דיון פתוח:הכנת שיעורי בית..

גרא.

New member
דיון פתוח:הכנת שיעורי בית..

שאלה להורים,ולילדים הרוצים להביע את דעתם: הכנת שיעורי בית,היא דבר הכרחי? רצוי? או אולי מיותר? מקובל לחשוב,כי לשיעורי בית הנדרשים מהתלמידים,יש שלוש מטרות מרכזיות: 1.שינון וחזרה על חומר שנלמד בכתה. 2.הכנה ללמידת חומר חדש בעתיד. 3.הקניית הרגלי למידה,פיתוח חשיבה,ויכולת ללמידה עצמית. השאלה היא,האם שיטת מתן שיעורי בית כפי שמקובלת כיום בחלק המירבי של בתי הספר,אמנם משיגה את היעדים הללו,כולם,או מקצתם,או אולי יש בה כל כך הרבה קשיים,וסיבוכים,כדי כך שאולי היה כדאי לוותר בכלל על שיעורי הבית? מה דעתכם?
 

בת16

New member
אני חושבת ש.....

שכשכל מורה נותן ערימת שיעורי בית וחושב רק על כמה זה תורם לפיתוח יכולת הלמידה העצמית של הילד וכל היתרונות האחרים, נוצר מצב שהילד בא הביתה עמוס בשיעורי בית, ולפעמים יש לו גם דברים אחרים לעשות חוץ משיעורי בית- לי אישית זה לפעמים קורה..... ואני לא חושבת שעדיף לעשות את השיעורי בית בשעה מאוחרת של הלילה סתם בשביל להיפטר מזה......כי לא יוצא מזה כלום- לא לתלמיד ולא למורה. אבל יכול להיות שזה יותר תורם בגילאים יותר קטנים........של בית הספר היסודי, אולי אז הקניית הלמידה העצמית הכרחית ושינון החומר. בגילאי החטיבה ומעלה- ממש לא!!!! לפחות לא בכמויות הנוכחיות !!!
 

גרא.

New member
עומס שיעורי בית,מחטיא

בת ה-16,מסכים עם דברייך.הבעייה היא שבתי הספר המקיפים,בעיקר העיוניים,הפכו ל``בית חרושת`` לציונים,וחלק מהמורים,המאמין כנראה כי ריבוי שיעורי הבית,יגרום בדיעבד לשיפור ההישגים,שוכח כי לתלמידים,בוודאי בכתות הגבוהות של ביה``ס,יש גם חיי חברה,חיים פרטיים,צרכים תרבותיים כמו קריאה,ביקור בהצגה וכו`.לדעתי רצוי לכן שמורים ישקלו היטב,בהטלת שיעורי בית את יעילותם,אם בכלל. איך עושים את זה? מסובך.אולי דרך מועצת התלמידים,אם יש כזאת בבית ספרך.היש דרכים נוספות?
 
למעלה