דמות המייצגת שיפור, טיוב או העצמה

Sab0tage

New member
דמות המייצגת שיפור, טיוב או העצמה

אני מחפש דמות (אליל, דמות מיתולוגית, יישות וכדומה) מכל מיתולוגיה או פנתאון שהוא המייצגת את עיקרון השיפור, אימון, הפיכה לטוב יותר דרך מאמץ (לא נס). אשמח מאוד לתגובות, אלמוג :)
 
בשלף:

הראקלס ו-12 המשימות, פאריס מטרויה יעקב אבינו העוזב בתור לפלפון מבשל עדשים וחוזר בתור גבר- גבר השורה עם אלהים ואדם, ואני מניח ששנטידווה יוכל להביא בתור דוגמא את הבודהא.
 

Sab0tage

New member
תודה רבה!

קראתי עכשיו את סיפור הילדות של פאריס מטרויה ולא ראיתי את מוטיב השיפור כל כך, אתה יכול להכווין אותי קצת?
 
סליחה, כנראה ערבבתי שני סיפורים.

פאריס מטרויה, החל כנער מפונק למדי, שהביא חורבן על עירו כאשר חטף את הלנה
 

Sab0tage

New member
קצת הפוך מהכוונה שלי :)

מישהו שהתחיל כבן מלך (גם אם נזרק על הר) והביא לנפילת ממלכה (סיפור מעניין, בחירתו של פאריס - Judgement of Paris) מייצג משהו קצת הפוך משיפור. יותר כיוונתי לדמות ייצוגית, כמו שאתנה היא אלת החוכמה לדוגמא, או כל מיני קדושים פטרונים המשויכים לכל מיני מקצועות או עיסוקים. פטרון המתאמנים? פטרון המאמץ? אני פתוח לרעיונות. תודה
 
יעקב ויוסף

האחד התחיל בתור "הילד של אמא", לפלף בעולם המעריץ גבריות. הבריחה שלו מאחיו הבכור (ממנו קנה את הבכורה) אל דודו הרשע הקשיח אותו והפך אותו לאב ראוי לעמישראל. על יוסף עבר תהליך אחר. הוא התחיל בתור הבן האהוב של אבא, דווקא. ילד תפנוקים, מלשן וסכסכן. חוויותיו אצל פרעה שינו אותו מהקצה אל הקצה.
 

יוסיKLE

New member
האלכימאים

אמנם אין כאן דמות ספציפית אך יש כאן מוטיב לשיפור. האלכימאים ידועים כמי שניסו להפוך עופרת לזהב, אבל קראתי באיזה מקום שזו מטפורה לניסיון ליצור מצבי תודעה גבוהים (זהב) מתוך החיים הרגילים (עופרת). עוד מקור יכול להיות מסילת ישרים של הרמח"ל. שם מצויינות המדרגות והסכנות האורבות לאדם בדרכו מעלה. האנתולוגיה של סיפורי הסופים של שרה סבירי מציינת גם היא שערים או מצבים או מדרגות בדרך להאחדות עם הבורא. אני לא ממש עניתי לשאלה אבל אני מקוהה שזה עוזר.
 

Sab0tage

New member
הו, זה דווקא מצוין

לא עלה בדעתי אפילו. הכוונה שלי הייתה העצמה וטיוב פיזי/גופני, לא התקרבות לבורא או התעלות. אלכימיה דווקא עונה על זה בצורה מצוינת, הפיכת דבר יומיומי וממוצע למחצב נדיר. תודה רבה :)
 
למעלה