דילמה
חברתי היקרה, שטרם מוכנה נפשית לבוא לפורום, שאלה אותי היום שאלה. מכיון שאין לי מושג מה אני מייעצת לה - החלטתי להעלות את זה לכאן. היא כותבת דוקטורט. היא בסף השנה הרביעית שלה. ועכשיו - התחילה להגיש פרקים לקריאה למנחה העבודה שלה מושתתת על מסד נתונים, שאותם היא אמור הלעבד בעיבודים סטטיסטיים. כשהגישה את הצעת המחקר שלה הגישה ביחד איתה פיילוט מחקר, שיש בו כבר עיבודים סטטיסטיים של חלק מהנתונים, לפי התיאוריה הסטטיטית שבה היא בחרהץ היא עשתה כבר עבודה רבה עד כה בתחום העיבודים, מה שאומר - שאת חלק הארי של המחקר היא כבר סיימה. מה שעליה לעשות עכשיו הוא להפיק ולהסיק את המסקנות מהממצא. העינין הוא - שעכשיו, שלחה פרקים לקריאה למנחה - ולפתע הוא הודיע לה כי עליה להחליף את הגישה התיארטית והסטטיסטית, וכי עליה למצוא מנחה נוסף, שינחה אותה בתחום הסטטיסטיקה. היא די מיואשת, כי אומרת - שכבר עשתה את חלק הארי של העבודה, כי את העיבודים שהגישה עם הצעת המחקר - עשתה לפי אותה השיטה, ואיך ייתכן שעכשיו עליה להחליף שיטה וגישה? הוא טוען - שיש פער גדול ין מה שהיא מתכוונת אליו לבין מה שהוא מתכוון אליו, וכן טוען שהבסיס שהיא משתיתה עליו את העיבוד - כלומר הפרמטרים לייחוס שהיא בחר ה- לא מתאימים או לא ברורים לו דיים. היא די תולשת את כל השערות שלה. מה דעתכם? האם היא צריכה לעמוד על שלה? האם לבחור מנחה נוסף (היא טוענת שאיןלה רון וכוח להתחיל להכיר מנחה נוסף ושיטות חדשות, כי הרי נשארה לה בקושי עוד שנה כדי לסיים)? האם לתת לסטטיסטיקאי חיצוני לבדוק את העיבודים שלה ולהוציא מסקנות על איכותן ומהימנותן? או כל רעיון אחר? אנא עזרתכם
חברתי היקרה, שטרם מוכנה נפשית לבוא לפורום, שאלה אותי היום שאלה. מכיון שאין לי מושג מה אני מייעצת לה - החלטתי להעלות את זה לכאן. היא כותבת דוקטורט. היא בסף השנה הרביעית שלה. ועכשיו - התחילה להגיש פרקים לקריאה למנחה העבודה שלה מושתתת על מסד נתונים, שאותם היא אמור הלעבד בעיבודים סטטיסטיים. כשהגישה את הצעת המחקר שלה הגישה ביחד איתה פיילוט מחקר, שיש בו כבר עיבודים סטטיסטיים של חלק מהנתונים, לפי התיאוריה הסטטיטית שבה היא בחרהץ היא עשתה כבר עבודה רבה עד כה בתחום העיבודים, מה שאומר - שאת חלק הארי של המחקר היא כבר סיימה. מה שעליה לעשות עכשיו הוא להפיק ולהסיק את המסקנות מהממצא. העינין הוא - שעכשיו, שלחה פרקים לקריאה למנחה - ולפתע הוא הודיע לה כי עליה להחליף את הגישה התיארטית והסטטיסטית, וכי עליה למצוא מנחה נוסף, שינחה אותה בתחום הסטטיסטיקה. היא די מיואשת, כי אומרת - שכבר עשתה את חלק הארי של העבודה, כי את העיבודים שהגישה עם הצעת המחקר - עשתה לפי אותה השיטה, ואיך ייתכן שעכשיו עליה להחליף שיטה וגישה? הוא טוען - שיש פער גדול ין מה שהיא מתכוונת אליו לבין מה שהוא מתכוון אליו, וכן טוען שהבסיס שהיא משתיתה עליו את העיבוד - כלומר הפרמטרים לייחוס שהיא בחר ה- לא מתאימים או לא ברורים לו דיים. היא די תולשת את כל השערות שלה. מה דעתכם? האם היא צריכה לעמוד על שלה? האם לבחור מנחה נוסף (היא טוענת שאיןלה רון וכוח להתחיל להכיר מנחה נוסף ושיטות חדשות, כי הרי נשארה לה בקושי עוד שנה כדי לסיים)? האם לתת לסטטיסטיקאי חיצוני לבדוק את העיבודים שלה ולהוציא מסקנות על איכותן ומהימנותן? או כל רעיון אחר? אנא עזרתכם