דסקיות או מגזרות?
מכירים את חשבוניית הדיסקיות של שיטת "ועוד אחת" לכיתה ג' ללימוד המרה ופריטה ? ובכן לביתי זה מסובך. לעומת זאת לעבוד עם מגזרות נייר (שהיו בספר הלימוד בשלב מוקדם יותר) שמייצגות מאות (ריבוע גדול שמצויירים עליו 100 ריבועיםקטנים) ומייצגות עשרות (פס נייר שעליו מצוירים 10 ריבועים קטנים)וריבועים קטנים המייצגים יחידות. מגזרות הנייר ממחישות בצורה קונקרטית את משמעות ההמרה והפריטה ועוזרות לביתי להבין את הפעולה החשבונית. לעומת הדסקיות הצבעוניות שלביתי לא ברור למה 10 דסקיות צהובות שוות דיסקית 1 לבנה? ולמה הסיפור הארוך כי המורה של ביתי מגלה התנגדות עזה לאמצעי העזר הנ"ל. ומתעקשת שהיא צריכה ללמוד עם הדיסקיות. אנו בהמתנה לאבחון דדקטי (שייערך כנראה בפבואר)לאחר שבקשותי לבדוק אותה בבי"ס נענו בשלילה. (הקושי בחשבון בלט לי כבר מתחילת כיתה ב', למרות שציוניה היו טובים) האם יש סיבה הגיונית להתנגדות המורה? מה רע בלימוד קונקרטי שמביא להבנה עמוקה יותר ולא רק פיתרון טכני לתרגילים ?
מכירים את חשבוניית הדיסקיות של שיטת "ועוד אחת" לכיתה ג' ללימוד המרה ופריטה ? ובכן לביתי זה מסובך. לעומת זאת לעבוד עם מגזרות נייר (שהיו בספר הלימוד בשלב מוקדם יותר) שמייצגות מאות (ריבוע גדול שמצויירים עליו 100 ריבועיםקטנים) ומייצגות עשרות (פס נייר שעליו מצוירים 10 ריבועים קטנים)וריבועים קטנים המייצגים יחידות. מגזרות הנייר ממחישות בצורה קונקרטית את משמעות ההמרה והפריטה ועוזרות לביתי להבין את הפעולה החשבונית. לעומת הדסקיות הצבעוניות שלביתי לא ברור למה 10 דסקיות צהובות שוות דיסקית 1 לבנה? ולמה הסיפור הארוך כי המורה של ביתי מגלה התנגדות עזה לאמצעי העזר הנ"ל. ומתעקשת שהיא צריכה ללמוד עם הדיסקיות. אנו בהמתנה לאבחון דדקטי (שייערך כנראה בפבואר)לאחר שבקשותי לבדוק אותה בבי"ס נענו בשלילה. (הקושי בחשבון בלט לי כבר מתחילת כיתה ב', למרות שציוניה היו טובים) האם יש סיבה הגיונית להתנגדות המורה? מה רע בלימוד קונקרטי שמביא להבנה עמוקה יותר ולא רק פיתרון טכני לתרגילים ?