דיון מחודש באליפות ישראל 2014

דיון מחודש באליפות ישראל 2014

דני אסקרוב מפנה בטוויטר שלו למאמר של נמרוד דובינסקי, מאמן TACC, שמסביר מנקודת ראותו מה קרה במרוץ הכביש עילית באליפות ישראל האחרונה.
http://www.tacc.co.il/story.php?id=79.
רציתי להתייחס לציטוט מתוך המאמר (בהקשר של מה קרה בדבוקה אחרי שהבריחה שממנה יצא בסוף המנצח תפסה פער גדול): "מהר מאוד הבנו שבדבוקה יש יותר מידי רוכבים חזקים המצפים שמישהו יעשה עבורם את העבודה. במצב כזה קצב הדבוקה יורד וכאשר הרוכבים לא מוכנים להקריב מעצמם, נכנסת לפעולה העבודה הדיפלומטית. זהו מצב בו רוכבים מפעילים את כושר השכנוע שלהם כדי שיעבדו עבורם בכל מיני תחבולות שבינן לבין רכיבה מקצוענית המרחק רב."
לדעתי, כושר השכנוע של רוכבים הוא חלק מיכולתם הספורטיבית. במרוץ אופניים לא רוכבים רובוטים, רוכבים בני אדם. חלק מהיכולת של רוכבים מובילים היא לגייס רוכבים שרוכבים לידם , בבריחה או בדבוקה, מקבוצתם או מקבוצה יריבה, לבצע את מה שטוב לרוכב ה"משכנע". לפעמים הוא מצליח ולפעמים לא, אבל מדובר בפירוש בצעד לגיטימי שהוא חלק מ"סט הכלים" של הרוכב. מרוצי האופניים עתירים בסיטואציות שלקוחות מתורת המשחקים וכל מה שאיננו גובל בשוחד כספי, או באלימות, הוא חלק מהמשחק.
 

oferlev9

New member
מי שהיה באליפות ישראל ראה שאחרי יציאת הבריחה

המרוץ נגמר. הדבוקה שייטה ב 30 קמ"ש והבריחה הלכה והתרחקה עד הסיום ללא שום נסיון אמיתי לסגור את הבריחה.
זו לא אליפות ישראל - זו בדיחה ......
כמו שכתב אסקרוב , במצב שיש 3 קבוצות חזקות עם 3-4 רוכבים כל אחת , בפלוטון של 40 רוכבים , אסטרטגיה קבוצתית הורסת את המרוץ: ברגע שיצאה בריחה עם נציגים משתי קבוצות חזקות או יותר - פשוט אין מי שירדוף
מה שמתאים לפלוטון בחו"ל של 22 קבוצות עם 9 רוכבים לקבוצה , לא מתאים אצלנו.
ןמי מפסיד: הרוכבים כמובן: עידו , בן , יואב, גיא ורוכבים חזקים אחרים שמבחינתם אליפות ישראל חשובה מאד , לא התחרו כלל וחזרו הביתה מתוסכלים !
 

Tamir Eshel

New member
הדבר הכי חמור שקרה באליפות


הדבר הכי חמור שקרה באליפות בגלל חוסר השיוויון בגודל וכוח הקבוצות ומיעוט הקבוצות ביחס לפלוטון אירופאי הוא שרוכבי נבחרת ה U23 לא הצליחו לצבור נקודות UCI ובכך נמנעה מהם ההשתתפות באליפות העולם!
בהנחה שזה אינטרס מובהק של האיגוד לשלוח נבחרת U23 לאליפות העולם אני חושב שהיה מקום להעמיד על קו הזינוק את נבחרת ה U23 כנבחרת, לבושה במדי נבחרת ולא במדי הקבוצות ולתת להם לנהל את הטאקטיקה שלהם כנבחרת מבלי להיות כפופים למשמעת קבוצתית.

למי שחושב שזה לא לעניין אני מציע לנסות לחשוב איך זה מרגיש מנקודת מבטם של חברי נבחרת ה U23 שהשקיעו את כול כולם בהכנות לאליפות העולם אבל סיטואציה שאינה בשליטתם גרמה לכך שיישארו בבית.

