דילמה, התלבטות והתייעצות

עינת 565

New member
דילמה, התלבטות והתייעצות

ביתי בת ה - 16 מאובחנת עם הפרעת קשב וריכוז לא פשוטה. ערכנו לה את האבחון כבר לפני העלייה לכיתה א' ובמהלך השנים ניסינו את כול סוגי הכדורים והטיפולים. הכדורים גרמו לחרדות והטיפול והתראפיות הרבות שעברנו היו נחמדים ואפילו מועילים במידה מסוימת אך התלונות עליה היו רבות וההישגים הלימודים ירדו. נתנו הוראה מתקנת למרות שאין לה לקויות למידה. בקיצור ניסינו הכול ועם העלייה לכיתה ז', ביקשנו להעביר אותה לכיתה קטנה במסגרת בית ספר רגיל. בקשתנו אושרה אך לצערי הרב, הכיתה אינה מתאימה לה, אין התקדמות לימודית, יש פער עצום בין התלמידים וההתייחסות של בית הספר פשוט רק מחדדת את הפער. אפילו פיזית הכיתה נמצאת בסוף בית הספר, בפינה. שלוש שנים שהיא שם ועכשיו כשעולים לתיכון אני רוצה להוציא אותה ומבקשת שתלמד בכיתת מב"ר.. בית הספר אינו מסכים וטוען שיש לה פער לימודי רב.
ואם אני מתנגדת לכיתה הקטנה היא תעבור לכיתה הרגילה!!!!! שמעתם דברים כאלה??? סליחה שהרחבתי כול כך אבל אני ממש מיואשרת ולא יודעת מה לעשות. תודה, רונית
 
מה הכיתה המתאימה לילדה שמאובחנת עם הפרעת קשב וריכוז ?

היי רונית,

ילדים שסובלים מבעיית קשב וריכוז קשה חווים קשיים ואתגרים מידי יום, ואנשי המקצוע - גם הם חווים קשיים ואתגרים עם אותם הילדים כי רוצים בהצלחתם ולא תמיד זה מצליח.

כיוון שאת מספרת שבמהלך השנים כבר ניסיתם סוגי כדורים וטיפולים ועדיין ההישגים בלימודים ירדו, כולל הוראה מתקנת, אני מציעה ראשית לקחת נשימה עמוקה ולזכור שהכל בחיים זמני.
אומנם כרגע זה אכן מהווה בעיה וכל רצונך שיימצא פתרון הולם לביתך, ויחד עם זאת זכרי שזה רק עניין של זמן והפתרון ימצא.

קראתי בעיון רב את דברייך ודווקא בגלל שניסיתם הרבה מאד דברים על מנת לשנות את פני הדברים, כיתה קטנה היא בהחלט מענה מצויין לילדים בעלי בעיות קשב וריכוז.
חשוב לקחת בחשבון שגם בכיתת מב"ר - הפער הלימודי שאת כותבת שקיים אצלה יבלוט, ויש סיכוי שבעקבות כך תחוש שוב אכזבה ותסכול, ולא תמצא את מקומה.
לכן, בשלב זה, אני ממליצה לסמוך על הצוות המקצועי, כי בכיתה קטנה הילדה תקבל את המענה המתאים עבורה, שם היא תוכל לממש את הפוטנציאל שלה.

האם ביתך משתפת פעולה בלימודים?
לרוב זה מאד משפיע על הבטחון העצמי של הילדים וחשוב מאד לחזק אותה ואת החוזקות שלה. האם היא משתפת אותך לגבי מה שהיא חווה/ מרגישה?

רישמי לי וארחיב את תשובתי בהתאם לתשובותייך
 

עינת 565

New member
כיתה קטנה

ראשית, תודה על מהירות התגובה.
הרעיון של כיתה קטנה באמת נראה לי המתאים ביותר עבור ביתי. הצער הוא הפער הרב שמצאתי בין מה שהוצע לי לבין המציאות בשטח. הכיתה הקטנה היא נספחת לכיתות הרגילות במקרה הטוב והרבה פעמים היא פשוט נשכחת ונעלמת, זאת תחושתי וזו גם התחושה של ביתי. גם לגבי הלמידה. נכון שהיחס אישי והמורות נעימות אבל אין למידה אישית, אין התקדמות ועכשיו הדבר העיקרי שאני מרגישה היא אשמה על כך שאני ביקשתי, אני בעצם רצית את הכיתה הקטנה. אני די עובדת עצות. כרגע התחושה הינה של חוסר אמון ביני לבין הצוות המקצועי ואני באמת רוצה להאמין להם אך לאורך שלושת השנים האחרונות אני מרגישה בעיקר אכזבה. בעוד כשבוע אנחנו עולים לוועדת השמה ושוב פעם התחושה הינה כי כול אנשי החינוך יותר רואים את המספרים ולא את הבת שלי. אשמח אם יהיו לך רעיונות נוספים
 
כיתה קטנה- הפער בין המצוי לרצוי

בוקר טוב,
ראשית, אני מבינה אותך ואת הקושי שאת ובתך חוות. אני יודעת שחשוב לך שהיא תקבל מענה מדוייק עבור צרכיה, ואני גם יודעת שאנחנו כהורים רוצים להקל על הילדים שלנו.
אומנם יש פער לימודי שכרגע חשוב לצמצמו עד כמה שניתן, ולתחושתך גם יש פער בין מה שקורה בפועל בכיתה הקטנה למה שבין מה שחשבת שיהיה, ולמרות שאני מבינה את משבר האמון שאת חווה עם הצוות המקצועי- הוא היחיד שיכול לתת לך מענה כרגע.
אני ממליצה בחום לתאם פגישה עם מחנכת הכיתה ויועצת ביה"ס- לשתף בתחושת האכזבה ובכך שאת מרגישה שהבת שלך לא באמת מקבלת את המענה המתאים ובעיקר - שאתן מרגישות שהצוות לא רואה אותה באופן אישי.
תבקשי לבנות ביחד תוכנית שתספק לילדה את הצרכים ותעזור לה להתקדם. (הייתי מתמקדת בכיתה הקטנה +הוראה יחידנית לתגבר במקצועות שבהם היא מתקשה, זה יעזור גם לצמצם את הפער).
תדרשי לקבל עדכון במייל / ווטסאפ/ טלפוני אחת לשבועיים על מצב הלמידה שלה והאם יש התקדמות. היי מעורבת גם בפן הלימודי, כדי להבין איפה בדיוק הקושי העיקרי.

והכי חשוב- זכרי שאת אמא נפלאה, שעושה הכל למען בתך.
אני חושבת שכשאנחנו הופכות להיות אימהות, מיד נולדים איתנו גם רגשות האשם, והאמת היא שאת עושה מעל ומעבר למענה. וגם כשביקשת כיתה קטנה- רצית את הטוב ביותר עבורה.

פרט לביה"ס הזה, חשבתי על כיוונים אחרים -
האם שמעת על ביה"ס דמוקרטי? איפה אתם גרים? (בתי ספר דמוקרטיים נמצאים בערים מסויימות למיטב ידיעתי)
ומה לגבי להעביר את הילדה לביה"ס מקצועי שבו היא יוצאת עם מקצוע בסוף התיכון?
 
למעלה