דירוג הפורום: מקומות 3-4

Rapgamer

Well-known member
שלי

4. אמביד
- כשלונות הפלייאוף הגבילו את המיקום שלו בדירוג בשנים קודמות והעונה זה איכשהו פחות מתבטא. אז איך הוא עלה אצלי בדירוג בעונה בה שוב הפסיד בסיבוב הראשון? קצת מכל דבר. השנתיים האחרונות שלו סופר מרשימות מבחינה אינדבידואלית. הוא עלה לדרגת רב אמן מהמיד ריינג' ויחד עם הנתונים הפיזיים ועם יכולת המסירה המשופרת הוא באמת בלתי עציר לעיתים קרובות. לזה תוסיפו את הנשירה של סטף מהטופ טייר (כמו גם באטלר ובוקר שדירגתי מעליו בשנה שעברה), ואת ההרגשה שהdrop off שלו מהעונה הרגילה לפלייאוף מצטמצם מדי שנה. לדעתי ריצת הפלייאוף העמוקה שלו נמצאת מעבר לפינה.

3. יאניס- קצת בעייתי לדרג שחקן שלא היה כשיר בשני הפלייאופים האחרונים. אם נסתכל על השנים האחרונות- ב2021 הוביל את הבאקס לאליפות, ב2022 היה השחקן הכי טוב בפלייאוף שהסתכם באליפות של הווריורס. ב2023 הוא היה מפלצתי במשחקים שחזר מפציעה אבל לא הצליח להפוך את הסדרה מול ההיט. השנה לא שיחק בפלייאוף בכלל. יש לו קייס חזק גם למקום השני אבל שוב נכנס כאן העניין הבריאותי, יחד עם זה שהוא פחות טוב התקפית לפחות במסגרת העונה הרגילה בהשוואה לשני המזרח אירופאים. אז אם החלטנו לדרג אותו השנה מקום שלישי זה by default.
 

Krit123

Well-known member
4. אמביד
החלטתי לשים פחות דגש על כשירות בשלבים הכי גבוהים ולתהקד בעיקר בכדורסל, לכן אמביד-שיי לא היווה התלבטות ומאותה הסיבה הטופ שלוש חולק בהתאם.

תחת מאמן חדש אמביד שיחק עם הפנים לסל ונפתחו לו הצ'אקרות. קרא יפה את העזרה ולא פחות חשוב, הסתגל ואף ניצל את הניגוד בין מקסי להארדן (בבחינת המהירות) לכדי טו-מן-גיים נהדר שהצליח להעצים את חוסר האונים של היריבה. שיחק כל כך טוב שמצאתי את עצמי אומר "אה יש לו רק 22 במחצית? יפה שומרים עליו טוב."

שיחק יפה בפלייאוף לשם שינוי. תכננתי פוסט ארוך לגבי הפציעות, רק שהקייס של נירו ונועם פחות שם דגש על זה. בקיצור, לדעתי לשחק פצוע לעיתים חושף את רף הסקיל והבנת המשחק שלך, במילים אחרות כמה "שומן" יש בו. שחקנים חכמים ידעו איך להישען על הסקיל אף יותר על מנת לחלק כוחות ולשנות את הקצב בהתאם למגבלות הפיזיות. ידעו איך לנצל שאננות נקודתית אצל שומר שחושב שהם גמורים ולאלתר/לשלוף שלל טריקים נוספים. ידעו להרים את האחרים סביבם ואיך לנצל פרצות טקטיות בהרכבים הגנתיים מנגד, איך למנף חוזקות של הפלייבוק וכו'.

אמביד עדיין מנסה לקחת על עצמו המון בשביל לזכות בתארים אישיים וזה שם אותו בבעיה מובנית - העונה ארוכה לו מדי והפלייאוף עבודת פרך. לפתע קבוצה שהתרגלה לקבל ממנו תקופה אדירה צריכה ללמוד להסתדר לבד, מבלי שהוא יסייע להרים אותה, מכיוון שמדובר בסקיל שהוא פחות ניחן בו, הוא פשוט מזניח. את זה ואת הקבלות בפלייאוף השארתי לו להוכיח לפני שיתקדם חצי טיר נוסף.
________

חצי טיר בינם לבין השלישייה שלטעמי נמצאת (בערך) בתחרות על תואר השחקן הטוב בעולם

3. לוקה
דה דון קיבל עזרה דה דון דליברד. אחדמ המוסרים הטובים שידע המשחק עם גוף גדול ושילוב של קואורדינציה/טאץ' עילאי אשר מקשה על היריבות לשבץ לו שומר עם פרופיל פיזי הולם. עדיין מזייף בהגנה, עדיין מאבד קצת את הראש ולא מפסיק לחפור לשופטים, ובמידה והיה מגיע בכושר אופטימלי כנראה היה חוסך מעצמו משחקי פציעה חלשים. תן לו סקורר והוא פחות יתברבר עם הכדור, שים לידו לוב ת'רת אתלטיים שיוצאים במעבר ותראה אותו אפילו מאיץ את הקצב כשצריך.
לאף אחד אחר בליגה אין את היכולת לסגור משחק פלייאוף מול יריבה חזקה תוך רבע וקצת. הוא מסוגל להוציא את הרוח לקבוצה ואשכרה לנצל את השוק באולם העוין לטובתו.

