דיקלה.
אתמול שיתפתי אתכם עם ביקורתי לגביי המוזיקה המזרחית, שנעשית בישראל בשנים האחרונות, כוונתי היתה למיינסטרים שלה. יש לציין הערב, אמנית מאוד מאוד לא קונבנציונלית, שפועלת כאן, שמה המלא דיקלה דורי, היא הוציאה כבר שלושה אלבומים איכותיים, עם צליל והפקה מוזיקלית מהטובים שיצאו כאן. כתיבתה הינה מאוד אישית ומטאפורית, קצת קשה להבין למה מתכוונת המשוררת
הסגנון לרוב הוא ערבי קלאסי עם מקצבי ביט גרוב. בשני אלבומיה האחרונים, היא נגעה גם במוזיקה ספרדית קלאסית ופלמנקו. שליטתה במוזיקה הערבית הינה גבוהה מאוד, וכאשר היא שרה בערבית, ניכר חיבור מהנשמה לעולם הזה. בחרתי לשים את השיר "בסתנא" - "מחכה" שיר מקורי לחלוטין, שנכתב על ידה,המלים הינן כולן בערבית מצרית. חברים! נדיר למצוא יצירות כאלו מצד אמן ישראלי ואפילו מזרחי בכל הזמנים...אלו שרים את הקלסיקה הנושנת. מעבר להפקת העל של שותפה המוזיקלי רן שם-טוב האגדי, יש כאן קטעי סולו הורסים של קאנון (מן הסתם הכלי נגינה הנערץ עליי), שניגן אותו באולפן במיוחד, השחקן והמוזיקאי הענק ויקטור עידא (התפרסם בסידרת הטלויזיה המוצלחת "בת ים-ניו יורק" האבא העיראקי עם השפם והבלורית אלביס). דרך אגב, השיר לקוח מהאלבום הראשון שלה "אהבה מוסיקה" וזכה להשתבץ בלא מעט אוספי מוזיקת עולם באירופה... דיקלה כתבה גם לשרית חדד ולשלומי סרנגה, ובימים אלו יצא לה שיר חדש דואט עם שי צברי "איפה בעולם", שהקישור שלו ליוטיוב גם מופיע. השילוב של הכינורות המצריים הקלאסיים, במוזיקה עדכנית- גם בארצות ערב, אינו קל לעיבוד, אבל במוזיקה הזו התוצאה פשוט יפהפיה. יש מוזיקה מזרחית מה-זה איכותית בישראל וטוב שכך!
מומלץ בחום למי שלא מכיר את דיקלה, להקשיב ל-15 הקטעים שיש לה ביוטויב.
אתמול שיתפתי אתכם עם ביקורתי לגביי המוזיקה המזרחית, שנעשית בישראל בשנים האחרונות, כוונתי היתה למיינסטרים שלה. יש לציין הערב, אמנית מאוד מאוד לא קונבנציונלית, שפועלת כאן, שמה המלא דיקלה דורי, היא הוציאה כבר שלושה אלבומים איכותיים, עם צליל והפקה מוזיקלית מהטובים שיצאו כאן. כתיבתה הינה מאוד אישית ומטאפורית, קצת קשה להבין למה מתכוונת המשוררת