דיון פילוסופי- האם דרוש כישרון כדי

דיון פילוסופי- האם דרוש כישרון כדי

כדי להיות נגן מוצלח? דנתי בנושא עם חברי לפני כמה ימים והגענו למסקנה שנגינה זה סוג של מיומנות ולא כישרון. בגלל שכל אחד יכול בסופו של דבר ללמוד (וגם לפתח שמיעה מוסיקלית) נכון שיש כאלה שזה יהיה להם יותר כל אבל בסופו של דבר צריך להתאמן והמיומנות תשתפר. לעומת זאת הכישרון האמיתי הוא ליצור מוסיקה משלך. אם יש לכם משהו להוסיף או להגיב זה יהיה נחמד כי מעניין אותי לדעת מה אחרים חושבים, ואם זה לא קשור לפורום אז אתם יכולים למחוק אותי עוד פעם!
 

galgal15

New member
לדעתי

כשרון מוסילקי הוא משהו מולד שאנחנו לא יכולים לקבוע ולדעתי יש הבדל בין הכישרון המוסיקלי בין איש לאיש מכיוון שאם שני אנשים למשל ילמדו לנגן למשך שנה שלמה ויתאמנו בדיוק אותו מספר שעות ביום סביר להניח שהרמה של אחד מהם תהיה גבוהה יותר... כמובן שהכשרון הוא לא מספיק והמיומנות ניתנת לשיפור. ובקשר למשפט האחרון שלך על זה שאנחנו יכולים למחוק אותך עוד פעם, מחקתי את ההודעה הקודמת שלך רק מכיוון שהיא לא הייתה קשורה לנושא הפורום ותפסה בו מקום חשוב!
 

Julia16

New member
אי אפשר להגדיר כשרון

אני מנגנת יפה, אתה מנגן יפה, מי יותר מוכשר? מי שמנגן יצירה יותר מסובכת ומהירה? מי שמנגן יותר ברגש? מי שלא עושה שום טעויות? אה? לך תגדיר כשרון... נגנים גדולים שאתה שומע, שמנגנים יצירות מאוד מאוד מסובכות, ואתה חושב לעצמך ´וואו, זה כשרון!´ אתה יודע כמה זמן הם מתאמנים ביום? 8-9 שעות וזה לא הגזמה! הם מפתחים טכניקה, מיומניות, הקריאת תווים שלהם מעולה וכו´.. הרי כל אחד שמשקיע כל כך הרבה שעות ומאמץ, יכול להיות פסנתרן מעולה. מצד שני, כמו שגל אמר, באמת יש כזה דבר שנקרא קצב התקדמות. יש אנשים שגם אם שעה תנסה ללמד אותם מנגינה פשוטה, הם פשוט לא יצליחו. מה לעשות, יש אנשים שבאמת הידים שלהם פשוט לא מצליחות לעבוד ביחד על הפסנתר, או אין קורדינציה, או אין קצב או שמיעה, ומה לעשות, פשוט אין להם את זה. לכן, אני אומרת שדרוש איזה שהוא כשרון. כל עוד, אתה רואה שאתה מצליח לנגן ופחות או יותר אתה מסתדר על הפסנתר, יש לך חוש קצב בסיסי ושמיעה מוזיקלית בסדר, משם זה כבר תלוי רק בך בהשקעה וברצון.
 

seafox

New member
תשמע,

אני מכיר מתופף שלמען האמת...די גרוע.הוא מנגן איזה 6 שנים והוא מתאמן הרבה והוא השתפר, אבל בשביל 6 שנים הוא לא עשה כלום מהסיבה הזאתי:אין לו כישרון בגרוש וגם אין לו חוש קצב...מבחינת טכניקה הוא בסדר אבל בשמירה על הקצב והבנה מוזיקלית וחוש מוזיקלי...אין לו.אז אני אומר שיש לכישרון תפקיד חשוב.
 

Yardbird

New member
לדעתי זה שילוב של שניהם

אני מסכימה עם התגובה הראשונה בהחלט. אני חושבת שכישרון נחוץ בכדי להיות נגן טוב באמת. זה גנטי. אבל זה לא שאם אין לך כישרון אתה לא יכול לפתח מיומנות. זה אותו הדבר כמו עם פושעים, שליחה על ההשוואה. זה הוכח לאנשים כאלה יש משהו במוח ששונה אצל בני אדם "נורמלים". אבל זה לאו דווקא מצית אותם, אם הם עברו טראומות ודברים כאלה זה יכול להצית אותם. זה גם משהו גנטי, זאת אומרת ביולוגי, אבל גם משהו שמקורו בחברה ובהשפעה שלה על האדם. ככה זה במוסיקה.
 

galgal15

New member
../images/Emo6.gif אוי ואי...

זה מתחיל להזכיר לי את שיעורי תורשה מלפני כמה שנים אז כדי להפסיק עם הדיון הזה..
 
