דעתכם בבקשה

Survivor Man

New member
דעתכם בבקשה ../images/Emo101.gif

חברה שלי סיפרה לי על סרט (שכחתי את שמו) שבו זוג נשוי חי באושר ועושר עד הרגע שהאישה מפסיקה לקיים יחסי מין עם בעלה. מאותה נקודה הוא מסתכל על בחורות, מפנטז עליהן ומרגיש פחות מאושר והרבה פחות רגוע. משם התפתח ויכוח עם חברה שלי כשאמרתי לה שאם הייתי מכיר מישהו במצבו של אותו בחור הייתי יכול להבין אותו אם הוא היה הולך לבגוד בה. הוספתי שאם שיחות וטיפול זוגי לא יעזרו אז יש שתי אופציות: גירושים (שיפגעו בילדים) או בגידה, ולמרות שאני מעדיף את הפרידה, אני לא הייתי שופט אותו אם הוא היה בוגד בה. ברגע שאמרתי אתזה היא תקפה אותי על כך שבעצם אני מצדיק אותו וחושב שזה "בסדר", וטענה שזה מראה "איזה סוג בן-אדם אתה", למרות שהבהרתי לה שבמצב הזה הייתי מעדיף להתגרש. מאז אותה שיחה היא לא מדברת איתי ואפילו רמזה שאם אני לא אשנה את דעתי היא תיפרד ממני. אמרתי לה שיש הבדל בין להבין ולא לשפוט לבין לחשוב שזה בסדר. אני לא חושב שזה בסדר לבגוד כשאתה לא מקבל סקס מאשתך, ויחד עם זאת מישהו שכן עושה אתזה, אולי מפחד להתגרש בגלל הפגיעה בילדים, בגלל המזונות שאולי יצטרך לשלם, בגלל שהוא כן אוהב את אשתו אבל לא יכול בלי סקס. לכן אני לא חושב שבמצב כזה הייתי שופט אותו. זאת בניגוד למצב שבו הוא היה בוגד בה למרות שהיחסים ביניהם תקינים, במצב כזה אני בדעה נחרצת שהבחור מנוול. מה דעתכם, הדעה שלי מצדיקה את הדרמה והריב שחברה שלי יצרה?
 

אזרח111

New member
אתה צודק, אבל אולי לא חכם

בתכל'ס אתה צודק ... אבל מעשית היית צריך להראות לה שתעשה הכל לפני שתחליט על הפתרון הקל של הגירושים , אולי זה היה מרכך את התגובה שלה
לפי דעתי היא יותר כועסת על הקלות שבה אתה והגבר משליכים את כל מערכת היחסים רק כי אין סקס, ולא על ההיבט הטכני של "האם זה נחשב בגידה או לא"
 

Survivor Man

New member
היא כועסת שכאילו הצדקתי אותו

בעיניה אם אני לא שופט אותו סימן שאני מצדיק אותו, וזה אומר שאני חושב שזה בסדר. הבגידה בעיניה, גם במצב כזה, היא בלתי מתקבלת על הדעת.
 

The Lonely Lion

New member
כנראה זה סתם תירוץ. ../images/Emo3.gif

בהחלט לא דיפלומטי מצדך. נושא מעניין למדי. קראתי לפני כמה ימים על בעל שהחליט לאשר קיטוע הגפיים של אישתו בעקבות איזו מחלה כך שאילו הוא לא היה עושה זאת, היא היתה מתה, אבל עכשיו היא לא בדיוק חיה... אהבה גדולה צריכה לשרור בין בני הזוג כדי להמשיך את הקשר במצב הזה... הגירושים לא בהכרח יפגעו בילדים. תלוי בסיטואציה. לשכב עם אחרות לא מחייב לגרום למצב של בגידה... יש בני זוג המסכימים עם המצב...
 

Survivor Man

New member
אני אף פעם לא הצטיינתי בפוליטיקה

ואולי לא בהכרח, אבל גבר ששוקל להתגרש יחשוב גם על הילדים, יחשוב על הרגשות שיש לו לאשתו, על הנוחות בלחיות ביחד, ועל החוסר וודאות שאחרי. לכן אם גבר במצב כזה יבחר לבגוד (והדגש כאן על בגידה בלי הסכמה מן הסתם), אני לא חושב שאני יכול לשפוט אותו במצב אומלל שכזה.
 

The Lonely Lion

New member
זה לא כל כך ליניארי...

