מהות הבלוג בקצרה:
דעתי, וכמו כן דעתם של רבים אחרים, אינה שונה מדעותיו של המחזאי וויליאם שייקספיר על תרבות הכתיבה האישית, וכמו כן תרבות הכתיבה היוצרת: לפיה הבלוג אינו רק כלי לכתיבה ופרסום של יצירות אימפולסיביות שמדגישות רגשות בעלי ערך נוסף, הרבה יותר מאשר כתיבה יום-יומית. הכתיבה בבלוג היא למעשה בריחה מין המציאות המקשה על הכותב, (או היוצר, תלוי את מי תשאלו) ועל אורך חייו, חלומותיו, תקוותיו, ואשליותיו. הרי כולנו, כמו כולם, פגענו, נפגענו, וראינו אנשים אחרים נפגעים. כמו שאמר הפילוסוף הנודע, ניקולאס פלאמל: "הרי כולנו, כמו כולם, פגענו, נפגענו, וראינו אנשים אחרים נפגעים". אנשים רבים הסכימו עם הטענה הזאת, אך אחרים רבים התנגדו לה. היו שאמרו שהיא לא מנוסחת היטב. וכך נוצרה הכתיבה האישית. אנשים החלו לשחבר את המשפט לשלושה סוגי משפטים: משפט מורכב, משפט מאוחה, ומשפט מורכב. ניקולס פלאמל, שלעצמו הרגיע את הרוחות, תרם לקהילה את האפשרות להגיע לכלל הסכמה: הכתיבה האישית והכתיבה היוצרת אינן אלא תקשורת היוצאת דרך עטו ועפרונו של היוצר, דהיינו הבלוגר. כשמבחינת הטכנולוגיה הגיעה האנושות לכלי המסויים הזה הנקרא בלוג (יומן רשת) נוצר פר עצום בין קהילות הבלוגרים (אלךה שמנהלים בלוגים), וכך נוצרו תנועות בלוגרים שונות בחרבי הרשת. ניתן לומר שהמציאות הפכה להיות שולית, וכי הרשת נותרה בתור מרכז העיניינים, אך בכל זאת ניתן היה לראות בני אדם אמיתיים יוצאים לרגע מהמחשב והולכים למכולת על-מנת לקנות לחם ביצים וחלב. וכמובן שהם היו חוזרים הבייתה על מנת לתעד זאת בבלוג. וכאן עלתה שאלה מהותית בנוגע לבלוגים, לבלוגרים, ולכל מה שמסביב - מה היא הכמות המועדפת של פירוט חיי היום-יום? הרי כפי שכבר נאמר על ידי הוגי דיעות כה רבים - הכמות של הפירוט אינה אלא אחריות של כשפנות. המשפט נאמר כמובן בהלצה, אך הפך עם הזמן להיות משפט מפתח בכל הנוגע ליומני רשת. ולכן הגיעה קהילת הבלוגרים לכלל הסכמה שפשוט כמה שיהיה, לעולם לא תתן ליצר הכתיבה להשתלט על חייהם. אך כפי שניתן לראות כיום ברשת, רק מעטים הצליחו לעמוד מאחורי האימרה הגדולה הזאת, ואם הזמן גם היא נשכחה. ו"נשכחה" זאת מילה חזקה בכל מה שקשור לחוקי הברזל של הפילוסופיה שמאחורי המהות שמאחורי הכתיבה האישית והיוצרת. הרי בלי ברזל לא היו הגנבים מפרקים ספספלים, ומוכרים אותם לסינים. ובלי מכירת ברזל בלתי-חוקית לסינים לא היו עובדים זרים. ובלי עובדים זרים היו צריכים האנשים שמנהלים בלוגים לנקות את הבית בעצמם, וכך לא היה להם זמן לכתוב בבלוגים. ולכן ניתן לומר שחוקי הברזל הם חוקי ברזל. בלעדיהם כל קהילת הבלוגרים, מערכות הבלוגים ברחבי העולם, אנשים וצוותי פיתוח, גרפיקאים, סופרים, מוזיקאים, אומנים, טבחים, טבחנים, אנשי צבא, ציבור הגננות - כל אלה לא היו מבינים מה לעזאזל הפירוש של המילה "אסקופה". הכתיבה בבלוג היא זאת שפותרת את הבעיה הזאת, ובעיות רבות אחרות. שכן הפירוש של אסקופה קשור למשפחת הדלתות, ממש כפי שהמילה "חלב" קשורה למשפחת היונקים. הכתיבה בבלוג פותרת כמעט כל נושא בעייתי שניתן להעלות על הדעת, אך ישנם גם יוצאים מן הכלל. ישנם נושאים שהכתיבה בבלוג לא פותרת, ולכן יש להשתמש גם באמצעי אחר - קריאה. אנשים לא מודעים לעובדה שהכתיבה בבלוג יוצרת תופעה נפלאה, אך מסוכנת - אנשים קוראים בבלוג שלהם. שכפי שאמר בלוגר ידוע: "אנשים לא מודעים לעובדה שהכתיבה בבלוג יוצרת תופעה נפלאה, אך מסוכנת - אנשים קוראים בבלוג שלהם". ציטוטים רבים נכתבו בבלוגים על מנת לפתור סוגייות רבות בכל הנוגע לתחומי החיים - כלכלה, משפחה, כושר, רוחניות, הקניית ידע, קריירה, ועוד. אך לא כל הציטוטים פתרו את הקלישאות האלה, שנותרו כפי שהן - הבלוגרים אינם סתם אנשים. הבלוגרים הם אנשים שמנהלים בלוג". לסיכום: מהות הבלוג אינה רק העצמה עצמית ורגשית. היא גם מעודדת הקניית ערכים מסויימים בחברה שלנו. ברשת וברחבי עולם המציאות הסובב אותנו בכל שעות היממה. הבהרה: אין לי מושג על מה אני מדבר...