהתפתחו בעיקבותין. קסנדרה, את אולי רואה את עצמך כותבת מן השורה בפורום אבל כבר הרבה זמן שאת מתפקדת כאן כמעין מנחה, ואת עושה זאת בצורה נפלאה. לא הייתי רוצה שזה ישתנה, אבל אם כרגע אין לך זמן, זה נכון ומובן שתרצי לעשות הפסקה. אבל לדעתי, יש מקום לכולם להגיב איך שנראה להם, כל עוד יש מנחה שמבקר את התגובות ומעיר כשהתגובה מוטעית או מטעה היות וזה חלק מתהליך הלמידה איך שאני רואה אותו. ואני קוראת לכל היוצרים, להפעיל שיקול דעת גם כשאתם מגיבים וגם כשאתם מקבלים תגובה, ואם תגובה שלי בילבלה או פגעה אי פעם במי מכם, אני מבקשת להפנות את הטענה אלי ולא לקסנדרה
 

קסנדרה*

New member
קאיה הא/ערת משהו חשוב מאד

כפי שציינת בסדנא בבית אריאלה וגם במקומות אחרים, אכן מבקשים מכולם להביע דעתם על היצירה, אבל מה ההבדל בין הסדנא לפורום ? בסדנא המנחה מגיב גם לתגובות שמגיבים, מתקן ומלמד. כי גם בניתוח יצירה יש מעיקרי הלימוד ולכן הבאתי לסדנא שירים לניתוח, אבל שם הדיון פתוח. בפורום לעומת זאת מי שמגיב ליצירתו של האחר כך זה נשאר ואפילו לא מתפתח דיון למה כן ולמה לא - כמו שראוי שיהיה. פלוני כתב סיום גרוע, פלוני כתב כותרת לא ראויה, אני כתבתי חריזה צולעת ואף אחד לא מגיב לאחר - מקהלה ששרה ב-4 קולות ללא מנצח, ללא תאום - כמו קרקור קרפדות בשלולית. רק שערי בנפשך, שאני אתחיל להעיר למגיבים ואכתוב להם, על מה שכתבו שזו טעות, מה יהיה ? גם ככה כשאני מגיבה ליצירה שכתובה לא טוב ומנסה להדריך את הכותב/ת לכתיבה נכונה אני מקבלת על הראש. אנשים כאן מאוהבים בעצמם ובמילותיהם ואני לא יכולה "לפגוע" בהם. אני אומר עכשיו משהו חריף, אבל חלק מהאנשים כאן לא בא ללמוד אלא להתפאר ביצירותיו, ולאט לאט אני מבינה שצביון הפורום - שלמעשה כיוונתי אותו להיות סדנא - הולך ומאבד את הייחודיות שלו. ומן הסתם התפקיד שלי מאבד את ערכו, ולכן אין לי בעיה להישאר ברקע כמנהלת אדמינסטרטיבית וככותבת מן השורה - ותבנו לכם צביון שאתם בוחרים, אני אעלה את התכנים לעמוד השער. אני לא בטוחה שזה יעמוד במבחן, ואם לא כל הכותבים הטובים יתפזרו, אבל זה כל מה שיש ביכולתי להציע. קסנדרה
 

kaya11

New member
מי שיפסיד מזה זה אנחנו... ../images/Emo10.gif

כלומר כל מי שרוצה ללמוד...
 
קסנדרה יקרה

זה מאודד חשוב . לי שתגיבי אחרת אין נשתפר ? בבקשה תשקלי את החלטתך בשנית . אני חדשה כאן ועדיין לא זכיתי מספיק להנות מהדעה שלך
 

קסנדרה*

New member
מוניקה יש כמה הבהרות שצריכות להיעשו

להיעשות קודם שאחליט לחזור ולהשקיע בפורום. כרגע המצב נותר בעינו. "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" אמר מישהו ואני נוכחת שזה נכון. קסנדרה
 

קסנדרה*

New member
עכשיו רגוע לכולם ../images/Emo13.gif

הפורום רגוע, אני חושבת שזה המקום שהרוב רוצים ואני לא אכפה את דעתי האישית או את דעת המיעוט. אנשים רוצים לכתוב כפי "שיוצא" להם מבלי שמישהו יע/איר להם. אז אני חדלתי לעשות זאת. ממילא לא הציעו לי להדליק משואה ביום העצמאות, גם לא את פרס ביאליק ואפילו לא ביקור בבית הנשיא (מי רוצה בכלל לבקר אצלו). אז אני אשקיע בעצמי ובחוג שמעוניין, ויש כאלה שמעוניינים ומשלמים על חוגים כאלה. אז מי שקיבל עד כה - שיהנה ממה שיש בידו. יש בגיליון אקסל סימן של $ ליד משהו שרוצים לקבע אז הנה אני מצרפת להודעתי זו $. קסנדרה
 
למעלה