דין נשים לעניין גברים -מה הרב חושב?

בלוגמן

New member
דין נשים לעניין גברים -מה הרב חושב?

הנוהג הרווח בציבורים הדתיים המגוונים. הוא שההפרדה בין גברים לנשים היא רק בגלל היצר הגברי, ושכביכול אין שום בעיה לנשים. שכאילו להן מותר לראות גברים, אפילו לא צנועים, אין להם בעיה של ´קול באיש.. ערווה´, ´שיער באיש ערווה´, ´אל תרבה שיחה עם האיש´ ועוד ועוד דיני צניעות שאסורות על גברים. שורש האיסורים הם כידוע לי משום עיקר העיקרים של דינים אלה שזה הוצאת ז"ל. וכן עניין ניאוף -שלא יתאווה אדם באשת איש או באשה בכלל - כי ידוע הרי שאין מדובר רק בהוצאת ז"ל אלא גם בסיכון שאדם זה ´יבגוד´ עם אותה אשה. תמיד בחתונות נפרדות אני תוהה על הנוהג שנשים עומדות ומסתכלות על הגברים המרקדים. ואני חושב תמיד לעצמי -מה, להן אין תאווה? הן לא יכולות להתפתות? למשל בציבור החילוני הבגידות לא באות דווקא מהגברים. גם הנשים בוגדות. גם הן תאוות ליופי גברי.. גם הן תאוות. אם אז למה לנשים באמת מותר הכל? אני לא בוכה על קיפוח אלא אני חושב שזה באמת לא ראוי. מה דעת הרב בענין?
 
לשאלתך.....

לשאלתך. חז"ל בהכירם את נפש האדם, ואת החילוקים שבין גבר לאשה קבעו: לדוגמה - שיער באשה ערוה. ולא נאמר - שיער בגבר ערוה. אז כפי הנראה, הדברים עליהם אתה כותב הינם בכל זאת מכיוונו של הגבר ולא מכיוון האשה. עיין גם בקישור המצורף. בשורות טובות.
 

בלוגמן

New member
רבנו, לא נענתי על עיקר השאלה

בסיעתא דשמייא עילאה קדישא כבוד הרב (גם אם אין לך הסמכה לרב - עצם העניין שאתה מלמד אנשים את חוכמת התורה וההלכה - אתה רב), לא נעניתי על עיקר השאלה - אני שאלתי למה לנשים אין איסורים? של הרהורים וכדו'? הרי כמו שכתבתי לעיל' - רחמנא ליצלן יש ברחוב החילוני (ולצערנו זה חדר אף לרחובות שומרי-המצוות) בגידות על ימין ועל שמאל - שבאות גם מצד הנשים. אל לנו להשלות את עצמנו. משמע גם נשים מתאוות אלינו - הגברים, הכיצד אין להן איסורי הרהור? ברור לי מעל לכל ספק שע"י הסתכלות - גם הן יוכלו לבוא לידי ניאוף. ואף שמעתי מרב שאני מכיר כי אשתו שלו יודעת על עצמה שזה מביא לה הרהורים, וכן מצאתי שענו לי בחורות בפורום "דתיים" - שהן מהרהרות בעצם ההסתכלות. -אולי בימי תנאינו ואמוראינו - יצרן של הנשים היה קליל - אבל אני בטוח ששלוש נשים שענו לי השאלה + נשים רבות שנואפות רחל"צ = מהוות את ההוכחה - שנצרכת פסיקה בעניין. אודה לך אם תתיחס לשאלתי.. אשריך וטוב לך, ש. בלוגמן
 
יקירי.....

חז"ל בעיני הבדולח שלהם ראו והבינו מעבר להבנה הקטנה שלנו. בראיה מרחבית. וגם אם תביא לי ראיה כזו או אחרת מאשה זו או משלוש נשים, זה עדיין אינו משנה את התפיסה המרחבית. אתה רוצה "להבין", ואני "מאמין" גם אם אני לא מבין. כפי שעל ילד קטן להאמין למבוגר - שראייתו מגובה במרחב ובנסיון. ולכן. כאשר חז"ל קבעו, לנו אין את "הזכות" לחלוק !!. שבת שלום.
 

בלוגמן

New member
לחלוק??

כבודו, אני לא רואה כאן כל קשר לחילוק. ראה נא שזה עניינם של פוסקי ההלכה! בשביל זה יש פסקי הלכה חדשים. פסקים שמותאמים לתקופה. ולהרים ידיים ולומר שאסור לנו לחלוק - זו לא תשובה. כי בעולם ההלכה אין דבר כזה שאין תשובה! אתה לא יכול להפקיר עולם שלם החשוף לפריצות בגלל שאין לך תשובה. חייבת להיות לך תשובה. או לרב שלך. בשביל זה אתם מי שאתם. (סליחה אם הייתי קצת תקיף - אך בנפשי העניין...) כל טוב, תודה רבה ושבת שלום.
 

BaaMan

New member
ממתי לנשים אין איסור להרהר?

בס"ד בטח שיש הרי אמרו שהרהור יותר חמור ממעשה, אז אם יש איסור מעשה יש גם איסור הרהור.
 

בלוגמן

New member
ממתי ש...

ממתי שאין להן איסור "ולא תתורו.." ועוד איסורים שמביאים להרהור. ונתתי דוגמא לחתונות נפרדות שנשים עומדות מן הצד ומביטות.
 
למעלה