דילמה בנוגע לקרוז - לא מצליח להחליט

bat2323

New member
דילמה בנוגע לקרוז - לא מצליח להחליט

מדובר על קרוז לפיורדים בנורבגיה בקיץ 2019. נוסעים עם ילדים בני 9 ו 5. ותינוק. זה קרוז ראשון שלנו.
אנחנו יכולים רק שבוע בערך.
רוב האוניות מתאימות לחדרים של ארבעה אנשים וחמישה דורש חדר נוסף ובנוסף אני לא שש שהילדים ישנו על מיטות קומותיים (ירדו בלילה לשירותים ויפלו). החדר הנוסף מייקר מאוד את העלות. והאוניות שכן יש בהן חדרי משפחה גדולים יותר זה או בסוף מאי (מה שאומר שיהי קר ויותר קשה לצאת עם תינוק בן שנה החוצה וגם פחות אטרקטיבי לנסוע בסוף מאי/תחילת יוני ולא בקיץ ממש), או כאלה שכן יוצאות בקיץ ובמחיר סביר אבל לא כוללות מקומות מהשורה הראשונה (כמו Geirgner, flam וכו) אלא פיורדים שהם אולי פחות פופולאריים וכנראה פחות יפים.
אם אני רוצה להצטרף לקרוז בקיץ בכאלה שכן כוללים את ה Geirengar זה מייקר בערך ב 1600-2000 דולר והשאלה זה כדאי בפרט שדווקא ביום הזה יכול להיות גשם או ערפל.

מה שמצאתי זה קרוז מאמסטרדם של הולנד אמריקה באוניה החדשה ms Nieuw Statendam שתושק בדצמבר 2018. מה שכולל זה:
יום ים
יום ב Eidfjord פלוס Scenic cruising Hardangerfjord
יום ב Skjoden. פלוס Scenic cruising Sognefjord
יום ב Alesund
יום ב Bergen
יום ים

הילדים שלי לא בקטע של מגלשות מים ענקיות וקירות טיפוס גדולים, חדרי משחקים, בריכות וסרטים וקצת ממתקים יעשו את העבודה. אוכל טוב ומקום אלגנטי כן חשוב לנו.

השאלה אם בכלל כדאי לצאת לשייט כזה למרות שהוא זול יותר ב 2000 דולר מהאחרים או לוותר כי בכל המקומות נחשבים לא נהיה? חוץ ממני את כל השאר במשפחה פחות מעניין הדרמטיות של הטבע וחבל לי להוסיף עוד 1600-2000 דולר בשביל יום שאולי בסוף יהיה בו גשם. גם תחילת העונה נראה לי בעייתי מתוך חשש שיהי פה קר מדי לצאת עם התינוק בעגינות וגם אולי בבריכה יהיה קר מדי

מה אתם אומרים?
 
שייט לפיורדים עם ילדים

על פניו נשמע שלב ההתבלטות הינו האם להשקיע במסלול מיוחד כאשר לא בטוח שזה מעניין את הילדים.

בעיני וזוהי דעתי האישית בהינתן שהמשפחה לאו דווקא בעניין של מראות טבע יוצאי דופן, לא הייתי בוחר במסלול הנ"ל.
גם חברת השייט הולנד אמריקה שהיא אכן חברה אמריקאית מעולה שקוטפת פרסים מדי שנה, לא מכוונת כקהל מרכזי לילדים ומשפחות
אגב, יובהר כי יש פעילויות לילדים וזה לא שהם חלילה מצטרפים לאנייה למבוגרים בלבד. אבל זה בהחלט שונה לחלוטין מהאניות הענקיות שמתחרות במי ייצר אטרקציה יותר מטורפת לילדים.

מזג האוויר הוא תמיד נעלם גדול וזה לא רק בפיורדים אלא גם במסלול קלאסי של ים תיכון.

רבים כיום מבינים כי חווית שייט לא חייבת להיות משהו חד פעמי להיפך. נתונים מראים כי יותר ויותר לקוחות חוזרים ממלאים את מלאי המיטות באניות השונות ולכן הייתי מסכם:

א. אם רב המשפחה לא בקטע של טבע - הייתי הולך לשיקול הכספי.
ב. ניתן לעשות מסלול לפיורדים גם לבד לפי המסלול הנוח לך ובזמן שנוח לך.
ג. אמנם הילדים לא נמשכים לאטרקציות הגדולות והצפיפות אך עדין יש להכיר את חברת השייט הרלוונטית. אוכל מצוין - בהחלט! שירות נהדר - ללא ספק! קהל יעד משפחות וילדים - פחות (כמו שאמרת ייתכן וזה יתרון מבחינתכם

בהצלחה ובהנאה
בעולם השייט - כל בחירה שלך היא בחירה מוצלחת!
 

bat2323

New member
שייט לפיורדים

תודה רבה על התשובה המושקעת!!
הזמנתי את הקרוז הנ״ל באוניה new statendam שהיא האוניה הכי חדשה של הולנד אמריקה ככה שלפחות תהיה. לנו חווית קרוז ראשונה. מוצלחת. אומנם לא נהיה בפיורדים הידועים אבל נהיה בפיורדים אחרים ולמעשה יומיים מלאים שטים בתוך הפיורדים ולא בים הפתוח. ויומיים נוספים בערים שבהם לא חסר תעסוקה.
כשחקרתי קצת יותר ראיתי תגובות של אנשים שביולי פחות כדאי להיות במקומות הידועים כגון Flam היות וכמות בלתי נתפסת של אנשים נמצאת בו זמנית שם (3 אוניות ועוד המון מטיילים יבשתיים) והדחק והתורים גדולים מאוד. בחיסכון של האלפי דולרים אוכל בעתיד לעשות טיול למקומות האלה שלא באמצע העונה ובינתיים כן לחוות פיורדים פשוט מקומות קצת שקטים יותר
 
למעלה