דמותו של האיש בכתום.

דמותו של האיש בכתום.

מחשבת החינוך הרמב"ם ודרכו בחינוך לכולנו ברור שהוראות המוסר של התורה הן כלליות ומתכוונות לכל העמים בוודאי לגבי מצוות כמו "לא תרצח" ו "לא תגנוב". הוראות המוסר שבתורה אוסרות פגיעה באדם באשר הוא אדם. בתורה יחס חיובי במיוחד אל הגר, שיש לדאוג לו ולהגן עליו משרירות אנשים והשלטונות לדוגמא- נביא את הציווי- " וכי יגור איתך גר בארצכם לא תונו אותו כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר איתכם ואהבת לו כמוך". וכמובן תופיע ההנמקה החוזרת - " כי גרים הייתם בארץ מצרים". ובכן למרות הניסיונות הקשים של עמינו בגלות אנו מצווים לשליחות לתועלת כלל האנושות ודאגה לזר הגר איתנו. והנה מה קרה ל"נשר הגדול" שחווה אומנם גירוש ורדיפות אך קבע הלכה בענייני גויים רעה מאוד בהיבט חינוכי- " אין מעלין ואין מורידין" כלומר- מי שרואה גוי טובע אסור לו להציל אותו אך גם אסור לו לדחוף את הגוי למים. כל זה נכון כאשר יד הגויים תקיפה עלינו, אבל כשיד ישראל תקיפה מובן מאליו שאין להציל את הגוי, ועומדת השאלה מתי לדחוף אותו למים שיטבע. הרמב"ם קבע שלגוי מותר לשבת בארצנו רק בתנאים מיוחדים ומאוד בלתי שיוויוניים כלפינו. תנאי ראשון הוא שעל הגוי לקיים שבע מצוות בלבד שההלכה קבעה בשבילו. לישראלי ההלכה קבעה 613 מצוות ואילו לגוי רק 7 מצוות כיוון שלדעתם הבזויה נפשו ממדרגה נמוכה ואין לו זכות ליותר. לדוגמא- על הגוי אסורה אשת איש אך הבת שלו מותרת לו לבעול אותה לפי ההלכה היהודית. לפי הרמב"ם גוי ששומר שבת דינו מוות משום שהוא עבר בכך על "אשת איש". השבת היא אשת כנסת ישראל והגוי ששמר שבת חילל את קדושתה. לגוי אסור גם לקבוע לעצמו יום אחר מנוחה, ואם שבת מלאכתו ביום אחר גינו מוות . מובאה מהילכות מלכים פרק י' של הרמב"ם- " גוי שעסק בתורה חייב מיתה. לא יעסוק אלא בשבע המצוות שלהם בלבד. וכן גוי ששבת אפילו ביום מימות החול, אם עשה אותו לעצמו כמו שבת- חייב מיתה". על הגוי לפי דרכו החינוכית של הרמב"ם אם ברצונו להישאר בארץ לקבל את 7 מצוות בני נוח לוותר על זכותו לרכוש כלשהו ולאדמה בארץ ישראל ויהיה מוכן להיות חוטב עמים ושואב מים ויקבל עליו תשלום מיסים כבדים- אז יוכל להישאר בארץ אך לא כבעל זכויות של ישראל, מובן שאינו יכול להצביע בבחירות דמוקרטיות ולהיבחר לתפקיד. וכן מוסיף הרמב"ם שמי שלא יקבל (מבין הגויים) את 7 מצוות בני נוח יש להרוג אותו בכל מקום שיד ישראל תקיפה ומשגת. הרמב"ם אם כן רוקן את המושג- גר מכל תוכן מעשי בהשוואה לציווי האמיתי שבתורה. הישענות על הרמב"ם בעניינים אלה מאוד נפוצה בקרב "הדתיים" שלנו בישראל בגלל שהוא נתפס כלא קיצוני ומקומו כגדול ישראל. אין לי דרך אחרת מאשר לקרוא להשקפה הזו אשר מצטיירת כאן בשם גזענות נתעבת. הרמב"ם מצטרף לעוד "גדולי ישראל" רבים הפוסקים שאין הגויים אדם, ובכל מקום שיש ציווי לגבי האדם כולל הוא רק את עם ישראל.לפסיקה זו כוח רב מאוד במסורת והיא הפכה בימינו לדבר מרכזי בהלכה ובהשקפה של הדור. לדוגמא- הרמב"ם על סוגיית שמן המשחה שאסור למרוח אותו על אדם אומר הרמב"ם- " הסך כלים ובהמה וגויים שהם כמותה- פטור שהרי הגוי לפי הילכת הרמב"ם אינו אדם. וכעת נגיע אל אחת השאלות הטעונות יותר מכל אחת אחרת- שאלת - " הלא תרצח" לגבי גויים . לפי הרמב"ם רק כל ההורג אדם מישראל עובר על לא תעשה. כפי שהוא כותב בהילכות רוצח פרק ב'- " מי שהרג גר תושב- אינו נהרג עליו בבית דין , שנאמר - " וכי יזיד איש על רעהו. ואין צריך לאמר שאינו נהרג על הגוי". אין ניתר להרוג גוי איך ההורג גוי אינו אמור כלל להיענש בידי אדם. נשים לב למוסר המעוות הזה האומר שמי שמציל גוי ממוות בשבת דינו מוות אך מי שהורג גוי אין דינו מוות, אין הוא עובר על " לא תרצח". כל זאת כשאן אנו במצב של מלחמה עם הגויים. במצב מלחמה תקף הכלל של הרמב"ם- הטוב שבגויים הרוג. מי יקבע אם זמננו הוא זמן מלחמה? הרבנים כמובן. הישיבות הדתיות אם כן ברוח הרמב"ם הם בתי ספר לגזענות אשר בסופו של יום יחריבו את עם ישראל. דת ההלכות היהודית בונה כאן עם בתוך עם, עם התלמוד בתוך עם ישראל. הם לא ילבשו בגדים כמונו, לא יאכלו מאוכלנו, לא יתחתנו עם משפחותינו, לא יקבלו את שלטון החוק ואת ממשלתנו וכאשר יהיה בידם הכוח מבחינה מספרית לצאת למלחמת אחים כדי להשליט את ההלכה על כל העם הם יעשו זאת. זה כבר קרה פעם או יותר ואנו בדרך לאסון הבא.איני מבין מדוע מתפלאים אצלנו כל פעם מחדש על פולסא דנורא חדש או על קריעה חדשה לרצח ראש ממשלה. אין מדובר בעשבים שוטים או קיצונים תמהוניים . זאת היא דרכה של מערכת החינוך החרדית דתית הילכתית ללכת לפי פסיקות רבני הגלות אשר הגיעו בקרב תלמידי הישיבות למעמד של אלילים. גם אם תבוא ותאמר לאיש ההלכה כי רבניו טעו וטועים וכי ההלכה ברוב המקרים מנוגדת לתורה ומסלפת אותה ואף תוכיח לו זאת מספר התורה דבר לא יעזור שהרי בתוצר של שטיפת מוחין נפגשת. הנה דוגמא קטנה כקוריוז- התלמוד טוען שכינים נוצרות מזיעה וישנם עכברים שהם חציים עכבר וחציים אדמה, דבר לא יעזור לך לשכנעו איש הלכה כי טעות כאן בידי רבניו ואין זה ניתן להפוך דומם לחי. מובן שגם השיטה החינוכית הדוחה הכול את ההלכה הפושעת עם ספר התורה הכתובה יוצרת מצב של נוער אבוד ללא חזון רוחני, בנות ישראל מהלכות כפרוצות בשדי הפקר והנערים אובדי דרך, משוטטי בלילות , מדברי עברית קלוקלת, פורצי כל גדר אלימות, נימוס ותרבות. השיטה "החינוכית" של הרמב"ם וחבריו מרחיקה את עם ישראל מעמוד האש הרוחני שלו ובמקום שנהיה לתהילה ולתפארת לעיני כל העמים אנו נהפכים לעם ירוד ונמאס בעיני הכול וכול שאנו יודעים הוא ליילל ולצווח אנטישמיות, אנטישמיות. אלפיים שנה עם ישראל בגלות ומנפנף לכל עבר בתלמוד השולל מהגויים את התואר אדם וכאשר מישהו מהם מנסה לאמר ביקורת על דברי הלכה הללו הרי שבמקום להוציא את הדברים לאור השמש ולתקן את שצריך תיקון בהלכות הללושאני מדגיש אינן מהתורה אנו מצווחים מיד אנטישמיות הצילו. הרמב"ם בדרכו החינוכית הוא אליל שעשינו בידינו וזה עבירה על הציווי של משה מסיני- לא תעשה לך פסל וכל מסיכה, לא תשתחווה להם ולא תעבדם. איני מאשים כל כך את הדתיים שהרי הם שטופי מוח אלא את אוזלת ידם ורפיסות רוחם של אלה שאינם דתיים הקוראים לעצמם שפויים ונאורים שעזבו את הבעלות על ביאור התורה לדתיים. אם היינו לוקחים את ספר התורה, קוראים בן חמישה חומשי תורה בלבד ומראים לדתיים שאין להלכות שלהם סימן וזכר בתורה היינו מנצחים בסוף בוויכוח התרבותי וחוסחים את מלחמת האחים הבאה שלא תהיה מלחמת תרבות אלא מלחמה שבה יישפך דם ויונפצו ראשים ויורסקו איברים ויישרפו כל יצירות החמדה שבנינו כאן. אנו טומנים ראשינו בחול בזמן שבתי הספר לגזענות עובדים במלוא הקיטור ומיום ליום מצטרפים אל שורות אנשי ההלכה, בוגרים נוספים של עובדי אלילי הדת. צר לי שכך הם פני הדברים אבל לא אוכל לעמוד מנגד ולראות את החרב החדה קרבה ולשתוק.
 

