פאם עם פרקטיקה
New member
דיספרקציה וענייני שפה
הבן שלי צעיר בשנה מהבן שלך והגענו דרך קופח כללית למרכז רפואי שניידר ושם הוסבר לנו שקלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק יעזרו לו. לי יש נסיון עם מרפאות בעיסוק, מהבן השני שלי, ואכן הקלינאית תקשורת מתפקדת פחות או יותר באותה רמה. כבר אחרי שלושה טיפולים אצל הקלינאית ברור לי לחלוטין שהיא לא תביא אותו לדיבור. אני כמעט סגורה על זה שאשתמש בשיטות אחרות, כמו שילוב של שיטת ה- ABA, שהיא שיטה הנחשבת "אגרסיבית" יותר, ומשתמשים בה עם ילדים עם ליקויי תקשורת ושפה על סקאלת האוטיזם. אני הולכת פעם בשבוע לטיפול כזה עם הילד ואחרי מספר שבועות , עד שהוא הבין והפנים את "חוקי המשחק" הוא החל להתקדם והוסיף עוד כ- 5 מילים לאוצר המילים שלו (שהיה כ- 20 מילים לפני כן). יש המתנגדים לשיטת ה- ABA, אבל התייעצתי עם אימהות לילדים שעברו ועוברים טיפולי ם מאסיביים (כ- 40 שעות בשבוע ), שאלתי האם הן רואות שינוי באישיותו של הילד או סוג של לחץ שהוא נכנס אליו או האם ידוע להן שילדים מגיבים לשיטה הזו באופן שלילי כזה או אחר, התשובה היתה חד משמשעית שלא. מוכח על פי מחקרים מעדיים, מאוניברסיטת ת"א ואוניברסיטאות אחרות שהשיטה הזו עובדת עם ילדים בעלי ליקוי שפה ותקשורת על ספקטרום האוטיזם, פי.די.די בתפקוד גבוה או נמוך וכל שאר ההגדרות למיניהן. אני באופן אישי לא מתעניינת בהגדרות, מצידי שיספרו לי שלילד שלי יש פריחה סופר גלקטית חללית. אני רוצה פתרון שיעזור לו להתבטא ולהיות פחות מתוסכל בעניין השפה והתקשורת בכלל. לכן אני ממליצה לך להתעניין בשיטת ה- ABA או מי שהוכשרה בקורס כזה באוניברסיטת ת"א או באלו"ט. יש מטפלות שמשלבות שיטה זו עם שיטות אחרות כך שהכל הופך להיות רך ונעים עוד יותר. בכל מקרה הטיפול, לפחות בכמה המפגשים הראשונים אינו קל לילד או להורה הצופה בו, אבל מנסיוני הקצר ונסיון אמהות אחרות - יש תוצאות. ואולי יש מקרים מסויימים בהם מבחן התוצאה הוא המבחן הנכון. לא יתכן שילד לא ידבר עד גיל מאד מאוחר, זה יוצר בו משקעים שהם גדולים הרבה יותר, לדעתי, ממשקעים שעלול ליצור בו טיפול כזה. בהצלחה, והרבה אהבה. ענת.
הבן שלי צעיר בשנה מהבן שלך והגענו דרך קופח כללית למרכז רפואי שניידר ושם הוסבר לנו שקלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק יעזרו לו. לי יש נסיון עם מרפאות בעיסוק, מהבן השני שלי, ואכן הקלינאית תקשורת מתפקדת פחות או יותר באותה רמה. כבר אחרי שלושה טיפולים אצל הקלינאית ברור לי לחלוטין שהיא לא תביא אותו לדיבור. אני כמעט סגורה על זה שאשתמש בשיטות אחרות, כמו שילוב של שיטת ה- ABA, שהיא שיטה הנחשבת "אגרסיבית" יותר, ומשתמשים בה עם ילדים עם ליקויי תקשורת ושפה על סקאלת האוטיזם. אני הולכת פעם בשבוע לטיפול כזה עם הילד ואחרי מספר שבועות , עד שהוא הבין והפנים את "חוקי המשחק" הוא החל להתקדם והוסיף עוד כ- 5 מילים לאוצר המילים שלו (שהיה כ- 20 מילים לפני כן). יש המתנגדים לשיטת ה- ABA, אבל התייעצתי עם אימהות לילדים שעברו ועוברים טיפולי ם מאסיביים (כ- 40 שעות בשבוע ), שאלתי האם הן רואות שינוי באישיותו של הילד או סוג של לחץ שהוא נכנס אליו או האם ידוע להן שילדים מגיבים לשיטה הזו באופן שלילי כזה או אחר, התשובה היתה חד משמשעית שלא. מוכח על פי מחקרים מעדיים, מאוניברסיטת ת"א ואוניברסיטאות אחרות שהשיטה הזו עובדת עם ילדים בעלי ליקוי שפה ותקשורת על ספקטרום האוטיזם, פי.די.די בתפקוד גבוה או נמוך וכל שאר ההגדרות למיניהן. אני באופן אישי לא מתעניינת בהגדרות, מצידי שיספרו לי שלילד שלי יש פריחה סופר גלקטית חללית. אני רוצה פתרון שיעזור לו להתבטא ולהיות פחות מתוסכל בעניין השפה והתקשורת בכלל. לכן אני ממליצה לך להתעניין בשיטת ה- ABA או מי שהוכשרה בקורס כזה באוניברסיטת ת"א או באלו"ט. יש מטפלות שמשלבות שיטה זו עם שיטות אחרות כך שהכל הופך להיות רך ונעים עוד יותר. בכל מקרה הטיפול, לפחות בכמה המפגשים הראשונים אינו קל לילד או להורה הצופה בו, אבל מנסיוני הקצר ונסיון אמהות אחרות - יש תוצאות. ואולי יש מקרים מסויימים בהם מבחן התוצאה הוא המבחן הנכון. לא יתכן שילד לא ידבר עד גיל מאד מאוחר, זה יוצר בו משקעים שהם גדולים הרבה יותר, לדעתי, ממשקעים שעלול ליצור בו טיפול כזה. בהצלחה, והרבה אהבה. ענת.