דיון: ויתורים ברכיבה

דיון: ויתורים ברכיבה../images/Emo107.gif

עד כמה לדעתכם מדריך צריך להיות קשוח איתכם ברכיבה? עד כמה הוא צריך לוותר לכם? מתי אתם חושבים שצריך לוותר לכם על משהו? (לדוגמה, אם יש משהו שאתם מפחדים ממנו ברכיבה, תרגיל שקשה לכם לבצע, סוס שלא מסתדרים איתו וכו'). האם אתם חושבים שהמדריך צריך לעודד אתכם כדי לא לוותר ולהגיד לכם דברים טובים או שהוא צריך פשוט להמשיך להגיד לכם לעשות משהו בטענה שיהיה בסדר ושאתם פשוט צריכים לסמוך עליו? מקווה שהובנתי,
דיון נעים!
 

horse 1212

New member
הממ

אני חושבת שמדריך צריך להיות קשוח אבל במידת הצורך,וזה גם תלוי ברוכב..יש רוכבים שיותר מתאימים להם מדריכים קשוחים שלא מוותרים,ויש רוכבים שמתאים להם מדריכים יותר וותרנים וסלחנים. אני אישית צריכה מישהו שייתעקש איתי על תרגילים. אבל יש מצבים כמו אחריי נפילה קשה או משהו הוא צריך להבין שאני מפחדת אז בקטעים האלה הוא צריך להיות יותר רגיש ואחריי הנפילה לתת לי לחזור לרכיבה לאט לאט. זאת דעתי.
 

The Bitter End

New member
שום וויתורים.

אצלי לפחות, אני צריכה מדריך קשוח שיכניס אותי לריכוז, אחרת אני לא מתפקדת. תמיד יש את הצורך בעידוד להמשיך הלאה, אבל בשום פנים ואופן לא וויתורים, כי כשמוותרים על משהו,רק דוחים אותו, ובסופו של דבר צריכים להתמודד איתו, אז עדיף עכשיו מאחר כך.
 
תפור עלי הדיון הזה

האמת אני כרגע בהתלבטות מה אני בעצם רוצה מהמדריכים שלי,אבל אולי אני פשוט ארשום את כל מה שאני חושבת וזה גם יתארגן לי בשכל
אז ככה,אני לא חושבת שמדריך צריך לוותר על דברים כי אחרת מה שווה הרכיבה ולאן תתקדם אם כל דבר שתפחד או יהיה קשה פשוט תתקע שם? מצד שני,כן מאוד מאוד חשוב שהמריך יקשיב לתלמיד ויהיה מודע לבעיות שלו,ואם צריך להקל עליו או לשנות משהו בשיעורים אז לעשות את זה,ואם זה כולל שיחות מוטיבציה ואם זה כולל לונג'ים או הנמכה של מכשולים או כמה שיעורים פרטיים אז לעשות זה. בעיקר אם התלמיד כבר ברמה שהוא מבין רכיבה ויודע ממה הוא מפחד ומה קשה לו ויודע להבדיל בין הדברים ולפעמים אפילו יודע מה הפיתרון בשבילו. ואני יותר בגישה של לעודד ולהגיד דברים טובים. נורא נורא חשוב לי השבחים וההערות הטובות האלה תוך כדי הרכיבה בעיקר אם אני מפחדת ממשהו,אם נגיד אני מפחדת לעלות על סוס מסויים והמדריך שלי יגיד לי "סמכי עלי יהיה בסדר" זה לא ירגיע אותי בגרוש,לעומת זאת אם כשאני אעלה לשיעור הוא ישדר לי שהוא מודע לפחד וייתן לי עצות ויגיד לי כשמה שאני עושה זה טוב,זה יעזור לי הרבה יותר...כמובן שזה לא צריך לבו על חשבון הערות(בונות כמובן) ותיקונים,אלא כחלק מהם. בשבילי לקבל מהמדריך/ה שלי "good"" או "מעולה" או "בדיוק ככה" זה משפר אותי בדיוק באותה רמה של "תרימי תיד" או "רגל חיצונית עליו"... בכל מקרה לא לוותר בגלל פחד.
 
