דעה אישית: המרקיד הוא גם הריבון

אליק 31

New member
דעה אישית: המרקיד הוא גם הריבון

המרקיד אחראי על מגוון גדול של פעולות בערב של הרקדה
הוא צריך לקבל החלטות של הרגע
על פי מיטב שפיטתו
וכמו כל רוקד
המרקיד, יותר מכל רוקד אחר, מעוניין בהצלחה של ההרקדה שלו
ולכן,
כל מה שהוא עושה על הרחבה, הוא עושה לא על מנת להכשיל את עצמו
אלא ההפך: על מנת להצליח בקרב מספר גדול ככל האפשר, של רוקדים

לכן, מרקיד עומד בכל שעה מול מספר לא קטן של החלטות שהוא צריך לנקוט,
ע"פ מיטב שיפוטו.

יש לפעמים ניסיון של רוקדים
שסבורים בטעות
שאם הם משלמים כרטיס כניסה, הם מקבלים ביחד עם זכות הכניסה לאולם
גם את הזכות להביע את רצונם, חשקם, תאוותיהם, העדפותיהם.

לא נכון.
בשביל זה יש מרקיד, שהוא הריבון היחיד על הרחבה.
הוא יכול להטות אוזן לטענה או לבקשה של רוקד
אבל בהחלט הוא אינו חייב לקבל כל טענה או כל הצעה
ואין זה משנה, מה חושב הרוקד על עצמו
ואכן
יש רוקדים שבטעות חושבים כי הם אלה שמחליטים מה טוב ומה אינו נכון בהרקדה.
 
לאליק 31

עניין נכבד העלית בפנינו. ההשוואה של מרקיד לריבון נראית קצת מרחיקת לכת, אבל בוא נזרום עם הקו שהתווית.
ובכן, אתה כותב המרקיד, יותר מכל רוקד אחר, מעוניין בהצלחה של ההרקדה שלו, ואני מאמץ את הגישה הזו. השאלה היא האם למרקיד יש את האישיות הנכונה, התכונות הראויות והכלים המתאימים כדי לגרום להצלחת הרקדתו, והאם ומתי משפיע עליו אופיו בכיוון שפועל בניגוד גמור למטרה הזו, או האם יש השפעה חיצונית על שיקוליו? האם מופעלים לחצים מבית ומחוץ, ואיך הוא עומד בהם?.
המרקיד הוא גם הריבון
הוגי דעות וסתם אנשים חכמים ומשפיעים נדרשו לשאלה מהי מנהיגות, מיהו המנהיג האולטימטיבי ועוד, ואני מביא לפניכם כמה מהדעותיהם.
וינסטון צ'רצ'יל שהיה אחד המנהיגים המובילים במאה העשרים, אמר: "לעולם אל תפחד ללכת אחרי הזרם ולעולם אל תפחד לקחת את הזרם אחריך". הוא כיסה את כל האפשרויות, כשהוא מעניק למנהיג/ריבון/מרקיד את הקרדיט שהוא מסוגל להבחין בין המצבים השונים, ויודע לפעול באורח שונה בכל אחד מהם. האם אכן המרקידים שבינינו ניחנו ביכולת לדעת מתי לנהוג כך ומתי לנהוג אחרת? האם הכלים שבידיהם מספיק טובים כדי לפעול כך?
האלוף יוסי פלד טוען ש"אם יש מנהיג שמאמין בדרך, אבל הוא לא מצליח להניע את הציבור - אז כמנהיג הוא כישלון.". המנהיג יכול להיות בטוח בצדקתו, ולהיות מרוצה מאד ממה שהוא עושה, אבל המבחן הוא האם מישהו בכלל "שם" עליו. אם לא - מה יועילו לו כל תכונותיו ופעולותיו?
ואחת ההגדרות המרשימות ביותר, זו של לאו טסה: "המנהיג הוא במיטבו כאשר אנשים בקושי יודעים שהוא קיים, הוא בילתי נסבל כאשר אנשים סוגדים לו או מצייתים לו, הוא במצב קשה מאוד כשהם בזים לו." ועכשיו צא וחשוב כמה מרקידים עונים להגדרה של המנהיג במיטבו, וכמה מתאימים לשאר ההגדרות.
 

אליק 31

New member
ראפי

אני מסכים שהמלה "מנהיג" מתאימה יותר מהמלה "ריבון", כדי לתאר את שלל
תפקידיו של המרקיד
אכן, לכאורה, כל מה שעל רוקד מוכשר לעשות
כדי להיות מרקיד
הוא לקנות ציוד הקלטה ורמקולים, לפרסם בפליירים, לשכור אולם ולהתחיל לעבוד.
בפועל, מתברר כי האיש צריך להיות בעל כריזמה, עם הרבה קסם אישי, הבנה עמוקה בפסיכולוגיה של המונים, מי שמסוגל בו זמנית להיות תקיף והחלטי כדי למנוע הידרדרות של יחסי אנוש.
הוא צריך לדעת להתמודד יפה עם מספר לא מבוטל של רוקדים בעייתיים
כאלה שמביאים את בעיות הילדות שלהם, בעיות משפחה, בעיות פסיכולוגיות, מהבית, ובצורה זו או אחרת, הם משליכים מהן על המרקיד.
חלק מהם נטפלים אליו במהלך ההרקדה, לא רוקדים, אלא עומדים לצד הדוכן שלו ומטרידים אותו בתובנות הפרימיטיביות שלהם, והוא חייב להיות בו זמנית גם מנומס, וגם תקיף, כדי לדעת להרחיק כאלה אנשים מהדלפק שלו.
לא קל
מרקיד שיש לו תרבות של רחוב, לא יצלח, ויש גם אחד כזה אצלנו. אם הוא אינו מצטייר כאינטליגנט, ומסוגנן, דרכו לא תהיה קלה.
 

