יש לתחנת ארלוזורוב שתי כניסות. למה אין כניסה ביציאה מתחנת סבידור מרכז, באיזור של האב התחבורה של האוטובוסים?
היום צריך ללכת ולחצות מספר כבישים עד שמגיעים לתחנה.
גם נראה שיש מקום שם.
תיכנון לקוי. אף אחת משלושת התחנות הקרובות לתחנות ר"י אינה מחוברת בחיבור ישיר כמקובל בעולם.
בדרך כלל יש כניסה למטרו היכנשהו באולם הנוסעים הראשי של תחנת הרכבת הארצית, לרוב במעבר לקומה תחתית. יש מקרים מסויימים שאני מכיר שתחנת המטרו אינה באולם עצמו והנה הן:
דוגמה לונדונית עם סמל התחתית: תחנת הרכבת התחתית ויקטוריה היא מתחת לסככה החיצונית של תחנת הרכבת הארצית ויקטוריה, לא באולם הראשי. אינני יודע למה יש הפרדה כזו כאשר האולם של התחנה הארצית משרת כ 20 רציפים ויש בו מרכז מסחרי חדש יחסית משנות השמונים, אך נראה שבריטיש רייל דאז והתחתית לא הצליחו להסכים על מעבר בתוך האולם אלא רק בכניסה לתחנה. תחנת ויקטוריה היא תחנת טרמינל של קווים פרבריים לדרום לונדון ודרום מזרח אנגליה - מקווים עירוניים של עד שעה ועד קווים בינעירוניים של עד שעה וחצי - שעתיים. יתכן שההפרדה נועדה לננל את גלי היוממים בשעות העומס.
תחנת הרכבת הארצית של RENFE במאלאגה - Málaga Maria Zambrano בהדגשה סגולה, נפרדת מתחנת המטרו El Perchel . בתחנת הרכבת הארצית יש שני רציפים תת קרקעיים של הרכבת הפרברית, ה Cercanías, יש להבנתי מרתף המשמש את חברות השכרת הרכב מתחת לתחנה (בספרד מערכת ה AVE של הרכבות ב 300 קמ"ש מכוונת לקהל היעד של שדות התעופה והתחנות מציעות היצע שירותים דומה) אז יתכן שלא היה אפשר למקם את המטרו ממש בתחנה. המיקום של הכניסה למטרו, בהדגשה ירוקה, הוא מעבר לכביש מהתחנה. לתחנת המטרו יש שם שומה מתחנת הרכבת הארצית.
בגוש דן החליטו שמגיע לנוסעים לעשות טיול שנתי ברחובות העיר. ישראבלוף עצוב. אפילו בירושלים תחנת הרק"ל של התחנה המרכזית צמודה לתחנת ירושלים נבון.
"יש לי סימפטיה לאומנות קונספטואלית בתל אביב"?