דילמות של מנהל

דילמות של מנהל

לשיחה זו אני מבקש להזמין מנהלים, כל מי שישי לו אחריות על עבודתם של אחרים. כל מי שמגיע לשיחה זו מוזמן ליידע מנהלים על קיומה. כדי לתת מסגרת לשיחה אני מציע 3 שאלות אבל אין צורך להידבק למתכונת תשובות סדורה, חשוב לי במיוחד לפתח שיחה פתוחה על הקשר בין ניהול לצמיחה אישית בעבודה. 1. איפוא התפר בין שיפור ביצועים לשיפור אישי 2. מה תציע לעובד ש"יכול יותר", להערכתך, אך אינו מתפקד במיטבו ? 3. מזה עבורך "צמיחה אישית בעבודה" תודה על הקדשת המחשבה והזמן אמיר דרור הנחיות טכניות להעברת השיחה כלינק. למי שאינו מצוי. - עמוד עם העכבר על הנקודה הכתומה מימין לכותרת ההודעה. - קליק ימין ואז נפתח תפריט - עבור ל"העתק קיצור דרך" ואז קליק שמאל - פתח הודעה למי שאתה מעוניין להגיע אליו ואז בתוך ההודעה במקום שאתה רוצה לשתול את הקישור, קליק שמאל פותח תפריט וקליק ימין "הדבק".
 

arcidea

New member
תגובה

1. שיפור ביצועים- התייעלות. שיפור אישי- התפתחות 2. הגדרת תפקיד חדשה 3. התפתחות- וכל מיני פעולות שקשורות לחזון: מימוש חזון, ניסוח מחדש של חזון, פיתוח חזון משותף עם קבוצה וכו
 

פרומה ק

New member
עבודת צוות הבנוי על שיתוף

כמנהלת אני מקיימת מפגשי צוות, הצוות שותף בכל מה שקורה. אנו דנים על החזון, הצרכים, הקשיים והאפשרויות. כל אחד מביא את הקשיים שלו בעבודה, אנחנו מקיימים סיעור מוחות, כל אחד מציע אפשרויות. לומדים אחד מהשני. זה מביא לשיפור בעבודה, אחד המודלים שאנחנו משתמשים לצורך פתרון בעיות הוא מודל ה"חכמה" ח- חזון, חלום - מבררים לאן רוצים להגיע. כ- כלים וכישורים - העומדים לרשותנו. מ- משאבים ומכשולים שעלינו לעמוד מולם, ה- ההזדמנויות לתרגול ויישום להגיע להישגים. מודל זה איננו מוגבל לעבודה, העובדים מספרים כיצד הם משתמשים במה שהם לומדים במפגשים שלנו כדי לפתור את בעיותיהם במעגלי החיים השונים, בהורות, בזוגיות וכו' אני חושבת שככל שאנשים מחוברים לעצמם, ומבינים את המציאות בה הם חיים ומוכנים לעזוב את "אזור הנוחות שלהם" ובאמת לפתור את בעיותיהם הם צומחים.
 
קשה בעבודה

אני שואל שאלה אחרת, הפרט, האדם עצמו, יכול להיות בנקודה שמשהו חוסם אותו מלראות את "המודל" את התמונה הגדולה, הוא עכשיו מתקשה ב . . .יכול להיות שהוא מוכר פחות מהממוצע שלו, יכול להיות שעבודה ארגונית שתמיד היתה זורמת בקלות פתאום מתגלה שהיא נתקלת ביותר "ממקרה", בקיצור - "עסקים לא כרגיל" לא בגלל המצב, ולא בגלל שום דבר חיצוני. האם את כמנהלת שיכולה יום אחד להבחין ויום אחד לא להבחין בירידה בתפקוד, מה את עושה כאשר את כן מבחינה, האם את יודעת מה הגבול שבו את מוזמנת בכלל להיכנס או שכל שיחה לגיטימית ? האם ההנחה שאנחנו נדרשים כל הזמן לייצר בפול ווליום, יכולה לפגוש אפשרות שזה לגיטימי להיות פחות יצרני, עם פחות תפוקות, ואם כן מה אז ? מקווה שאני ברור, אני יודע שהנושא מורכב, רגיש, עלול לעורר תמיהה ובכל זאת אני מרגיש שהוא חשוב. יום מאיר אמיר
 

פרומה ק

New member
מצב קשה

זה קורה לפעמים, בשנה האחרונה זה קרה פעמיים. ל שתים מחברות הצוות. ולפני שאני עצמי חשתי בזה, הן עצמן באו ואמרו שכך הן מרגישות ושהדברים תקועים. אני מכירה ביכולות שלהן, אני יודעת שזה זמני, אנחנו בצוות מנסים לברר איפה התקיעות, מה המצב, אני גם לא בעד לפתור את הבעיה מיד ובזבנג וגמרנו. אני למדתי שהדרך הארוכה היא למעשה הדרך הקצרה. הצעתי להן להשאר במצב, לבחון אותו, ולא לרוץ לפתרונות. לחיות במצב של תקיעות ולהיכנס לתוך עצמי, לבחון מה זה עושה לי ומה בה לי לעשות במצב שכזה ולגלות שאפשר גם אחרת זה תורם לצמיחה האישית. זה לוקח זמן, תמיד תהליכים לוקחים זמן. לא בכל מקום עבודה יש אפשרות לתת את הזמן הזה. אלא עם העובד הוא משהו ששוה לחכות לו ולהשקיע בו. במקרה שלי כמנהלת אני לא לחוצה יש לי אלטרנטיבות.עלי לציין שאם המצב קשה במיוחד ויש אפשרות שיגרם נזק, כמו שהיה אצל שתיהן, הן עצמן בקשו להתחלף. כיבדתי את תחושת האחריות שלהן.
 
למעלה