דינמיקה קבוצתית

אשכר

New member
דינמיקה קבוצתית

דינמיות: שינוי, זרימה היתרון העיקרי של קבוצה הוא קבלת זוית ראיה ממישהו אחר: אדם אחר יכול לראות ולהצביע ולהציע רעיונות אחרים, רעיונות שלא חשבת עליהם כי אתה ממוקד מדי ב.... בעצמך, או במטרות שהצבת לעצמך. הגורם העיקרי לעצירת הדינמיות הוא אלימות, ומגננה אלימות - כמו מישהו שמשתלט על השיחה בקול רם מגננה - כמו "אם דעתך מציקה לי - אז אני לא רוצה לשמוע", או "אני לא אפריע לאף אחד כי טובת הקבוצה היא הכי חשובה" האתגר בדינמיקה קבוצתית ללא מדריך, הוא השילוב: לתת חופש לדברים לא צפויים לעלות לא להתמקד יותר מדי בדברים קטנים (לראות את הסצנה כחלק ממערכת רחבה יותר, ולשמור על הקשר הזה) לדעת להיות תקיף כשצריך ("תשתוק כבר, אתה חוזר על עצמך") ואדפטיבי [=מסתגל] כשצריך ("וואי איזה קול מעצבן - בוא ננסה להיות חלק מזה") למשל, אם מישהו אומר דברים שלא מתאימים לך, בצורה לא מתקבלת על הדעת, אל תתנגד וגם אל תתעלם: - נסה לראות את ההתנגדויות שלך, אם יש, במקום להוציא אותן לפועל - נסה לראות על מה הוא מדבר (אולי יש בזה משהו) - נצל את הזמן ש"עובר" לצבירת אנרגיה, ו/או לעשיית דברים מגניבים כמו יקוש, שיחזור, הסטת נקודת המאסף, או ראיית חשבון - קח את הדיון למקום אחר ברגע הנכון - בלי להתבייש או לפחד שהוא יעלב או יתעצבן או שיעיפו אותך מהמסגרת. אולי זה מה שצריך לקרות.
 

אשכר

New member
וכל זה נכון גם בין אדם לעצמו

או לסוס שלו או לבית ספרו או ליקום ("האלו, יקום! תעצור, אתה מדבר יותר מדי") ("האלו, יקום! אני מתחיל דינמיקה בכיוון אחר") ("טוב, אולי כדאי להקשיב עכשיו ליקום") ("אולי היקום חתיך") ("היקום מדבר, ואני פתאום מסתכל ליקום בעיניים ורואה דברים שלא קשורים בכלל למה שהוא אומר, ואז הוא פתאום תופס אותי ואומר - אתה בכלל לא מקשיב לי, ואני עכשיו בכלל בסרט אחר, הרבה הרבה יותר מגניב")
 
ואיך אתה רואה את זה בא לידי ביטוי

נניח, בדינמיקה קבוצתית מהסוג שהיינו בה במפגש? תודה על תשומת לבך אחת בדרך
 

ita101

New member
"אולי זה מה שצריך לקרות"?

יש דברים ש"צריכים לקרות"? נגיד אתה אומר - "צריך שיקרה שהוא יסתום את הפה" "צריך שיקרה שנעבור נושא" יש פה בכלל "צריך"?
 

אשכר

New member
זה כמו

נגיד שיש מולך גשר, ורודפים אחריך כל מני יצורים שרוצים לנשק אותך (אבל יש להם הרפס). אז .. מה ש"צריך לקרות" זה שתעבור את הגשר. זה כאילו "ההתכוונות של היקום". יכול להיות ש"מה שצריך לקרות" זה שתחטוף הרפס מהיצורים הנ"ל, ואז בתהליך ההחלמה אתה תגדיל בטעות את המודעות שלך, והיקום מאד יצטער על זה (אולי), ואז יבוא האחראי ויעשה יקום חדש, מוצלח יותר, במקום היקום הנוכחי. ואז זה מה שהיה "צריך" לקרות. אתה מבין?
 

ita101

New member
אשכרה תשובה טובה

יש סצנה כזאת של הסרט שיצורים (נגיד בחורות) רצות אחריך ורוצות לנשק אותך (ואין להן הרפס) ואתה בורח. בוא נעשה רגע סטופ. זה לא אתה. זה סתם שחקן סוג ב' שרץ והבחורות הן סתם דוגמניות ניצבות (שיודעות גם לרוץ). מי הבמאי? נניח שזה היקום. אני לא יודע בכלל אם יש כזה דבר שהיקום מתכוון למשהו. זאת תפיסה רומנטית שיכולים להיות בה פלוסים ומינוסים. אתה בתור הגיבור העלית כמה אפשרויות לסצנה: בריחה מוצלחת הדבקות בהרפס שמועילה לך. כמובן אח"כ אתה מתרפא והכל טוב. שים לב שבשתי האופציות שלך יש הפי אנד. טוב, ברור שכשאתה הגיבור אתה מאחל לעצמך רק טוב. ואולי בכך ה"התכוונות שלך" מובילה אותך להגיע לסופים טובים כאלה. אבל בוא נגיד שזה לא אתה אלא שחקן אחר. והשחקן הוא לא הגיבור אלא הבחורות שרודפות אחריו. ובכלל הסרט נקרא "האמזונות החדשות מהאמזונס" והוא מתעד קבוצת בנות מורעבת שמנצלת מינית בחורים ואח"כ אוכלת אותם. במצב כזה אתה כבר תתאר סופים אחרים לשחקן הנ"ל. ואולי אין בכלל גיבורים. או שכולם גיבורים. ואז בעצם אנחנו נוטלים את תפקיד ההתמקדות מהבמאי\צלם\תסריטאי ואנחנו מניחים שזה עולם ללא התערבות חיצונית. שזה סוג של כפירה מסויימת אבל יש המון שמאמינים בעולם ללא התערבות או כאלה שפשוט לא מאמינים בעולם עם התערבות. בכל אופן שכחתי כבר על מה דיברנו. נחזור לסצנה שאתה בדינמיקה הקבוצתית. אז מי הוא הגיבור? אתה? הקבוצה ואתה? הטיפוס ההוא שלא שותק? אין ספק שכל אחד מאיתנו הוא קצת במאי בעצמו ובאותו רגע אתה זה שמחליט שצריך לעצור את הבן אדם, לשנות נושא. ואתה מסביר את זה בכך שזה מה ש"צריך להיות". יותר נוח לומר פשוט שזה מה שהבמאי (אתה) רוצה. אלא אם יש לך את מס' הטלפון של "ההתכוונות של היקום". או שיש לך הסבר אחר.
 

charlila

New member
אשכרה אשכר משקר

שהיקום רודף אחריו לתת לו נשיקה - בעוד שהיקום בא להחטיף לו סטירה שקר משכר!
 
למעלה