דעיכת מקדשי הזן עקב השינויים החברתיים-דמוגרפיים ביפן

herouth

New member
זה מעניין. הלוואי והיתה לנו כאן קצת מהרציונליות היפנית...

אגב, לא מדובר דווקא בזן. צריך לזכור שזן הוא לא הענף הבודהיסטי המרכזי ביפן - רוב היפנים שמזדהים כבודהיסטים משתייכים דווקא לאסכולת "הארץ הטהורה", ויש גם בודהיזם ניצ'ירן, שינגון (שדומה קצת לבודהיזם הטיבטי), סוקה גאקאי שהוא בודהיזם עממי.
&nbsp
ואני תוהה אם תהליך דומה לא עובר גם על מקדשי השינטו.
&nbsp
אגב, יש חלק שאני לא סגורה עליו במאמר הזה: הטענה שבאופן מסורתי הכהונה במקדשים הבודהיסטיים עוברת מאב לבן. אני יודעת שזה די נכון לגבי שינטו, שאיננו דת נזירית, וכוהן שינטו בהחלט יכול לגדל בנים למקצוע (ואני מניחה שבנותיו יכולות להיות מיקו, אבל מיקו הוא בפירוש תפקיד של נשים לא נשואות ולכן לא עובר בירושה מאם לבת). אבל לגבי הבודהיזם, אני צריכה לבדוק את העניין. מסורתית זו דת נזירית, ואמנם יש נזירי זן מפורסמים בהוללותם המינית, אבל זה היה ידוע כסוג של חטא שהתייחסו אליו בצורה סלחנית, ולא כמשהו מסודר.
&nbsp
מצד שני, בתקופת הרפורמה של מייג'י, לפני הצווים להכחדת הבודהיזם, העבירו חוקים לסקולריזציה של המקדשים הבודהיסטיים, שהתירו לכהנים הבודהיסטים להינשא ולעסוק בעבודות שאינן קשורות לדת, וייתכן שזה נשאר מאז.
 

Tenguy

New member
גם במנזרים בודהיסטים הכהונה עוברת בד״כ מאב לבן

אני בעצמי התארחתי בקוממוטו במנזר בודהיסטי שהבן ממשיך את מסורת הכהונה של המקדש. בקיוטו, האבא, שהיה כבר כוהן בפרישה (retired prist) אירח אותי ע״ח בחדר הכי מפואר שאי פעם הייתי ביפן (50000 יין ללילה) ובזכותו גם חוויתי ארוחת בוקר בחדר האוכל של הנזירים במקדש נישי-הוגאן, ולהיכנס עם משפחתו (למעט הבן ואשתו שנשארו בקוממוטו) לגן התה שטויוטומי הידיושי בנה במנזר הזה, שאינו פתוח לקהל הרחב. תודה רבה למשפחת קיוהארה
 

innocence

New member
הסוקה גקאי למיטב ידיעתי נחשבים "דת חדשה"

כלומר כזו ששואבת אלמנטים מכל מיני דתות אחרות, ויצרו משהו משלהן.
 
למעלה