דן באר שבע רוכשת 35 אוטובוסים חדשים ממונעי גז

דן באר שבע רוכשת 35 אוטובוסים גפ"מ נמוכי רצפה שזה דבר חיובי, חבל שלא בוצע רכש עם 3 דלתות הדבר היה מסייע בכניסה וירידה של נוסעים בשעות העומס.
הכתבה
 

toto9

Active member
דן באר שבע רוכשת 35 אוטובוסים גפ"מ נמוכי רצפה שזה דבר חיובי, חבל שלא בוצע רכש עם 3 דלתות הדבר היה מסייע בכניסה וירידה של נוסעים בשעות העומס.
הכתבה
לא מדובר באוטובוסים אשר יונעו בגפ"מ (גז פחמימני מעובה) אלא מדובר בגז טבעי דחוס.
 

laRio

Active member
מעניין כמה עולה אוטובוס כזה יחסית לעירוני חשמלי.
למה לבחור ב2024 אוטובוס CNG?
 
זול משמעותית מרכישה של חשמלי, כנראה לא רואים סיבה תפעולית לרכישה של חשמלי.
ד"א באר שבע זו העיר היחידה שאין קידום בנושא אוטובוסים חשמליים, יש מפרקי נסיוני בודד.
 
זול משמעותית מרכישה של חשמלי, כנראה לא רואים סיבה תפעולית לרכישה של חשמלי.
ד"א באר שבע זו העיר היחידה שאין קידום בנושא אוטובוסים חשמליים, יש מפרקי נסיוני בודד.
נ.ב אוטובוס חשמלי עולה מליון 1.2 ודיזל בסיביבות 680 אלף כך שאני מאמין שמחיר אוטובוס גפ"מ עולה בסביבות 680-750 אלף
 
מעניין כמה עולה אוטובוס כזה יחסית לעירוני חשמלי.
למה לבחור ב2024 אוטובוס CNG?
חשמלי דורש תשתית טעינה - וזה לא פשוט כמו שזה נשמע. צריך חניון לילה לאוטובוסים שעבר הסבה לחישמול, שזה כולל עבודות מסיביות להבטחת אספקת חשמל בהיקף גבוה של חברת חשמל אל המסוף (טעינה של עשרות אוטובוסים בבת אחת היא לא בדיוק כמו טעינה של טסלה פרטית בחניית בית פרטי). חדר שנאים וכו'. וזה דורש מלבד ההשקעה גם הרבה תיאום בין העירייה, משרד התחבורה וחברת חשמל. בבאר שבע כרגע עדיין אין חניון חשמלי שכזה ולכן האופציה של רכישת חשמלי עדיין לא קיימת (אני לא יודע מה הסטטוס של זה, ייתכן וזה מתקדם והרכש הבא כן יוכל להיות חשמלי).
נעשית עבודת מטה מטורפת כדי להכשיר עוד ועוד חניונים חשמליים ברחבי הארץ ובהתאם התוצאות עם מעל 1000 אוטובוסים חשמליים פעילים, אך מטבע הדברים לא בכל הארץ הפרויקטים מגיעים לקו גמר באותה נקודה. אז כרמיאל ודימונה הן ערים ירוקות ובגוש דן, ירושלים וחיפה יש יחסית הרבה חשמליות, אך בבאר שבע בינתיים לא.

לפי החוק החל מ-2026 כל אוטובוס עירוני חדש שייקנה אמור להיות חשמלי. החוק יפגוש כמובן את המציאות, מצד אחד הוא עוזר לדרבן את הקמת החניונים החשמליים במהירות גבוהה, מצד שני איפה שאין פתרון לא יוכלו לעמוד בתנאי החוק, אז נחכה ונראה.

עניין העלות של האוטובוס עצמו משחק תפקיד משני, כי החשמליות זולות יותר להפעלה ולתחזוקה אך יקרות יותר בעת הרכישה ולכן הפער בינהן לבין מנוע בעירה פנימית פחות גדול מהפער בעת הרכישה, וגם בסוף יש גם השתתפות של המשרד היכן שאפשר לשים חשמלי (ככל שאין מחויבות הסכמית שמחייבת את המפעיל, תלוי בעיקר בשנת היציאה של המכרז).

אז ב"ש תקבל חשמלי. השאלה רק מתי, התשובה נעוצה בעיקר בתאריך המוכנות של חניון לילה חשמלי בעיר.
 
נערך לאחרונה ב:
רק לפני מספר שבועות הייתה כתבה כי יש תכנון למסוף נוסף עם עמדות טעינה.
הבעיה הינה העירייה שלא מקדמת את הנושא.
יש פתגם - אם יש רצון אז יש יכולת.
 

raya

Well-known member
|נצלש|
נסעתי בשבוע שעבר באוטובוס מפרקי (קו 9) תוצרת Higer שמורכב ב"הארגז".
הוא שקט יותר מזה של סולריס, יש יותר כסאות ישיבה, ונראה מוצלח יותר.
 
ההרכבה של הארגז איכותית, בזכות בקרת איכות.
באוטובוס חשמלי אין לו את הוויבורציות שיש לרכב דיזל/גפ"מ.
 

raya

Well-known member
ההרכבה של הארגז איכותית, בזכות בקרת איכות.
באוטובוס חשמלי אין לו את הוויבורציות שיש לרכב דיזל/גפ"מ.
זאת אומרת שהאוטובוס המורכב ב"הארגז" חשמלי? לא שמתי לב. לא בטוחה שהוא אכן חשמלי.
פחות רעש- כי המנוע מוסתר מאחורי מחיצה, בעוד שבסולריס הוא המשך של הכסאות .
 
אכן הייגר 100% חשמלי עם מרכב אפסילון E, הארגז.
לדעתי הוא לא יישאר בטווח הארוך.
 

luisluis

Active member
מה המוטיבציה להמשיך לרכוש אוטובוסים עם 2 דלתות? הם זולים יותר?
 
לא חושב שיש הבדל משמעותי במחיר,
לדעתי אין הגיון לרכוש אוטובוסים בערים גדולות עם 2 דלתות.
לפחות השכילו לבצע רכש של נמוכי רצפה.
 
למעלה