בגדול מקום 3-2 הכי צמודים אצלי ואולי אפשר לדייק ולומר שתכלס שניהם מקום 3 מבחינתי. הם בתחרות לטופ ספוט רק ששניהם במרחק לא מבוטל מדני.
למה יאניס בכל זאת עקף? כי לדעתי הגענו למחוזות השעמום הלברוני אצלו, הוא ישפר מספרים כל שנה, יחדד עוד משהו במשחק ולאף אחד לא אכפת, כי כבר התרגלנו. מקבל ביטוי חזק בדחיקה שלו במירוץ ל-MVP בצל המאבק שהתשקורת מנהלת בין יוק לאמביד.
 

Rapgamer

Well-known member
מזדהה עם מה שכתבת על מחוזות השעמום עם יאניס.

שאלת אותי באחד הסיבובים הקודמים על האם לוקה השתנה משנה שעברה. בעיני הוא השתפר בתור מנהיג וזה התבטא בהרבה דברים- הוא התאמץ יותר בהגנה, בילה קצת פחות זמן בויכוחים עם השופטים, הצליח לגייס את הסגל סביבו לשחק חזק ואת קיירי לא לצאת לשביתה. יכולת אישית פנומנלית תמיד הייתה לו ולכן גם בעונת שפל שהקבוצה הייתה כבויה לחלוטין זה הוריד אותו לרצפה של מקום חמישי.
בימים כתיקונם הוא שחקן טופ 3 בליגה ובעונה בה הקבוצה overachieved בחרתי לתת לו את האדג' על פני יאניס אפילו שגם אני לא בטוח שהוא בהכרח השחקן העדיף.

מסכים איתך שאמור להיות קונצנזוס סביב הטופ 3, אם כבר השחקן שיכול תאורטית להיכנס למועדון הזה הוא אמביד שקיבל פה בראש מנועם וגם קצת מניר. גם המדורג ראשון אמור להיות קונצנזוס לפי דעתי אבל נגיע לזה בסיבוב הבא.
 

Krit123

Well-known member
זה בערך אותו סיפור של הריצה המוצלחת ההיא, לא הבחנתי בשינוי מהותי במנהיגות.
בסדרה מול הקליפרס הוא ממש נכנס לסטנס הגנתי, רק שזה לקח לו כוחות בהתקפה. בשאר הזמן היה מאמץ עולה ויורד. בפן המנהיגותי הכי חשוב הוא עדיין לוקה, בחסר, סליחה. יש לו התעסקות עם השופטים והוא מגיע בכושר ירוד. כאמור לא תמיד יתאמץ בהגנה ויעשה משהו לא פחות מעצבן שזה לא לסגור לריבאונד ובכל זאת לקטוף אותם בסגנון ראסל. ולאורך הפלייאוף (ולפני כן) הוא היה גוער בדריק כל פעם שהיה מפספס דאנק או לוב, לא חושב שזה היה tough love כמו שזה היה פריקת תסכול ללא קשר לתוצאה. הייתי מוסיף שלדעתי קיירי הוא לא שביתה אוטומטית, צריך משהו שימשוך אותו.

וכן מסכים איתך שג'ואל צריך היה להיות מינימום בטופ 5 או לפחות בטיר הזה, גם אם מישהו הרחיב אותו ליותר שחקנים לצורך העניין..
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
4. טייטום
אישית אני לא מת עליו אבל יחד עם זאת הוא גם "החביחה המושלמת" בעיניי.
סופר אתלט, טווח קליעה לא נורמלי וכזה שיכול להתפוצץ בכל רגע + הגנה.
האליפות כמובן, מקפיצה אותו 2 או 3 מקומות למעלה, ככה זה כשאתה השחקן הכי טוב בקבוצה הכי טובה.
הימר על עצמו כ mvp בעונה הקרובה ואני אוהב את הביטחון הזה.

3. יאניס
על היכולות שלו אין מה להרחיב אבל מאז עונת האליפות נדמה שהבאקס רק הולכים אחורה או פשוט עומדים במקום ולפחות בעיניי, הם כבר לא מפחידים אף אחד במזרח.
יכול להיות שזה לא בהכרח על הראש שלו אבל כמו שטייטום מקבל קצת קרדיט על האליפות, ככה יאניס מאבד נקודות על ההדחה בסיבוב הראשון.
הוא כל כך טוב שהוא עדיין טופ 3 בליגה.
 

fatnoam

Active member
4. יאניס
3. שיי

אני חושב שיאניס יותר מפחיד ומפלצתי ומוציא אותך מאיזור הנוחות. מצד שני, ההתקפה לא זורמת לרוב. שיי פשוט ינצח אותך בכדורסל. סקורר מטורף ויעיל, לא כופה על הקבוצה. החביחה השלמה ההתקפית, חתוליות וקראפטיות מהרמות הגבוהות וקליעה וטאץ׳ נפלאים. במאני טיים הוא יותר מלחיץ מיאניס. הוא עשה עונה יותר טובה והרוויח את ראשות הטייר.
 
למעלה