משהא111

New member
אליק ידידי, מעבר להזדהות מוחלטת עם דברי חברי היקר ראפ

בוא נעשה יחד חשבון נפש, נהיה הגונים ונודה על האמת שאתה מבקר בכתבתך,
ומציג כמכשלה למרקיד בין מספר אלטרנטיבות אחרות שעומדות בפני המרקיד.
אתה, רקדן, סש"י ואני (הטרוייקה) במאמץ ממושך (כ- 6 שנים) בגיוס דעת קהל מסיבית, גרמנו לשמעון עשור בגן נחום - כנגד תפיסת עולמו והתוויית דרך עצמאית בשליטה מלאה על החוג, לחרוג מדרכו, לשנות נתונים של רפרטואר, תוכנית ההרקדה, מיזוג, סביבה, נוהלים ואפילו לעיתים קצת פחות רעש ??
הצלחתינו, עד כמה שזה ישמע ??? הייתה בכוחינו, או ברושם שכוחינו ייצר בגלל הרעש שעשינו, הכתבות הרבות באתר זה שהיה אז "הפייס בוק של המדינה" והשפעתינו הן על שמעון והן על חבורה גדולה של חברים מזוהים. זה דבר שקרה, דבר שקורה גם היום ויקרה תמיד ואפילו "האריות" שבין המרקידים (ואיני רוצה לנקוב בשמות) ערים לבעיה, ומי שלא שם לב מוצא עצמו באולמות מתרוקנים.
מרקידים לא צריכים לפחד, לא לבטל עצמם בפני הרוקדים, להתוות דרך ותפיסת עולם ויחד עם זאת להתאים עצמם בכל פעם לקהל הרוקדים שבאים אליהם בחוכמה, בזהירות, בהבנה ובהתחשבות.
יש דוגמאות לרוב אולם ניקח אחת מוכרת וקרובה. חברי המרקיד רפי זיו, עם לב זהב ורצון טוב מתאים עצמו לרוקדים בכל חוג בו הוא מרקיד בצורה מעוררת כבוד
והערצה ובהבנת המרקא.
הרבה יותר קל לתת לאנשים אוכל שהם אוהבים מאשר לתת להם לאכול מזון שאינו טעים להם רק כי הם רעבים.
ריקודים שמחים ובריאם
אורי גבעוני
 

משהא111

New member
אליק ידידי להשלמת התמונה והדברים שכתבתי

בזכות השינויים שהתחוללו בגן נחום בראשון לציון היה החוג של שמעון עשור המדוברר והמקושר ביותר בארץ, החוג פרח כחמש שנים בשנות ה - 2000 ומיטב הרוקדים הגיעו אליו מהסביבה וגם ממקומות רחוקים.
אותם הייתם שותפים ועשיתם רבות להשביחו אך גם בין אלו שהביאו לנפילתו, וולטרוייקה בלעדי - אתה אליק, רקדן וסש"י מלאתם תפקיד מרכזי בהליך עזיבתם של כ -40 זוגות בזמן קצר מהחוג בגן נחום לחוג החדש שנפתח בנס ציונה.
גם אם היה זה מהלך מתבקש?? ראויה שקיפות.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 

אליק 31

New member
האירוע עליו את כותב, משהא ידידי, הוא אחד החמורים בתולדות

ריקודי העם
עוד לא קרה שקבוצה קטנה של רוקדים עשו מעשה נבלה חמור כל כך
ופגעו באופן קשה בפרנסתו של מרקיד
על ידי שהסיתו קבוצה גדולה יותר, של רוקדים, לקום ולעבור להרקדה
של מרקיד אחר, ולהביא עד לסגירתה - בסופו של תהליך - של ההרקדה
להגנתי אני יכול לומר
שלמרות שהייתי אחד מהטרויקה
שהייתה מאד פעילה בפורום
בתקופה שהפורום היה ממש פורום
במשמעו המקורי: "ככר העיר"
שאליה מתאספים כל תושבי העיר מקטן ועד גדול
כולל מספר גדול של מרקידים - אני בתקופה הזאת לא רקדתי כלל
ולא ידעתי על האירועים האלה.
( בדיעבד, אין להוציא מכלל ספק
שמה שקרה באמת, קרה בגלל שהייתה שם נסיכה אמיתית
בכל רמ"ח אבריה
זאת הייתה אלה: יפהפייה, אצילת נפש, אהובת הקהל.
ורוקדים הביעו את הזדהותם עם גרושתו של המרקיד, אלה, על ידי הנטישה של ההרקדה,
ההרקדה שהייתה ספינת הדגל של כל ההרקדות).

זה מאשש את טענתי, המקורית
שאל לרוקדים לנסות לנהל את המרקיד
 
למעלה