דמי ביטול פר הזמנה או פר נוסע?

Bartleby

New member
דמי ביטול פר הזמנה או פר נוסע?

הוזמן חדר במלון בחו"ל עבור 2 מבוגרים דרך איסתא. ההזמנה בוטלה טרם חלפו 14 יום ועכשיו איסתא מחייבת לפי חוק הגנת הצרכן שאומר דמי ביטול בגובה "100 ש"ח או 5% מערך המוצר - הנמוך מבין השניים". במקרה שלי חייבו אותי ב-200 ש"ח בטענה שהחיוב הוא פר אדם, ולא פר מוצר, למרות שהמוצר הוא רק חדר אחד, להבדיל משני כרטיסי טיסה. מי צודק?

תודה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב הבנתי, אתה. מדובר בעסקה אחת, והניסוח בחוק הוא

"ביטל הצרכן את הסכם הרכישה, כאמור בתקנה 2, רשאי העוסק לגבות מהצרכן דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר הטובין או מערך השירות או 100 שקלים חדשים לפי הנמוך מביניהם."
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm#Seif5
&nbsp
לא כתוב "מוצר", כתוב ערך הטובין או ערך השירות. ערכתם עסקה אחת ולא כמה עסקאות נפרדות, ולעסקה הזאת יש ערך מסוים. הם רשאית לנכות מההחזר 5% מערכו או 100 ש"ח לכל היותר (הנמוך מבין השניים), וכל השאר ניסיון התחכמות.
&nbsp
הייתי פונה אליהם באסרטיביות, מבקשת גורם בכיר יותר ומבהירה שאין לי כוונה לוותר. במקרים רבים זו שיטת "מצליח" והם מקווים שהלקוח יתקפל, וברגע שהם רואים לקוח נחוש ומבינים שעוד עלול להיות להם נזק מכך (ולא חסרות היום דרכי פרסום כמו פייסבוק וכמובן מדורי צרכנות בתקשורת, "יהיה בסדר" בגל"צ וכו') הם יתקפלו. מלבד זאת ניתן לפנות למועצה לצרכנות או לרשות לסחר הוגן.
 

Bartleby

New member
אכן אני. דיברתי איתם והתקפלו
תודה!

 
למעלה