דילמה בקשר לתלמיד בכיתתי

דילמה בקשר לתלמיד בכיתתי

הנני מחנכת כיתה ב- מורה כוללת. בכיתה א הגיע אל כיתתי תלמיד שהתקשה להיפרד מאמו. צעקות הבכי שלו קורעות הלב שלו והצמדות לאמו לתקופה ארוכה, לא רק לתקופה ההתחלתית של תחילת שנה. הוא לא יכל להיפרד מאמו ואמו נאלצה לשבת בכיתה תקופה של חודש, הילד הופנה לאבחון פסיכאטרי בעקבות המלצת הצוות המקצועי הבית ספרי . הוא אובחן כבעל חרדת פרידה והומלץ על מתן כדורים פסיכיאטריים ולווי והדרכה צמודים.. יש לציין שהילד בעל רמת משכל מעל הממוצע. הבעייה מתחילה כאשר הוריו לא נותנים לו באופן קבוע את הכדורים ואז הוא ממאן להיכנס לכיתה, התפרצויות הבכי נמשכות כמעט יום שלם, דבר המקשה על התלמידים ללמוד ועליי ללמד. השאלה שלי האם להעביר אותו לכיתה קטנה בה יקבל מענה או להשאירו בכיתה רגילה ולבקש סייעת צמודה?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חינוך מיוחד או שילוב יחידני- זו החלטת ההורים, לא המורה
מבינה את הקושי שלך,
אבל כל החלטה בנוגע לילד צריכה להתמקד בטובתו
ולא בקשיי המורה והמערכת.
ומי שבוחר- אלה ההורים.
&nbsp
טוב שההורים נמנעים מלהלעיט את בנם בכדורים
שעלולה להיות להם השפעה מזיקה לטווח ארוך.
לכל כדור, אפילו אקמול, יש תוצאות לוואי מזיקות בשימוש מתמשך,
על אחת כמה וכמה וכדורים פסיכואקטיביים בגיל שבו המח עדיין מתפתח.
לעתים זה הכרח בל יגונה,
אבל חמור שלשם "שקט תעשייתי" ילדים מקבלים מרשמים כאלה.
במקום זה, יש לברר ברגישות את הסיבות והגורמים העמוקים לקושי שלו
ולחפש להם מענים אמיתיים, לא להחניק את הביטוי החיצוני של הקושי.
 
חינוך מיוחד או שילוב בכיתה רגילה עם סייעת צמודה

שלום לך,
ראשית אני מבינה את האתגר העצום שניכר שאת מתמודדת איתו כל יום מחדש.
אני שמחה לדעת שאת לא מוותרת ועוזרת לו בכל האמצעים העומדים ברשותך.

לגבי הילד- אכן מדובר במקרה מאתגר מפני שהבכי והצעקות שנמשכים שעות (לפי דברייך), מקשים על האפשרות שלך ללמד בכיתה ועל התלמידים להתרכז ולקלוט את החומר הנלמד.

את שואלת את שאלת מיליון הדולר: האם להעביר אותו לכיתה קטנה או להשאירו בכיתה רגילה עם סייעת צמודה?

והתשובה על כך היא שתמיד טובתו של הילד עומדת לנגד עינינו.
בגדול בסוף - מדובר בהחלטה של ההורים.
עם זאת, כאנשי מקצוע, מומלץ לתת להורים הכוונה כזו שתאפשר לילד שלהם להתפתח במסגרת שבה הוא יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

הרי מטרת העל שלנו היא לשלב את הילד במעגלי החיים השונים ולכן יש לנו כחברה אינטרס לעזור לילד לקבל את האמצעים הטובים ביותר והמתאימים למידותיו כדי שיצמח להיות אדם בוגר ומשמעותי בחברה.

האם שוחחתם עם ההורים על האפשרויות הללו?
האם בעקבות האבחון ניתן לקבל המלצה מקצועית לגבי עניין זה?
(ואני שמה בצד את עניין הכדורים שנתן לו הפסיכיאטר)
 
שילוב ילד מיוחד בכיתה רגילה עם סייעת צמודה

היי מיכל,
אני מצטטת לך תשובה של מורה בביה"ס יסודי שמשלבת בכיתתה ילדים מיוחדים.
אני מדגישה שזוהי דעה אישית ומקצועית שלה כך שיש להתייחס לתשובתה כנקודה למחשבה..
&nbsp
" לדעתי עליה להשאיר אותו בכיתה. אני הייתי מפנה אותו לטיפול תרפיה בחיות . האחריות והנתינה מעניקים כוח להתמודד עם מצבי חרדה. הייתי מבקשת סייעת צמודה שתעניק לו הרבה אהבה ובעיקר שתקשיב לו תתמוך תחילה בחרדות שלו ולאט לאט הוא ישתחרר. בשנה שעברה הייתה לי ילדה עם בעיות של אלימות בתחילת שנה בגלל חרדות וקשיי הסתגלות ואני רק הייתי מחבקת אותה ואומרת לה שאני פה בשבילה.
אין ספק שזו עבודה קשה ולעיתים סיזיפית, רק שתזכור תמיד: זו עבודה קשה ואיטית אך יש תוצאות!
&nbsp
ב ה צ ל ח ה
 
למעלה