דווקא הסיבה שמכירות מזדה יורדות זה בגלל סיבה הפוכה
מזדה חברה יפנית קטנה, והיא חיפשה איפה הייחוד שלה,
והיא החליטה לההפך למותג פרמיום עממי (כמו פוולסווגן),
כל דגמי מזדה יותר מאובזרים מהמתחרים שלה, ויותר יקרים.
תראה שבכל הדגמים מעל רמת המינימום הדגמים נמכרים עם ריפודי עור וגג שמש,
בנוסף מזדה היא כנראה חברת הרכב שהכי משקיעה בעיצוב ואיכות הנהיגה.
ולכן, המחירים שלה יותר גבוהים.
(למשל תראה בעולם שהציגו את CX-5 החדש, החברה הביאה להשקה כשהשוואה את BMW X1 ואת מרצדס GLA)
והסיבה שמכירות מזדה יורדים בישראל זה בגלל הסיבות ההפוכות.
אין לה דגמים תחרותיים במחיר, אין לה גיפון משפחתי עממי במחיר של 130-140 אלף שהוא רב המכר.
אין לה מכונית עירונית, והמכונית הסופר מיני שלה יקרה.
בישראל בגלל המיסים הגבוהים, המחיר הוא הפרמטר הכי חשוב היום.
במדינות שאין בהם מיסים על רכבים (ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד)
המכירות של מזדה הולכות ועולות.