די לנהיגה!!

TalHai

New member
בוא לא נתבלבל

מדובר במקומות בהם יש חלופות, אם בדמות רכבת ורכבת תחתית ואם בדמות שבילי אופניים, בארץ לצערי זה לא קיים כרגע ואגב לדעתי ברגע שיפתח הקו האדום של הרכבת הקלה (בת ים לפתח תקווה) בהחלט נראה ירידה מסויימת בפקקים ואפילו במספר המכוניות, הבעייה שזה מעט מידי ומאוחר מידי, צריך לבנות מערכת רכבות, עם מספר קווים שמגיעים לכל גוש דן, קו אחד זו התחלה אבל לא מספיקה, אני הייתי נותן לדוגמא את העיר פראג, בנוייה עם מערכת מטרו מתוחכמת ומתוכננת היטב, רק ארבע קווים, עשרים ומשהו תחנות רגילות ועוד 3 תחנות בהם נפגשים הקווים, כל קו נפגש עם קו אחר פעם אחת, המעבר מקו לקו נוח וההתמצאות קלה, כל הקווים נפגשים במרכז העיר, הקווים עצמם יחסית ישרים ומהירים ולא מסתובבים בכל העיר, התדירות גבוהה אחת לשתיים, שלוש דקות, ורוב התושבים משתמשים ברכבת, כדי להגיע לאזורים אליהם לא מגיע המטו משוטטות חשמליות שפעולתן דומה לפעולת האוטובוסים בישראל (המגרעה של החשמליות הוא הכיעור שמשאירים קווי החשמל שלהם) כדי להגיע לפרוורים יש גם אוטובוסים. למרכז העיר אגב אסור לאוטובוסים להגיע, במרכז התנועה זורמת בקלות. כל המערכות מתוכננות בשילוב (ביציאה מהמטרו חשמלית, תחנות אוטובוס ליד תחנות חשמליות) התדירות מאוד גבוהה ואפשר להגיע לכל מקום בעיר בלי שימוש במכוניות, המקומים אגב אכן כמעט ולא משתמשים ברכב פרטי בתוך העיר. אני מחכה לכזאת מערכת בישראל, בנייה של מטרו נוח לשימוש, משולב ומתואם עם מערכת אוטובוסים חכמה. ושהכל יהיה בתדירות גבוהה. זה הכל
 

ש מים

New member
כל הנחלים הולכים לים והים אינו מלא?

אי-אפשר לדבר על "פתרון בעיית הפקקים בערים" ובו-בזמן לעודד ולתמוך במערכת תחבורתית המבוססת ומעודדת כניסת רכבים פרטיים למרכזי הערים (הפקוקות...). ואם לא הבנת, ע"ע כביש 6 וכל מערכת הכבישים הנבנית סביבו...
 

TalHai

New member
אני עד כמה שזכור לי

לא תמכתי בכלום, אני הבאתי עובדה, זה הכל.
 

ש מים

New member
שנאמר מתוך שלא נאמר....

לעיתים אין צורך לתמוך, די כי יוצגו נתונים/דברים אחרים כדי שבלב הקורא יתעורר הפיקפוק. ולמה זה היה נחוץ (הרי, באמת, הדברים שהכנסת כלל לא היו קשורים למאמר שאני הבאתי!), אם לא כדי לעורר בלב הקורא את הפקפוק בנחיצות התחבורה הציבורית ואת הטעות שבאי-מניעת השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים
העובדות שהבאת הנן יפות ונכונות, אך (שוב, כפי שכתבתי לעיל): אין להן שום קשר עם הדברים במאמר שהבאתי אני!
 

TalHai

New member
יש קשר

כי כאשר תהיה תחבורה ציבורית ראויה פחות ישתמשו ברכבים במרכז בעיר, זה עובדה נגררת....
 

ש מים

New member
חוק הכלים השלובים...

בתנאים של מגבלת משאבים (בעיקר כלכליים), התשובה שלך אינה הגיונית (ואם לא הבנת: היום המדינה מפנה משאבים א-ד-י-ר-ים לפיתוח והעדפת התחבורה הפרטית/הרכב הפרטי. מהפך אמיתי אינו בר-מימוש בתנאים הנוכחיים, לכל היותר נקבל מצגת של אחיזת עיניים. ובכל מקרה - את הנזקים הסביבתיים, כתוצאה מפיתוח מערכות תחבורה מיושנות ומוטעות, כבר אי-אפשר יהיה לתקן לעולם!).
 

TalHai

New member
מהפך אמיתי מתחייב מהמציאות

אין ברירה אחרת. חייבים להגביל את השימוש ברכב פרטי, חייבים! שינוי מדיניות אפשרי ומחוייב המציאות.
 

ש מים

New member
מילים, מילים, מילים...