לי אין ספק שנבחרת ה U23 הייתה משיגה את הנקודות הדרושות אם היו מתחרים כנבחרת במקום למצוא את עצמם תקועים בפלוטון חסר מוטיבציה לעבוד אבל בעל כול המוטיבציה בעולם להפריע להם להתחרות.
 

oferlev9

New member
רעיון מצויין , אבל הסיטואציה בהחלט היתה בשליטתם !

הם יכלו להתחרות ולנצח אבל הם בחרו להתיישר עם טקטיקה קבוצתית לא סבירה ולרכב בקצב טיול.
כל אחד אוכל את הדייסה שהוא מבשל לעצמו
&nbsp
 

agaziel

New member
מה זאת אומרת להתחרות ולנצח?

ממתי רוכב רודף אחרי בן קבוצתו? ואיזה מאמן ירשה את זה? העובדה שרוכבים מקבוצות בלי ייצוג בבריחה לא רדפו, היא תעודת עניות לדבוקה. זה כאילו ששחקני ברזיל היו מתיישבים על הדשא אחרי השער החמישי של גרמניה, ובשער השביעי מוחאים לה כפיים....עכשיו כנראה שכל המאמנים הבינו בדרך הקשה מה זה אומר לרכוב מנהלתית באליפות לאומית....
 

oferlev9

New member
כפי שנאמר: המשחק הקבוצתי רלוונטי שיש הרבה קבוצות

עם הרבה רוכבים .
ספציפית אצלנו יש רק 3-4 קבוצות חזקות: TACC , IGP , 500WATT , CCC
לכל אחת יש 2-3 רוכבים חזקים בלבד. במצב כזה יש בעיה: אם יש בריחה של ליבנר , אנטון וגולדשטיין - אין מי שירדוף ...... והמרוץ נגמר . זה בדיוק מה שהיה .......
 

agaziel

New member
קצת קשה לי להסכים איתך

יצאו רוכבים משלוש קבוצות לבריחה, הקבוצה הרביעית רודפת. וחוצמזה- מי נותן לבריחה של 3 קבוצות לצאת ככה בדבוקה של ארבע קבוצות? אם זה נכון, אז הבעיה היא לא ברדיפה, היא בהבנה של מירוץ אופניים....אם יש יותר מארבע קבוצות, ובלי קשר לאיכות הרוכבים, אז אנחנו נישאר חלוקים....בהמשך לפוסט של אודי, רק אומר שגם לקומיסרים והמרשלים יש תפקיד בעידוד הדבוקה להתנהג ספורטיבי ולרדוף. אצלנו אם הם רואים שאנשים מתיישבים הרבה לפני שרדיפה כבר לא הגיונית, הם מתקרבים ומסמנים להתחיל לרדוף..
 
כל הויכוח על אליפות ישראל ונקודות UCI קצת אקדמי.

אם יתנו לי אזרחות באוגנדה אהיה אלוף אפריקה בסקי במורד אבל אגיע למסעדה בסוף המורד אחרי שאשתי ובנותי כבר גמרו לשתות כוס קפה.
הרי אם מישהו מ U23 היה מנצח אז היה צובר נקודות אבל באליפות עולם אפשר לסיים בפלוטון רק אם אתה ברמה של נבחרות אירופיות, שם בכל מדינה 10 הטובים כל אחד מהם דימה בכושר שיא. מטוס עם 500 מירוצים והרבה נצחונות ברגליים.
הענף צריך שני קטגוריות. בראשונה עלית נוער ופרו וכמה נשים חזקות ובשניה גיל 15 פלוס והרבה הרבה זינוקים, לפחות כל שבוע, ולא טיולים אלא כולם מזנקים ומרביצים עד המוות, לא חשוב ראשון או אחרון.
אם זה יקרה אז משם לרמה אירופית צריך לפחות שנים.
עד אז כמה פסיכים יאלצו לחיות בגולה.
 

dgamim

New member
כל ילד יודע...

