דיון בעירית הוד השרון בנושא תואי המטרו

snake34

New member
תחבורה ציבורית נועדה לשרת את התושבים והעיר ולא ההפך

מה שאתה אומר זה לא הגיוני, יש שכונה של בתים פרטיים, שם רוצים לשים 2 תחנות מטרו, לעומת זאת קילומטר משם יש אזור תעשיה + פארק + מקום לבנות עיר שלמה נוספת (אני לא מגזים, שטח מטורף) ללא הפרעה ועם תכנון מלא. מדוע שכל האנשים במקום הזה יצטרכו לצעוד כ20 דקות ברגל במקום שתהיה להם תחנת מטרו זמינה? עלות העתקת הקו והוספת 5 דקות נסיעה בטלות בשישים לעומת השארת התחנות איפה שתוכננו.

צפה בקובץ המצורף 11361

אני הייתי הולך על משהו הרבה יותר ישיר ושיכול קווים ברעננה דרום / צומת רעננה.

את ענף רעננה הייתי ממשיך לכפר סבא ואת ענף הוד השרון הייתי שולח לאזור התעשייה של רעננה.

בהוד השרון עצמה הייתי הולך על התוואי האלכסוני של רחוב הפרדס שמקצר טיפה את המסלול. שתי תחנות מטרו ותחנת רכבת על 60,000 תושבים זה סביר ביותר ויש מקום לתחנה נוספת ממערב לכביש 4 אם האזור יפותח בעתיד.

זה קנה המידה של פרישת מטרו בפרברים.

התחנה שאני מציין בכפ"ס היא מחוץ לקניון כפ"ס, מוקד די חזק בציר וויצמן.
התוואי המוצע שלך לא פותר את הבעיות.
כל איזור מערב הוד השרון מאופיין בבניה נמוכה
ודוקא האזורים שבבניה רוויה לא מקבלים מענה מהמטרו
למעט תחנת הבנים, כל שאר התחנות לא נותנות מענה להוד השרון
 

Ccyclist

Well-known member
התוואי המוצע שלך לא פותר את הבעיות.
כל איזור מערב הוד השרון מאופיין בבניה נמוכה
ודוקא האזורים שבבניה רוויה לא מקבלים מענה מהמטרו
למעט תחנת הבנים, כל שאר התחנות לא נותנות מענה להוד השרון
אני מזמין אותך לעיין בשירשור הפרברי שצירפתי לדיון וללמוד מה זה מטרו פרברי.

לא כל שכונה או בדל שכונה באזור עם מטרו זוכה לתחנה משל עצמה וקווי מטרו נבנים במסלולים ישירים ככל האפשר כדי לאפשר חיבור יעיל מהפרברים למרכז העיר.

בסיור שיצרתי אני עובר בכוונה לא רק מעל למסילות הקרקעיות של התחתית אלא גם מעל צירי כביש שמחברים בין שני ענפי הקו הצפוני ושלל השכונות שלאורך הכבישים וכן לאורך מסילה לשעבר שנפלה קורבן לקיצוצים למרות שהיו תוכניות להעביר אותה לתחתית. כמו כן תוכל לראות שבתים פרטיים הם תוצאה ישירה של הרכבת התחתית.

מה שהשכונות ללא המטרו מקבלות מהמטרו זו תחנה במרחק נסיעה קצרה של 5-10 דקות שאפשר להגיע ממנה למרכז הגוש העירוני כל 4 דקות בלי להצטרך לתאם זמנים כמו שקורה עם תחנת הרכבת הארצית. הגישה לתחנות מהירה יותר מעמידה בפקקי הכביש למרכז העיר או מההמתנה הארוכה לרכבת הפרברית.
 

EdanS84

New member
הטעון הכי משמעותי בכל הסיפור זה זיהום הקרקע באזור תע"ש.
טיפול בקרקע מזוהמת יכול באמת להיות בור ללא תחתית.
 
הטעון הכי משמעותי בכל הסיפור זה זיהום הקרקע באזור תע"ש.
טיפול בקרקע מזוהמת יכול באמת להיות בור ללא תחתית.
מסכים,
בנוסף לכך פשוט לא מקדמים שם את הבנייה במשך שנים רבות, בדומה לתכנית פי גלילות.. תכניות בנייה גרנדיוזיות שתקועות עשרות שנים, כמובן שגם למטרו ייקח הרבה זמן, אבל בינתיים זה נראה שתע"ש לא תזוז בעשרות השנים הקרובות.
 

Ccyclist

Well-known member

בבני ברק, עיר עם כ 180,000 תושבים, מתוכננת תחנת מטרו יחידה בנקודה שהתוואי עובר דרך העיר. בהוד השרון שבה כ 60,000 אתה מציע שהמטרו יסתובב בכל העיר בין 5 חתנות כמו אוטובוס מקומי. ברעננה אף אחד לא חושב להביא את המטרו לשכונות כמו לב הפארק או נווה זמר, המטרו מוצע בעיקר בציר אחוזה עם שלוחה קצרה לאזור התעשייה.

