דין נשים לעניין גברים -מה הרב חושב?
הנוהג הרווח בציבורים הדתיים המגוונים. הוא שההפרדה בין גברים לנשים היא רק בגלל היצר הגברי, ושכביכול אין שום בעיה לנשים. שכאילו להן מותר לראות גברים, אפילו לא צנועים, אין להם בעיה של ´קול באיש.. ערווה´, ´שיער באיש ערווה´, ´אל תרבה שיחה עם האיש´ ועוד ועוד דיני צניעות שאסורות על גברים. שורש האיסורים הם כידוע לי משום עיקר העיקרים של דינים אלה שזה הוצאת ז"ל. וכן עניין ניאוף -שלא יתאווה אדם באשת איש או באשה בכלל - כי ידוע הרי שאין מדובר רק בהוצאת ז"ל אלא גם בסיכון שאדם זה ´יבגוד´ עם אותה אשה. תמיד בחתונות נפרדות אני תוהה על הנוהג שנשים עומדות ומסתכלות על הגברים המרקדים. ואני חושב תמיד לעצמי -מה, להן אין תאווה? הן לא יכולות להתפתות? למשל בציבור החילוני הבגידות לא באות דווקא מהגברים. גם הנשים בוגדות. גם הן תאוות ליופי גברי.. גם הן תאוות. אם אז למה לנשים באמת מותר הכל? אני לא בוכה על קיפוח אלא אני חושב שזה באמת לא ראוי. מה דעת הרב בענין?
הנוהג הרווח בציבורים הדתיים המגוונים. הוא שההפרדה בין גברים לנשים היא רק בגלל היצר הגברי, ושכביכול אין שום בעיה לנשים. שכאילו להן מותר לראות גברים, אפילו לא צנועים, אין להם בעיה של ´קול באיש.. ערווה´, ´שיער באיש ערווה´, ´אל תרבה שיחה עם האיש´ ועוד ועוד דיני צניעות שאסורות על גברים. שורש האיסורים הם כידוע לי משום עיקר העיקרים של דינים אלה שזה הוצאת ז"ל. וכן עניין ניאוף -שלא יתאווה אדם באשת איש או באשה בכלל - כי ידוע הרי שאין מדובר רק בהוצאת ז"ל אלא גם בסיכון שאדם זה ´יבגוד´ עם אותה אשה. תמיד בחתונות נפרדות אני תוהה על הנוהג שנשים עומדות ומסתכלות על הגברים המרקדים. ואני חושב תמיד לעצמי -מה, להן אין תאווה? הן לא יכולות להתפתות? למשל בציבור החילוני הבגידות לא באות דווקא מהגברים. גם הנשים בוגדות. גם הן תאוות ליופי גברי.. גם הן תאוות. אם אז למה לנשים באמת מותר הכל? אני לא בוכה על קיפוח אלא אני חושב שזה באמת לא ראוי. מה דעת הרב בענין?