דיון: הקמת שכונות חרדיות ייעודיות בנצרת עילית

דיון: הקמת שכונות חרדיות ייעודיות בנצרת עילית

האם יהיה בכך פיתרון להצערת האוכלוסיה המקומית? העיר שהוקמה לפני חמישים שנה כחלק מחזון "ייהוד הגליל", חווה הגירה שלילית בעשור האחרון ומתמודדת מול הגירה חיובית של ערביי הסביבה, המשפיעה על המאזן הדמוגרפי בעיר. האוכלוסיה החרדית בארץ סובלת ממצוקת דיור חמורה. כקבוצה, מהווים כח כלכלי שאינו מוטל בספק. אוטובוסים ייעודיים, השפעה על סוגיות מקומיות בנושאי דת וכשרות. מה דעתכם על כך
 

Dexter5

New member
הצערה של האוכלוסיה צריכה לבוא עם השכלה

אנחנו לא צריכים צעירים חסרי השכלה (אלא אם תלמוד ותורה זה נחשב השכלה).
 
אם בשיקולי רווח והפסד עסקינן

יתרון: תחבורה ציבורית זולה יותר (קבוצה בעלת כח כלכלי), מאזן דמוגרפי בין יהודים וערבים יחזור לכשהיה.
 

straycat

New member
לדעתי, ממש לא ../images/Emo31.gif.

ריכוזי אוכלוסיה חרדית בעיר עלולים להביא להגירה שלילית משמעותית יותר, בעיקר של צעירים ומשפחות צעירות חילוניות. גם במצב הנוכחי, למרבה הצער, יש די והותר מקרים של ידוי אבנים על אמבולנסים שנוסעים ביום כיפור -- זה בדיוק הדבר שהעיר הזו לא צריכה. כאן המקום לציין, שאין לי שום דבר נגד אוכלוסיה מסוג זה או אחר. אולם, ריכוז של אוכלוסיה, שמחזיקה באמונה דתית אדוקה במיוחד, ולא מעט מחבריה סבורים שהם רשאים לכפות את דעותיהם על הכלל, גם בדרכים אלימות (ידויי אבנים וכיו"ב) -- עלולה לחסל סופית את מעט האטרקטיביות שעוד נותרה בנצרת-עילית. לדעתי, הפיתרון לבעיית ההגירה השלילית מצריך שינוי אסטרטגיה בניהול העיר, דבר שמצריך לא מעט מאמץ של האנשים האמונים על פיתוח העיר (בתקווה שהם טרם נשחקו ללא תקנה, מפאת גילם המתקדם ושנותיהם הרבות מדי בתפקידיהם...). נצרת-עילית, למרות גודל האוכלוסיה שלה, לא מציעה דבר וחצי דבר לאנשים צעירים (רווקים, זוגות ומשפחות). אין מספיק מקומות תעסוקה, אין מספיק אוכלוסיה חזקה מבחינה כלכלית (אשר חיונית לפרנסתם של עסקים עצמאיים קטנים) וכמעט שאין בכלל מקומות בילוי. לעומת זאת, העיר ממוקמת במקום יפהפה ונוח מבחינה אקלימית, היא צמודה לנצרת הערבית (המשופעת בפינות חמד מרהיבות ומהווה אטרקציה תיירותית, אבל בעצמה זקוקה להשקעה נוספת) והיא לא מרוחקת מדי מערים מרכזיות. אף אחד מהיתרונות הטבעיים הנ"ל לא מנוצל, מפני שאף אחד ממובילי העיר לא השכיל לעשות בו שימוש נכון לטובת התושבים והמבקרים. דעתי האישית היא, שיש קומץ של אנשים בעלי השפעה בעיר, אשר מאיזושהי סיבה, מאוד נוח להם להשאיר את המצב כמות שהוא. חבל מאוד שזה המצב, ולמרות שאני כבר לא שם, הייתי מאוד רוצה לראות שינוי כולל ומהותי בניהול העיר, בשמירה על סביבתה היפהפיה ובניצול נכון של משאבי הסביבה לטובת הכלל. פיתוח תיירותי של האזור יחייב שיתוף פעולה עם נצרת הערבית ולדעתי, יועיל מאוד לשתי הערים. לדעתי, רק שינוי כזה ימשוך מחדש תושבים צעירים, גם מהמיגזר היהודי. מדובר בתהליך שימשך שנים, אבל רצוי להתחיל בו לפני שיהיה מאוחר מדי...
 
פתרונות אסטרטגיים לטווח ארוך יפים לכשעצמם

וגם אני מסכים עם דבריך מילה במילה. העיר מאבדת את צביונה המקורי והופכת לעיר מעורבת כמו עכו או לוד. כוונתי לשכונות חרדיות-הומוגניות ולא לריכוזי אוכלוסיה בשכונות העיר.
 

straycat

New member
עדיין לא.

שכונות חרדיות או ריכוזי אוכלוסיה חרדית בתוך שכונות חילונית -- שתי האפשרויות יפגמו בציביונה של העיר, בצורה קשה עוד יותר מהמצב הנוכחי. המאזן הדמוגרפי לא יהיה רלוונטי, כיוון שהסיכוי לאינטגרציה שואף לאפס. נצרת-עילית היא לא ירושלים, אין בה מקום לריכוזים או שכונות של אוכלוסיות כל-כך שונות זו מזו. אגב, האם יש כוונה אמיתית לפעול בכיוון הזה?
 
היו מספר ספקולציות שפורסמו בעיתונות המקומית

והוכחו כלא רציניות. אפשר לייעד את השכונה שעודנה בהקפאה, "הר יונה ג'" לטובת מיזם מסוג זה.
 
דתיים או חרדים?

אם הציבור הדתי הלאומי היה כה רב כמו החרדי, אז מצבנו היה טוב והם היו הפיתרון.
 

AlienMan

New member
אוכלוסיה חרדית יכול הלהיות בעייתית

הניסיון מלמד שבכל מקום שאוכלוסיה חרדית מקימה שכונות, עם הזמן האוכלוסיה החילונית מוצאת עצמה נאלצת להתכופף בפני "צרכיהם המיוחדים" שזה אומר שאולי התחבורה הציבורית כבר לא תסע בשבת, ואם כן אז בפחות מקומות מאשר היום, מקומות בילוי לא יפתחו בשבת, מקומות שבהן מוכרים אוכל לא כשר יסגרו וכמו שכבר צוין מעלי, צריך כאן אוכלוסיה חזקה. אוכולוסיה עובדת ומשכילה ומה לעשות והפרופיל החרדי לא בדיוק עונה על הדברים האלה. יש לי שכנים ערבים, משפחות טובות. אני בספק אם היו חרדים בבניין שלי אם הם היינו חיים בכאלה יחסי שכנות טובים.
 

קול חדש

New member
האם נצרת עילית צריכה להגשים את היעוד שלה../images/Emo35.gif

עיר שהוקמה לשם "ייהוד הגליל"
נכון לעכשיו, בנה-ביתך בדרומית וברח' הגיא הפכו לשכונות ערביות בעיר.
 
למעלה