ברשות המקומית שהתגוררתי בה בלונדון יש 270,000 תושבים. צירפתי מפה עם קווי התחתית וכן מפה של אזור השרון בקנה מידה זהה. אפשר לראות שיש בה שלושה קווי תחתית ושלושה קווים פרבריים (כתום ואפור חלש) שחותכים אותה מבלי לתת לה שום קישור רוחבי מקומי. בקו הצפוני (שחור) יש תחנה יחידה בתחום הרשות, בקו הפיקדילי (כחול) יש שלוש תחנות ובקו הויקטוריה (תכלת) יש שתי תחנות בתחומה. בשני הקווים הפרבריים האורכיים יש 3 תחנות כל אחד, ברוחבי 2. זה יוצא תחנה מסילתית אחת על כל 19,200 תושבים או תחנת תחתית אחת על כל 45,000 תושבים. כל המסלולים שמשרתים את הרשות חוצים אותה לפי ההגיון הגאוגרפי הנחוץ לחבר מקומות הנמצאים מחוצה לה כאשר הקו של הרכבת הארצית שטיפה ממערב לקו הכחול הוא קו החוף המזרחי שמחבר בין לונדון לאדינברה שבסקוטלנד, 530 ק"מ בקו אווירי או כ 600 ק"מ בקו לא אווירי. לקישור פנימי בתוך הרשות משתמשים באוטובוסים או אמצעים פרטיים.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210119-134153_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-134153_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 5
  • Screenshot_20210119-135918_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-135918_Maps.jpg
    KB 951.4 · צפיות: 5

snake34

New member
בבני ברק, עיר עם כ 180,000 תושבים, מתוכננת תחנת מטרו יחידה בנקודה שהתוואי עובר דרך העיר. בהוד השרון שבה כ 60,000 אתה מציע שהמטרו יסתובב בכל העיר בין 5 חתנות כמו אוטובוס מקומי. ברעננה אף אחד לא חושב להביא את המטרו לשכונות כמו לב הפארק או נווה זמר, המטרו מוצע בעיקר בציר אחוזה עם שלוחה קצרה לאזור התעשייה.

ברשות המקומית שהתגוררתי בה בלונדון יש 270,000 תושבים. צירפתי מפה עם קווי התחתית וכן מפה של אזור השרון בקנה מידה זהה. ואפשר לראות שיש בה שלושה קווי תחתית ושלושה קווים פרבריים (כתום ואפור חלש) שחותכים אותה מבלי לתת לה שום קישור רוחבי מקומי. בקו הצפוני (שחור) יש תחנה יחידה בתחום הרשות, בקו הפיקדילי (כחול) יש שלוש תחנות ובקו הויקטוריה (תכלת) יש שתי תחנות בתחומה. בשני הקווים הפרבריים האורכיים יש 3 תחנות כל אחד, ברוחבי 2. זה יוצא תחנה מסילתית אחת על כל 19,200 תושבים או תחנת תחתית אחת על כל 45,000 תושבים. כל המסלולים שמשרתים את הרשות חוצים אותה לפי ההגיון הגאוגרפי הנחוץ לחבר מקומות הנמצאים מחוצה לה כאשר הקו של הרכבת הארצית שטיפה ממערב לקו הכחול הוא קו החוף המזרחי שמחבר בין לונדון לאדינברה שבסקוטלנד, 530 ק"מ בקו אווירי או כ 600 ק"מ בקו לא אווירי. לקישור פנימי בתוך הרשות משתמשים באוטובוסים או אמצעים פרטיים.
אתה פשוט מגזים ולא מדייק בבקשה של הוד השרון
אף אחד לא מבקש לבצע פיתולים בכל העיר. מדובר באותו תוואי שהמדינה הציעה בשינוי קילומטר דרומה באותם הכיוונים שנת"ע תכננה
מכיר את צפון לונדון, לא ביקשתי קישוריות פנימית בין בראנץ כפרס סבא לבראנץ רעננה.
כמו שהnorthern line עובר בעצמו במרכזי תתי ערים Belsize Park, Hampstead' Golder green, Hendon מתבקש בהוד השרון להקים תחנות באזורים משמעותיים בעיר, מקומות שיש בהם מרכז מסחרי כל שהוא עם פעילות מטרופולינית.
אין שום הצדקה להתים תחנת מטרו סמוך לבית פרטי של מישהו, זה פשוט לא הגיוני
צריך להסתכל לא רק על התוואי המהיר מיותר לתל אביב אלה על מיקום מדוייק של התחנות
ואם צריך להזיז את התוואי המוצע בקילומטר בכדי לקיים את העקרונות האלו, לדעתי זה לגמרי סביר
 

