די לשיטות הלימוד הדרקוניות!!!

די לשיטות הלימוד הדרקוניות!!!

כתוצר של מערכת החינוך הכושלת באתי למחות על צורת הלמידה הארכאית המיושנת וחסרת התועלת די לדקלום מונוטוני של חומר כתוב מראש אשר לא מגרה חשיבה יצירתית די לשיטת ההערכה המיושנת השמה את התלמיד תחת לחצים עצומים וכדי לענות את אלה האומרים שאני רק מבקר בלי להציע פתרון ממשי - הצעות לשיפור (הכתוב מתייחס לביה"ס תיכון) הערכת התלמיד - ההערכה תעשה באופן מילולי ולא בצורה מספרית - האדם הוא אינו סטטיסטיקה אלא אינדוודואל ההערכה תעשה ע"י עבודות שיגיש התלמיד במהלך השנה יחד עם עבודתו בכיתה והתרשמות כללית של המורה חומר הלימוד - יכלול בתוכו את 3 המרכיבים של למידה - חשיבה, זיכרון ויצירתיות כאשר יושם דגש על היצירתיות חלק גדול מהלימוד יעשה בעזרת אינטרקציה עם העולם מחוץ לבי"הס - כגון שיעורי ביולוגיה שלעיתים יערכו בשדות וגנים קרובים לביה"ס פיתוח מקצועות חדשים כגון - מודעות עולמית - העלאה על סדר היום נושאים עולמיים אקטואליים כגון מצב מדינות העולם השלישי,נושאים סביבתיים וכו' ודרכים לשיפור ועזרה בנושאים אלה שיעור מימנויות למידה וזיכרון - ילמד מימנויות לשינון טוב יותר של טקסט ניתוח קטעים, כתיבה נכונה וכו' רפורמה במקצועות קיימים - ספרות - דגש על עבודה עצמית, לימוד הבסיס לניתוח שירים ויישום עצמאי של התלמידים על שירים שונים ולא קבועים מראש היסטוריה - לימוד מגמות היסטוריות שונות בדרך של דיון פתוח כתתי ויישום מגמות אלו על נושאים אקטואליים במקום למידת היסטוריה יבשה תנך - למידת הצד הספרותי, המדעי, והדתי ולמידת כל האספקטים הנוגעים לצדדים אלה כגון - פרשנויות מצד רבנים, הסברים היסטוריים מהצד המדעי וחיבור עם אלמנטיים ספרותיים מהצד הספרותי ספורט - ביטולו במתכונתו הנוכחית והפיכתו למתכונת של הרצאות על תזונה נכונה ואורח חיים בריא ושילוב עם מתכונת זו אימונים גופניים אינדוודואלים פעילויות חוץ ספריות - אינטרקציה ועזרה לקהילה - הביה"ס על בסיס שבועי שולח תלמידים לעזור בבית אבות בתי תמחוי צביעת בתים תרומת אוכל וכו' שילוב הספורט כחלק אינטגרלי מבי"הס - קבוצות הנוער ישולבו בתוך בתי הספר וכל פעילויות הספורט כגון תחרויות ואימונים יעשו ע"י הבי"הס בדומה לשיטה האמריקאית עידוד האומנות - פתיחת גלריות של ציורים, כתבים פסלים וכו' של תלמידים לחבריהם ולקהל הרחב איכות הסביבה - בתחומי הבי"הס ימוקמו פחי מחזור יש לי עוד אם משהו מתעניין עזרו לי להרעיד את הזקנים המפוטמים במשרד החינוך אשר אין להם שום קשר למה שקורה בבית ספרנו
 
אשמח את תכתוב הודעה זו בפורום

'חינוך ביתי וחליפי' (728). אני פעיל גם בפורום ההוא ושם אנחנו מנסים לפתח אלטרנטיבות למערכת החינוך הקיימת. בפורום הזה אנחנו מנסים להגביר את התועלת שהתלמיד מפיק מהמערכת בה הוא נמצא. כאן אנחנו מהסים ללמוד בכייף למבחנים שמסובך ללמוד אליהם בכייף, להפיק תועלת מידע שקשה להפיק ממנו תועלת וכו'. אני בשום אופן לא אומר שהמערכת שלילית לחלוטין או חיובית לחלוטין. אני בעד גיוון ויכולת בחירה בשיטות הלימוד ובמוסדות הלימוד. לי כתלמיד מאוד חשוב המספר הסטטיסטי כציון אבל מקובל עלי שאם לך הוא מפריע, זכותך לקבל ציונים בשיטה אחרת. העיקר שתלמד הייטב ובכייף. בכל מקרה, זה דיון ששייך לפורום עליו המלצתי לך וגם לפורום 'מערכת החינוך' שאיני זוכר את מספרו.
 
זאת לא הכוונה

איני רואה את ההצעות שנכתבו כמתאימים לחנוך חלופי או ביתי אני חושב שמה שהצעתי מתאים לכולם ולא לבודדים
 
למעלה