מה ש-"חייבים" כולנו יודעים, גם את מה שנעשה בפועל...
אין דרך חזרה בטבע! את ההר שנהרס אי-אפשר להקים מחדש, היער/חורש שהוכחד כבר לא יקום לתחיה (ובטח שלא על מצע הבטון והאספלט של כביש 6
). המדיניות הממשלתית הנה עובדה קיימת. להחזיר את הגלגל אחורה - אי אפשר, אבל להפסיק (ומייד!!!) את שפיכת המשאבים ואת הרס העתיד - אפשר (אך, רק ע"י מהפך חברתי-אזרחי מקיף ועוצמתי!). ואם נעבור משלב הדיבורים והתיאוריות, ל-"תכלע'ס", אז: מטרת ההודעות שלי היא לנער ולטלטל את המתכננים, את אנשי המקצוע! אני לא תולה תקוות בממסד הפוליטי ולא בממסד התכנוני. השינוי צריך לבוא מלמטה
 

TalHai

New member
../images/Emo45.gifהשינוי צריל לבוא מלמעלה

אבל אתה בגדול צודק
 

siviva

New member
קצת פישורים...

כרגיל המפשרת... הנקודות שהעליתם הם כמו הביצה והתרנגולת, מה יביא למה? רק תחבורה ציבורית טובה וזולה תוביל להפחתת מכוניות? רק העלאת מחירי אחזקה של מכוניות פרטיות והרעת התנאים בכבישי העיר תביא למעבר לתחבורה ציבורית? לא ולא, גם וגם. דחיפה מלמעלה למטה? או דחיפה מלמטה למעלה? גם וגם. מה שחסר לדעתי זו יד מכוונת. אם המדיניות התחבורתית (ולא רק) הייתה עם ראייה רחבה ועם תכנון לטווח ארוך ועם כיוון ברור - היו עושים את כל הדברים הנ"ל. משפרים את המערכת הציבורית, במקביל להוזלת מחירי תחבורה ציבורית, במקביל למתן תמריצים למעבר לתחבורה דו גלגלית, במקביל להעלאת מחירים לרכבים פרטיים (ע"ב גודל, שימוש וסוגי דלק), במקביל להפסקת הרחבת כבישים עירוניים והגדלת שטחי חנייה עירוניים וכדומה.. אז גם המתכננים וגם האדם הפשוט וגם הפוליטיקאי הפשוט היו מבינים מהי הדרך הרצויה ודוחפים כל אחד מהצד שלהם. כל עוד אין מדיניות גג מכוונת - לא נגיע לפתרון בצורה כ"כ פשוטה.
 

ש מים

New member
לא "פישור", אלא "יציאה מהברוך"...

אני לא מחפש את "התיאוריות", כי הללו ידועות לכוווולנו. אני מחפש את המוצא/פתרון של מצב נתון (ומסריח). יש לך תשובה לזה
 

siviva

New member
הלוואי והיו

לאט לאט אני מתחילה לאבד את האופטימיות/נאיביות באמונה בשיפור המצב (המסריח)
"התיאוריות" האלו לדעתי הם הדרך הריאלית היחידה לפתרון בשטח. איך רק מהמתכננים תגיע הישועה? כבר דנו בנושא כריתת הענף עליו אתם יושבים וכתבה ב-7 ימים של סופ"ש על נחיצות כבישים בארץ והדרך בה מקבלים החלטות עליהם מדגימה את תהליך קבלת ההחלטות באין יד מכוונת. (אם מע"צ קיימת - תמשיך לסלול כבישים ללא קשר לנחיצותם האמיתית, כדי להצדיק קיומה). רק פתרון מלא יביא לשינוי כוללני ומשפיע. עד אז - נותר לנו אולי רק להמשיך ולדבר על זה.. ולדבר על זה.. ולדבר.. ולהצטייר כ'משוגעים לדבר'.
 

siviva

New member
../images/Emo45.gif לא התכוונתי שאין בכוחכם להועיל

הופ, הנה שבה לה קצת אופטימיות
 

ש מים

New member
"כוחנו"??

אני לא חבר... עדיין לא מצאתי את האנרגיה הדרושה למלא את כל הטופסולוגיה (ובעיקר למצוא את כל התעודות ההסטוריות...)
 

greenteam

New member
חינוך הוא לא מילה גסה ,אלא התשובה!

אם נחנך את ילדנו לא לרכוש סתם דברים, להסביר להם שיש תמיד אלטרנטיבה למותרות ולביזבוז המשאבים. נלמד אותם שפחות מכוניות זה פחות זיהום ,יותר תחבורה ציבורית נקייה גורמת לסביבתנו להיות נקייה . היום כל מה שהילדים לומדים הוא, לרכוש ולרכוש, ו או מאפשרים להם לצפות בפרסומות ותוכניות שלא מקדמות אותם ואותנו לשום מקום,לא מלמדים אותם על הנזק של התדלדלות המשאבים ועל החור הנפשי שהרכישות האלו גורמות. המכוניות חונקות אותנו הממשלה רוצה את המיסים של המכוניות ולכן לא תעשה דבר כנגד המכוניות,מעניין מתי מישהו שם בכנסת נסע בתחבורה ציבורית,הם בסך הכל רוצים להשאיר אותנו עניים,שנהיה תלויים ברכבים שלנו ,אני רוצה להגיד שאני מרוויח משכורות מינימום וחי יפה ,למה כי אני לא משלם הוצאות על רכב. תלמדו עד שהדברים האלה לא יהיו חלק מאג'נדה של זרמים פוליטיים כלום לא ילך. ולסיכום, צריך לחנך את הילדים בצורה כזאת, שהם יובילו את המאבק ומשם זה יצמח הם ילמדו את כולם סביבם לנהל חיים של איכות סביבה ובניהם לשים קץ לשימוש ברכבים ונספחים.
 
למעלה