Ccyclist

Well-known member
אתה פשוט מגזים ולא מדייק בבקשה של הוד השרון
אף אחד לא מבקש לבצע פיתולים בכל העיר. מדובר באותו תוואי שהמדינה הציעה בשינוי קילומטר דרומה באותם הכיוונים שנת"ע תכננה
מכיר את צפון לונדון, לא ביקשתי קישוריות פנימית בין בראנץ כפרס סבא לבראנץ רעננה.
כמו שהnorthern line עובר בעצמו במרכזי תתי ערים Belsize Park, Hampstead' Golder green, Hendon מתבקש בהוד השרון להקים תחנות באזורים משמעותיים בעיר, מקומות שיש בהם מרכז מסחרי כל שהוא עם פעילות מטרופולינית.
אין שום הצדקה להתים תחנת מטרו סמוך לבית פרטי של מישהו, זה פשוט לא הגיוני
צריך להסתכל לא רק על התוואי המהיר מיותר לתל אביב אלה על מיקום מדוייק של התחנות
ואם צריך להזיז את התוואי המוצע בקילומטר בכדי לקיים את העקרונות האלו, לדעתי זה לגמרי סביר

הריווח לאורך הענף המדובר הוא בין 1.2 ק"מ ל 2 ק"מ בין תחנות. יש שכונות רבות באזור שנמצאות כקילומטר ומעלה מתחנות הרכבת התחתית - Temple Fortune, Hampstead Garden Suburb, Child's Hill ואפילו המרכז הישן של Hendon עצמה שנמצא 1.2 ק"מ הליכה מהתחנה (תחנת האוטובוס בהצטלבות הדרכים במרכז הנדון נקראת The Quadrant Hendon).

אני מצרף שתי מפות בקנה מידה זהה של ענף היי בארנט בין בלסייז פארק להנדון ושל אזור השרון. גם בהשוואה הזו לא יצאו לך יותר מ 2-3 תחנות בתחום העירוני של הוד השרון.

הסיבה שהמרחב מרגיש לך בר השוואה היא שהתחתית צימצמה לך את זמני הנסיעה באופן משמעותי ומה שאתה מביא כמרחב בר השוואה להוד השרון הוא בעצם הקנה המידה של הוד השרון וכל רעננה עד הפארק. זה קנה המידה של מטרו.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210119-152548_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-152548_Maps.jpg
    KB 614.4 · צפיות: 4
  • Screenshot_20210119-152315_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-152315_Maps.jpg
    KB 774 · צפיות: 4

snake34

New member
בבני ברק, עיר עם כ 180,000 תושבים, מתוכננת תחנת מטרו יחידה בנקודה שהתוואי עובר דרך העיר. בהוד השרון שבה כ 60,000 אתה מציע שהמטרו יסתובב בכל העיר בין 5 חתנות כמו אוטובוס מקומי. ברעננה אף אחד לא חושב להביא את המטרו לשכונות כמו לב הפארק או נווה זמר, המטרו מוצע בעיקר בציר אחוזה עם שלוחה קצרה לאזור התעשייה.

ברשות המקומית שהתגוררתי בה בלונדון יש 270,000 תושבים. צירפתי מפה עם קווי התחתית וכן מפה של אזור השרון בקנה מידה זהה. אפשר לראות שיש בה שלושה קווי תחתית ושלושה קווים פרבריים (כתום ואפור חלש) שחותכים אותה מבלי לתת לה שום קישור רוחבי מקומי. בקו הצפוני (שחור) יש תחנה יחידה בתחום הרשות, בקו הפיקדילי (כחול) יש שלוש תחנות ובקו הויקטוריה (תכלת) יש שתי תחנות בתחומה. בשני הקווים הפרבריים האורכיים יש 3 תחנות כל אחד, ברוחבי 2. זה יוצא תחנה מסילתית אחת על כל 19,200 תושבים או תחנת תחתית אחת על כל 45,000 תושבים. כל המסלולים שמשרתים את הרשות חוצים אותה לפי ההגיון הגאוגרפי הנחוץ לחבר מקומות הנמצאים מחוצה לה כאשר הקו של הרכבת הארצית שטיפה ממערב לקו הכחול הוא קו החוף המזרחי שמחבר בין לונדון לאדינברה שבסקוטלנד, 530 ק"מ בקו אווירי או כ 600 ק"מ בקו לא אווירי. לקישור פנימי בתוך הרשות משתמשים באוטובוסים או אמצעים פרטיים.
האם אלו לא פיתולים?
1611064130945.png
 

Ccyclist

Well-known member

הם ברמת המאקרו, לא ברמת המיקרו. בקטעים הקרקעיים של הקו הצפוני יש השפעה גאוגרפית על מיקום המסילה.

בזום הזה אין ציון תחנות אבל אני יכול לומר לך שלא תמצא שם סיבוב צמוד עם 5 תחנות בסדר הגודל הגאוגרפי של הוד השרון אלא 2-3 תחנות בלבד לענף יחיד של הקו.

מה שאתה מציע מתאים לאוטובוס או לרק"ל מקומי בתוך ערי השרון עם 2-5 תחנות ביניים בין כל שתי תחנות מטרו.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210119-211914_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-211914_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20210119-212219_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-212219_Maps.jpg
    KB 922.5 · צפיות: 4
למעלה