בוא לא נתבלבל
מדובר במקומות בהם יש חלופות, אם בדמות רכבת ורכבת תחתית ואם בדמות שבילי אופניים, בארץ לצערי זה לא קיים כרגע ואגב לדעתי ברגע שיפתח הקו האדום של הרכבת הקלה (בת ים לפתח תקווה) בהחלט נראה ירידה מסויימת בפקקים ואפילו במספר המכוניות, הבעייה שזה מעט מידי ומאוחר מידי, צריך לבנות מערכת רכבות, עם מספר קווים שמגיעים לכל גוש דן, קו אחד זו התחלה אבל לא מספיקה, אני הייתי נותן לדוגמא את העיר פראג, בנוייה עם מערכת מטרו מתוחכמת ומתוכננת היטב, רק ארבע קווים, עשרים ומשהו תחנות רגילות ועוד 3 תחנות בהם נפגשים הקווים, כל קו נפגש עם קו אחר פעם אחת, המעבר מקו לקו נוח וההתמצאות קלה, כל הקווים נפגשים במרכז העיר, הקווים עצמם יחסית ישרים ומהירים ולא מסתובבים בכל העיר, התדירות גבוהה אחת לשתיים, שלוש דקות, ורוב התושבים משתמשים ברכבת, כדי להגיע לאזורים אליהם לא מגיע המטו משוטטות חשמליות שפעולתן דומה לפעולת האוטובוסים בישראל (המגרעה של החשמליות הוא הכיעור שמשאירים קווי החשמל שלהם) כדי להגיע לפרוורים יש גם אוטובוסים. למרכז העיר אגב אסור לאוטובוסים להגיע, במרכז התנועה זורמת בקלות. כל המערכות מתוכננות בשילוב (ביציאה מהמטרו חשמלית, תחנות אוטובוס ליד תחנות חשמליות) התדירות מאוד גבוהה ואפשר להגיע לכל מקום בעיר בלי שימוש במכוניות, המקומים אגב אכן כמעט ולא משתמשים ברכב פרטי בתוך העיר. אני מחכה לכזאת מערכת בישראל, בנייה של מטרו נוח לשימוש, משולב ומתואם עם מערכת אוטובוסים חכמה. ושהכל יהיה בתדירות גבוהה. זה הכל