האמת היא שאני כבר לא יודעת../images/Emo107.gif

לפעמים אני מרגישה שקשוחים איתי מדי ולפעמים אני מרגישה שלהפך.. בכל מקרה, לפי הגישה שלי זה טוב שיש מדריך קשוח אבל צריך לדעת איפה הגבול עובר, מתי זה כבר נהיה קשוח מדי. יש לדרוש דברים קשים אבל צריך לדעת לפעמים מתי לוותר, לא תמיד יש טעם להילחם, זה תלוי במצב, לפעמים ההילחמות הזאת יכולה לעשות עוד יותר נזק . מדריך טוב באמת צריך לדעת להכיר מספיק את הרוכב כדי לדעת איפה אפשר להציב את הגבול הזה. מובן שאני גם לא רוצה שיוותרו לי, אבל אני גם לא רוצה שילחמו איתי בכוח, אצלי זה רק מגביר את הפחדים שלי. אני צריכה הרבה הרבה עידוד, תמיכה וחיזוקים, זה ממש לא יעזור לי אם המדריך אומר 'תסמכי עליי, יהיה בסדר'. אני צריכה שישכנעו אותי שאני מסוגלת לעשות את זה. מניסיון, יותר עוזר לי שאומרים לי דברים חיוביים מאשר מכריחים אותי לעשות דברים שאני מתקשה לעשות, אני חושבת שזה קשור בעובדה שחיזוקים פשוט עוזרים בלהעלות את הביטחון העצמי והם פשוט מרגיעים באיזשהו מובן. מה שכן, על דבר אחד לא הייתי מוכנה לוותר בשום פנים ואופן, אם נופלים ואין פגיעה פיזית עד כדי כך חמורה שלא מאפשרת להמשיך לרכב, חייבים לעלות בחזרה על הסוס, גם אם מתים מפחד. מה שכן זה עניין מאוד אינדיוידואלי ואולי יש כאלה שפחות שואפים כוח מחיזוקים ויותר צריכים שילחמו איתם. אבל אמרתי את דעתי, לפחות לגבי.
 

2eye

New member
הממ

אני חושב שמדריך לתלמידים ברמה גבוה, לא צריך לוותר, אלא אם כן אין מוצא. אם התלמיד באמת נותן 100% מעצמו ובכל לא מצליח אחרי הרבה זמן, רק אז, אולי, לוותר - וגם, לא לסיים בזה...לעשות עוד משהוט דומה, בשביל להראות שהתלמיד יכול... ואם זה משהו שפוגע בסוס, לא לוותר בכלל, גם אם התלמיד מוציא ת'נשמה.
 
הובנת../images/Emo203.gif

לדעתי מדריך צריך להיות גמיש, אבל לא וותרן. לדעתי מדריך שמוותר לתלמיד שלא מצליח לבצע את מה שהוא מבקש ממנו ברכיבה זה מדריך שיכשיל את התלמיד בהמשך הדרך, כי בעצם לא רק שהתלמיד לא ילמד איך לבצע דבר כזה (את מה שהוא אמור לבצע), אלא שהתלמיד גם לא ילמד להתמודד מול בעיות- מה שיפריע בהתקדמות שלו, וגם, אם הוא לא מצליח בגלל בעיות תקשורת בינו לבין הסוס עליו הוא רוכב, לא ילמד איך לתקשר בצורה יותר טובה עם הסוס. לדעתי מדריך לא צריך לוותר, אלא לנסות להבין מה הבעיה ולנסות לפתור אותה ביחד עם התלמיד. אם התלמיד מצליח לבצע משהו חדש, או משהוש הוא לא הצליח לבצע בנסיונות קודמים, המדריך צריך לומר מילה טובה, למשל "כל הכבוד". זה ייתן הרגשה טובה לתלמיד, והרגשה טובה תורמת לרכיבה. אם התלמדי לא מצליח, המדריך לדעתי צריך לעודד אותו לנסות שוב- במצב והתלמיד רוצה לוותר- ובנוסף לתת לו הנחיות או טיפים לאיך להצליח. בקשר ל"על" איזה סוס התלמדי ירכב", המדריך צריך לוותר מידי פעם. אבל לא תמיד. אם יש סוס שהתלמיד לא מצליח לתקשר איתו, לדעתי המדריך צריך לתת לו את הסוס הזה, כדיש הוא ילמד איך לתקשר איתו, וע"י כך התלמיד ילמד איך לתקשר טוב יותר עם הסוס עליו הוא רוכב, איך להבין אותו יותר טוב. כי דווקא עם הסוסים שלתלמיד יותר קשה איתם, התלמיד יותר יתקדם איתם. וזאת נקודה חשובה.
 
למעלה