לדעתי

מי זלא נולד עם כישרון או שאפשר לכנות זאת חוש מוזיקאלי ........יהייה לו קשה להשיג נגינה מושלמת!!! טכניקה כל אחד מסוגל לרכוש אבל את המגע והמוסיקאליות יהייה קצת יותר קשה וזו היא דעתי...... :) גל
 
seafox

נגינה מושלמת בעיני זה כאשר המוסיקה מועברת בצורה הכי טובה שיש... מבחינה מוסיקאלית....הטכניקה היא בעיני גורם פחות עיקרי למרות שאם יש חלק טכני שדורש מוסיקאליות אתה חייב לדעת לנגן את החלק הזה בצורה מצויינת וכך תוכל להעביר את המוסיקאליות מקווה שהבנת גל
 
אז מה זה כישרון?

אם יש מישהו שהוא דיסלקט והוא מתקדם יותר לאט כי יש לו בעיה עם הקריאה אז גם לו יש כישרון? וזה באמת הגיוני שימשהו ילמד לתופף כל כך הרבה שנים ועדיין לא יהיה לו חוש לקצב? אתם באמת חושבים שאו שנולדים עם זה או שלא?
 

seafox

New member
חייב להיות בגנים זה מה שבטוח!

זה לא עניין של לקרוא לאט או משהו כזה זה פשוט שהוא לא יכול להשתפר...[בדר"כ הוא נשמע יותר טוב עם כובע על הראש] אבל פשוט חסר לו...יש כאלה שיש להם את זה ויש כאלה שלא...אבל מה שכן היה טוב אצלו זה שהוא לא נכנע והמשיך לנסות...זה נדיר.
 

[אורן]

New member
הוא לא ממש פילוסופי

אבל לא חשוב. לפי דעתי, טכניקה זה דבר של התאמנות ולא קשור לכשרון. מה שכן קשור בכשרון הם שני הצדדים האחרים של "לדעת לנגן יפה"- 1. שמיעה מוזיקלית- אפשר לפתח, אבל את הבסיס מקבלים בגנים... או שיש או שאין. 2. לדעת להביע את עצמך- לפי דעתי זה משהו שתלוי בבן-אדם, למרות שלא מקבלים בתורשה. לחלק מהאנשים יש רגשות יותר חזקים שהם מסוגלים להביע ביותר עוצמה, ולחלק מהאנשים לא... זה תלוי בכמה הנגן רגיש, וכמה הוא יודע להוציא את זה החוצה.
 

seafox

New member
טכניקה זה אכן תוצר של התאמנות

אבל לדעת לנגן יפה בלי כשרון [לפי מה שאני רואה] זה תוצר של יותר מ 7 שנים.אני מכיר הרבה חברה בלי כשרון שפשוט מנגנים ומנגנים ומתאמנים הרבה יותר ממני והם לא מגיעים לכלום.אני למשל [בלי להשוויץ כמובן,רק בתור השוואה] התפתחתי המון בשנתיים לעומת בן אדם שמנגן שנתיים והוא לא הגיע לכלום...אז תעשו את החושבים לבד...אני כבר הגעתי למסקנה שלי... והויכוח הוא באמת לא פילוסופי לא באופן ישיר בכל זאת...
 

Mr Peiser

New member
מסכים עם סיפוקס..

גם אני מכיר אנשים שמתאמנים ומתאמנים ולא מגיעים לכלום, אז כנראה בכל זאת צריך קצת מזל בגנים כדי להצליח...
 

קלימרו

New member
אז ככה...

בפסנתר כמו בשירה. כולם יכולים לשיר כולם יכולים לנגן. כולם יכולים ללמוד להיות טכנאים מעולים אבל, וכאן ההבדל הגדול, רק המוכשרים יפתחו אמירה משלהם, יפתחו סיגנון. לאו דווקא ביצירות שלהם, אפילו ביצירות של אחרים תוכל לשמוע את הסיגנון המיוחד שהפסנתרן הזה נותן לשיר- ואת זה רק המוכשרים יצליחו.
 

seafox

New member
לא מסכים.

כולם יכולים לשיר,כולם יכולים לנגן נכון. מי שיש לו כישרון ומי שאין לו כישרון יכול לפתח לעצמו סגנון משלו ולהצליח בו.הענייו הוא שזה יהיה סגנון חדש ובגלל זה ישמעו.תחשוב על זה שאם לבן אדם הזה אין כשרון בשירה או ניגון אבל יש לו ראש טוב ופתוח אז הוא ממציא סגנון חדש ואז ככה ישמעו אותו אבל אז יפתחו את אותו סגנון או שיעשו את הסגנון שהוא עשה יותר טוב רק בגלל שיש לזה שפיתח או שהמשיך בדרכון של הממציא כישרון להבדיל מהממציא.אבל עדיין יזכרו את הממציא כי הוא נתן את פריצת הדרך. הבנתם? לא?לא נורא... אם הבנתם תסבירו לי מה רשמתי... :)
 
למעלה