דיסגרפיה ואנגלית

דיסגרפיה ואנגלית

הבן שלי ADDודיסגרפי.עד השנה השארנו את נושא האנגלית בצד כי עלו שם אותם קשיים כמו ברכישת הכתיבה בעיברית.בנתיים הוא רכש כלים והשתפר מאוד בכל השעורים ,יש לציין שברמת שיחה הוא שולט יפה וגם בקריאה המצב לא רע.בכתיבה הקושי הוא גדול.מה כדי לעשות עכשיו האם להתחיל לחפש פתרונות או שההקלות יפתרו את הבעיה (בשלב האבחון לא היתה עדיין התיחסות לאנגלית) הוא עובד מאוד יפה ואני פוחדת שאם נבקש ממנו להתמודד גם עם אנגלית נשבור אותו לגמרי.מה כדאי לעשות ובאיזה סדר. תודה רבה!
 

דליה.ד

New member
את צודקת בהנחה ש

קשיים בשפת האם יעידו בהכרח על קשיים בשפה הנלמדת החדשה והזרה לו. השאלה היא האם ניתן להשאיר את הלימוד שלו ברמה של קריאה ודיבור בלבד כדי שיוכל להגיע לבגרות. ניתן, לפי דעתי לעזור לו על ידי כך שיקליט שיעורי בית, שיענה בעל פה בבחינות וכו'. העניין הוא שרק אחרי אבחון מסודר באנגלית הוא יקבל התאמת דרכי הבחנות והצעות קונקרטיות לדרכי הוראה למידה - מותאמים עבורו. ושימי לב: אין מדובר ב"הקלות" אלא במציאת הערוצים החזקים של הילד על מנת שיוכל להוציא את הפוטנציאל שלו מהכוח אל הפועל.
 

יונה שו

New member
הקלות - התאמות - או לימוד

חשוב ביותר לדעת בן כמה הוא ? גיל + מוטיבציה --> עפ"י זה כדאי להחליט על התאמת דרכי היבחנות, על דרכי פעולה במשך שנת הלימודים. אני בעד הדרך של דליה - "מציאת הערוצים החזקים... " עם זאת, יש לקחת בחשבון בזמן מבחנים (שוב לפי הגיל...) את ההקלות להן זקוק כדי להצליח.
 

zivadina

New member
הוראה מתקנת באנגלית

הנה כמה קישורים שאולי שייכים (מעטה וממחשבה של דליה).
 
הפרד ומשול - זו האסטרטגיה.

לא להתנות את הצלחת הלימודים בכיתה במיומנויות הבסיס שלקות הלמידה מקשה על השימוש בהן. את השימוש באותן מיומנויות בסיס יתרגל בלי קשר ללימודים בבית הספר. לפעמים גם בתקופה אחרת. בכל מקרה כשם שאין להתנות את ההצלחה בבית הספר בשימוש במיומנויות לקויות, אין להנציח את קשיי הלקות. הפרדת התלות במיומנויות לא חייבת להיעשות בפטורים. התלמיד יכול, למשל, להכין את שיעורי הבית באנגלית תוך הכתבתם לבן משפחה. הכתבתם למחשב בעזרת תוכנת זיהוי קול אנגלית או כתיבתם על מעבד תמלילים או מעבד תמלילים משופר. אני מבין שבגילו קשה לשלוח אותו לבית הספר עם מחשב נייד. אפשר לשלוח אותו לכיתה עם טייפ מנהלים ולא עם טייפ להקלטת מוסיקה כדי שיקליט את דברי המורה במקום לכתוב אותם. על הקלטת הרצאות תוכלי לקרוא באתר www.dyslexia.20m.com שלצערי לא עדכנתי מזה זמן רב. בכל מקרה, מה שהצעתי עד עכשיו כפתרונות טכנולוגיים, עדיין לא פותר את בעיית הכתיבה בעבודת הכיתה. התרגילים הנעשים כעבודת הכיתה הם תרגילים חשובים שקשה לתלמיד דיסגרפי לעסותם מהר ונכון בסיטואציית הכיתה. על התלמיד לסמן את התרגילים ובן משפחה (או מורה פרטי) צריך לעזור לו לעשות אותם נכון בבית. במקרה הצורך יש לחפש בספר עוד תרגילים דומים להם. כאלה שהתלמיד לא ראה כבר בכיתה מה התשובה שלהם. גם פתרון זה לוקה בחסר מכיוון שיש גבול ליכולת הריכוז של ADD במשך שעות ארוכות אחרי הצהריים. בקיצור, יש הרבה מה לנסות מלבד השגת פטורים, אבל צריך לשמור על ראש פתוח ולחשוב הייטב איפה הגבולות ההגיוניים של הדרישות מהתלמיד.
 
אפשר לקבל הסבר

על התוכנה לזיהוי קול?פרט לכך עם מחשב נייד הוא הלך עד שנה שעברה (כיתה ה) והוא ביקש לעבוד על הכתב! בחופש הגדול כדי לרדת מהמחשב ובהחלט היגיע לתוצאות.אנחנו אכן כותבים במקומו בהרבה מיקרים אבל מניסיונך מה עושים לגבי 1.הגרפיקה של האותיות 2.החשיבות של הכתיבה בלימוד הזמנים.3.שגיאות הכתיב.אלה תחומים שבעיברית עקפנו או שמנו בהמתנה עד שהילד אסף כוחות. סליחה על מתר השאלות אבל האנגלית מחזירה אותנו אחורה בכמה שנים.הרבה תודה .
 
זה בסדר לשאול שאלות. בשביל זה יש

פורום. ואם לא יהיה לי כח לענות, מישהו אחר יענה. סביר גם שאחרים ישלימו את התשובה שלי וישפרו אותה בכל מקרה. תוכנות לזיהוי קולי לומדות את קולו של המשתמש ומאפשרות לו להכתיב מסמכים דרך המקרופון. תוכלי למצוא עליהן פרטים באתר: www.dyslexia.20m.com שלא עודכן כבר שנתיים, ובאתר: www.dyslexic.com שאומר אמן אחרי כל מילה בפרוספקט של היצרן. לגבי הגרפיקה של האותיות, אין לי הצעה לפתרון. לפחות לא הצעה פשוטה ויישימה בקלות. אני מניח שלדליה תהייה הצעה. את סעיף 2 בשאלה לא הבנתי. האם הכוונה היא לאיות הטיות הפעלים? אולי לכתיבת תרגילי כיתה תוך הזמן המוקצב לזה? לגבי שגיאות הכתיב, כדאי שהילד ילמד כתיבה פונטית אנגלית ממישהו שמשוחרר מהתפיסות השגויות שיש כמעט לכל ישראלי בנושא. מישהו שיודע להסביר מה אמור להיות הבדל המבטא בין שלוש המילים הבאות: Be, Bea, Bee. זה לא ישחרר את הילד לחלוטין משגיאות הכתיב. זה יוליך אותו צעד משמעותי קדימה. אה, כן. לגבי ההליכה אחורה, אני מכין אותך מראש: כשנלחמים בלקות הולכים קדימה ואחורה כל הזמן. כשלא נלחמים בה הולכים רק אחורה. אנשים כמוני לא יכולים לחיות באשליה שהם על גב הסוס לנצח.
 
למעלה