baraba1

New member
תראה, תשמע

אני מניח שההיכרות שלך עם עולם הדת נעשית דרך טקסטים, כי אחרת לא היית מעלה טיעונים כל כך רחוקים מהמציאות. טיעונים יש להעלות בהסתמך על מה שקורה בפועל ולא על בסיס ציטוטים היסטורים בני מאות שנים. לידיעתך, אם תעיין בטקסטים מקבילים באותן תקופות (דהיינו טקסטים של דתות אחרות) תראה דברים גרועים ביותר, לא זו אף זו - העמים הנאורים והמוסריים טבחו בשם טקסטים יפים-לכאורה המוני בני אדם - אם זה בעת מסעות הצלב ואם זה בכל מלחמה דתית אחרת...הדת לא יוצרת אלימות, האלימות מחפשת תירוצים - פעמים רבות בצורת דת. גם שהיה שלטון יהודי בארץ ישראל בתקופת בית ראשון ושני לא נהגו כפי שעולה מהטקסטים הללו, להיפך...באמצעות פרשנות מרחיבה הפכו את המושג "מפני דרכי שלום" (שפירושו למרות שמעיקר הדין יש לנהוג בצורה מסויימת עם גוי הרי ש"מפני דרכי שלום" ננהג אחרת) לפתח רחב מאוד בו שינו מקצה לקצה את כל מה שטענת כאן. העם היהודי לדורותיו התאפיין במוסריות גבוהה, כך עולה מההסטוריה וזה מה שקובע, זה ולא טקסטים. להבא,כדאי לך ללמוד נושא מכמה כיוונים ואז להביע עליו את דעתך הנחרצת... בברכה.
 
למעלה