אם בארץ הפלטון נע במהירות 35 קמ"ש בממוצע ...
מאליפות העולם הפלטון נע במהירות 45 קמ"ש בממוצע...
מה יעזרו הדיבורים והנסיעות ?
 

elad fa

New member
במידה ונספור את כלל המילים בשרשור כאן וכל מילה תהיה

שווה לוואט אחד ונחלק זאת במשקל כלל המגיבים, נראה ויש לנו קנדידאט לנצח 3 גראן טורים כבר ב 2015

או שאני טועה בחישוב (-:
ולגרשוני - באקדמיה אנחנו חזקים. ממש. לאף אחד אין סיכוי נגדינו בתיאוריה.
בשטח > כרטיס טיסה לבלגיה/הולנד (עדיף בלגיה) ושהייה רציפה של 3-4 חודשים (400-600יורו לחודש) תלוי ברמת ההתכלבות (נראה לי שאפשר גם בפחות, רמת המחייה בבלגיה נמוכה בהרבה מרעננה-צפון)
בין 3- ל4 מרוצים בשבוע. אין כאן שום אקדמיה. ובמידה ותחפשו באמת, מי התקרב לזה ברגליים מבחינת מרוצים...תתחילו לחפש כאן את השמות, כי זה קל בטעות להתבלבל ולבלבל (-:
http://www.cyclingdatabase.com/
שנה טובה
 

natibergman

New member
תחרות לגיטימית ואין מה להלין

כל האשמות שזו בדיחה הם תירוצים. הפלוטון טייל? נו אז זו אשמת קבוצת הבריחה?...באליפות ישראל יש אינטרסים. כל אחד וקבוצתו משחקים עם הקלפים שיש להם + ניצול מקסמלי של מצבים שמתפתחים בתחרות. נמרוד צודק לגמרי - הוא השיג את המטרה.רוכב שלו חצה את הקו ראשון. אני זוכר אליפות ישראל שרוכב "חלש" מהדוושנים לא אגיד איזה ניצח. לקחו אותו לבריחה וברגע האמת שכולם חלמו מהדוושנים הפייבוריטים הוא נתן ספרינט ניצחון לתדהמת כולם. האם הוא היה הרוכב החזק ביותר? כמדומני שהוא אפילו לא היה בנבחרת באותו זמן. אבל הוא היה אלוף ישראל...כמובן היה כעס רב בקרב אלה שהיו מועמדים לניצחון. הם "רומו"...למיטב זכרוני הוא רכב את אותו מרחק וכל חטאו היה שהוא לא היה מהגווארדיה שהייתה אמורה להיות על הפודיום.
&nbsp
עכשיו בואו נודה באמת הכואבת - מספר רוכבים מובילים "נדפקו" מהטקטיקה שהתפתחה בתחרות הזו ולא קיבלו נקודות UCI. כאן צריך לחשוב יצירתית ובפעם הבאה, כמו שתמיר אמר, למקסם את הסיכויים שלהם. לשים אותם כקבוצה נפרדת, עם מאמן ורכב ליווי משלהם. ככה הטענות של קבוצתיות יתר שדפקה אותם לא תעלה.
&nbsp
לפני כמה ימים הייתה אליפות העולם ספרד והפולני חצה את הקן ראשון. מישהו הימר עליו? מה פתאום פולין היא לא מעצמת אופנים. לא אומר שאין להם רוכבים טובים (מייקה וקווטקובסקי עצמו) אבל הן לא איטליה, ספרד, צרפת, בלגיה או הולנד עם עומק אינסופי או עם ספרינטרים עבי רגליים מתמחים בכמה שניות של התעלות לעבר הקו. אבל הם ניצלו שאננות, יום טוב וטקטיקה מצוינת כדי לזכות בחולצת הקשת והשאירו אבק ותסכולים לפייבוריטים.
&nbsp
עכשיו תעשו אנלוגיה לביצה הקטנה שלנו. ספורט.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ItsikH

Member
זו אחריות וסמכות האיגוד ולא המאמנים או המתחרים
קטונתי מלהציע איך בדיוק לארגן את התחרויות כך שלרוכבים יהיה אינטרס לתקוף יותר ולהלחם יותר, להערכתי מספר המתחרים הקטן [עלית כמובן] יוצר בעיה, אבל נדמה לי שיש פתרונות.
 
למעלה