דילמה,קיבלתי הצעה לעשות שנת שירות בלונדון

maihlevi

New member
דילמה,קיבלתי הצעה לעשות שנת שירות בלונדון

אני כרגע בי"ב, וקיבלתי הצעה לעשות שנת שירות שנה הבאה בלונדון, בבי"ס דתי יהודי בהנדון. רציתי לדעת, מה היתרונות והחסרונות בלחיות בח"ול לשנה?האם זה קל?אני באופן אישי תמיד נמשכתי לתרבות וליופי של לונדון, אבל ישר אחרי י"ב לעשות קפיצה כזאת?[אני אהיה שם עם עוד 3 בנות מהארץ]הצוות של הבי"ס ממש מקסים,והאווירה בכלליותה תומכת. השאלה הרצינית היא, באמת איך זה לחיות בחו"ל שנה?בלי משפחה חברות,ידידים וכו'..וזאת סוג של הזדמנות של פעם בחיים כזאת,לא?,. אני אציין שאני גם דתיה,(למרות שזה פחות מדאיג אותי כי יש קהילה יהודית גדולה, ומספיק חנויות כשרות) אם יש אנשים פה שחיים בלונדון/אנגליה ויכולים לתת לי אינפורציה,אני אשמח מאוד. אני צריכה לתת להם תשובה סופית שבוע הבא אני באמת אשמח לכל עזרה שיש!(לאו דווקא מאנשים שגרים בלונדון)
 

RayoDeLuz

New member
כל ההתחלות קשות...

אל תצפי שיהיה קל ישר על ההתחלה.. לכל אחד מתאקלם בצורה שונה ובקצב שונה... אני אומנם לא חיה בלונדון, אבל אין ספק לעבור מישראל לכל מדינה אחרת שבעולם זה לא קל.. השאלה היא עד כמה האנגלית שלך טובה ועד כמה את רוצה לעשות את ש"ש... מקווה שזה קצת עזר...
 

maihlevi

New member
אנגלית מצויינת,ונשמע לי דווקא אחלה ש"ש,

הנקודה היא שאני סוג של אהיה לבד...
 

RayoDeLuz

New member
את תכירי אנשים...

אבל זה לא יהיה ישר על היום הראשון... יקח זמן....
 

tevel389

New member
חייתי שם חמישה חודשים, אם הייתי יכול

הייתי נשאר. טסתי לבד, בערך חודשיים אחרי יב', וזו הייתה חוויה מאוד טובה. וזו חוויה שלא הייתי מוותר עליה בחיים! בואי נגיד שהייתה תקופה אחת קלה עם ישראלים, ושהיא נגמרה מצאתי את עצמי לבד בלי הרבה כסף ובלי שאני מכיר אף אחד! והכי כיף שלא פגשתי ישראלים, יצא לי להיות רק עם אנשים מכל העולם, שזה החלק הכי כיף שבעניין, להיות חלק מאנשים שאת לא הכרת לפני כן ושהם לא מאותה ארץ ואת בסוף נהיית חלק מהם (חלק מהקבוצה הזאת), ואת לא נהיית חלק מאותה קבוצה כברירת מחדל רק בגלל שאת מדברת עברית. זו חוויה שלא הייתי מוותר עליה! תלכי בלי לחשוב, תחקרי, תהני, תסתובבי, תנסי לצאת קצת מהבועה היהודית\ישראלית, לא אומר שאל תהיי (כי מין הסתם את תהיי בהנדון, אבל זה כל כך ישראלי ויהודי שאת חייבת קצת לצאת משם) אבל תנסי פעם ביום להזיז את עצמך מההווי הישראלי\יהודי. ושמעי את הולכת למסגרת, כמה קשה כבר יכול להיות לך? הגעגועים? תלוי בך. את הולכת למסגרת אז לא רואה כמה קשה יהיה לך להסתדר, הם כבר דואגים לך מראש. לדעתי אין חסרונות ללכת לשאר לשם!
 
למעלה