יכול להיות שעדיף גירושים על פני יחסים קרים... אהבה רומנטית לפי סטרנברג בנויה על תשוקה, מחוייבות ואינטימיות. אני די מצדד ברעיון הזה. איך אפשר לקיים מערכת יחסים ללא יחסי מין? ללא ביטוי גופני לתשוקה? כלומר, כאשר שני בני הזוג בריאים בגופם ונפשם וגם קרובים מבחינה פיזית... אתה לא יכול לשפוט? אתה חייב לשפוט! אתה חייב לעמוד מאחורי המילים שלך, מבחינת הכבוד שבעניין. כלומר, אילו החברה שלי היתה באה ושואלת אותי האם אמשיך להיות בקשר איתה כאשר לא נשכב יותר, אגיד לה את האמת. אומנם, אם אזכה להכיר אחת אידיאלית או קרובה לשם ונניח לאחר עשור ביחד ושני ילדים, יקרה מצב בו לא יהיה סקס יותר, אבל עדיין הקשר יהיה עמוק מבחינות אחרות, בהחלט לא אעזוב, לדעתי. כן יש דברים נוספים בקשר מלבד הסקס.
 

Survivor Man

New member
שום דבר לא לינארי במערכות יחסים

זה אנשים, לא פיזיקת הקוונטים. כמו שאמרתי, אני בעד להתגרש ולסגור את הבסטה. אבל אני כן יכול להבין מישהו שיבחר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה, מכל מיני סיבות, כמו למשל מה שציינת בסוף.
 

The Lonely Lion

New member
דווקא פיזיקת קוואנטים היא לא ליניארית. ../images/Emo3.gif

במקרה הזה, לשמור על העוגה שלמה אבל לאכול מעוגות אחרות... אז אני בהחלט מבין את תגובת הבחורה...
 

Cobe Anan

New member
ללא ספק-

כשהם מחזיקים קלשון, משום מה כמה חנונים גרמנים יכולים לגרום לי להרבה יותר סיוטים מאשר אל ים יווני זועם ועיירה שלמה של הילביליז אמריקאים...
 

pain is MY love

New member
אני גם חושבת שאתה צודק

בתיאוריה אבל אתה ידוע איך זה.. זה מסוג הדברים שגם אם אתה חושב אותם פשוט אסור לך להגיד בקול רם...
 

Survivor Man

New member
כשלתי כבר בעבר בלשוני

אבל למה כל דבר תאורטי שקשור אלינו בעקיפין צריך להיות קשור אלינו ישירות בראייה שלה? לפעמים כיף לדבר חופשי ולהביע דעות שונות, היא צריכה ללמוד להתמודד עם זה, כמו שאני לא לוקח דברים שהיא אומרת באופן אישי, אני מצפה ממנה לקצת בגרות והתחשבות בצד שלי.
 
אני איתך, בחור

אם הייתי עושה שביתת סקס לא הייתי מצפה שהגבר ישאר מתוסכל מינית לנצח. אבל הייתי כן מצפה שיבדוק קודם אם עומד מאחורי זה משהו- שלא יתייאש כ"כ בקלות. אם סתם גיליתי פתאום שאני א-מינית אז שלפחות יהיה מי שיהנה מבינינו, לא?
 

Lir האחת

New member
יש מצב

שנגעת באיזו נק' רגישה שאתה לא יודע עליה? סתם מעניין לבדוק למה היא הגיבה ככה, אולי יש משהו מאחורי זה אולי שקשור אליכם..אולי קשור לאנשים שהיא מכירה שנבגדו/בגדו זה נשמע קצת לא מותאם..אבל קשה לשפוט ככה
 

יוניבי

New member
יש דברים שלא אומרים לבת הזוג ולחברות בכלל

כי נקודת המבט הנשית שונה, ולא תסכימו לעולם, בהקשר לזה שהיא מחריכה אותך לשנות את דעתך, זה בעצם שהיא אומרת לך תשקר לי בבקשה כי לא משנים דעה כי אמרו לך לשנות דעה, משנים דעה כשמשכנעים אותך אבל לך תבין נשים
 

misty10

New member
אני חושבת שאולי היית צריך לעשות

את זה יותר בחכמה, אבל גם הצורה שהיא מתנהגת מראה שהיא בסך הכל ילדה קטנה. מי שלא מבינה שגברים צריכים את זה (וכן, צריך את זה לא רק למורל ולמצב הרוח, הגוף מתפקד בצורה טובה יותר כשיש פריקה מינית מדי פעם כי זה קשור גם להורמונים... וכן, גם לנשים) לא יכולה להבין מדוע גברים שלא מקבלים את זה בבית בוגדים, יש מצב שהחברה שלך פולניה? (סתם ניחוש). לא משנה, תנסה להציג לה את זה בצורה אחרת, כמו למשל שהיא לא מקבלת מה שהיא מרגישה שהיא צריכה או רוצה, האם היא תלך לחפש את זה במקום אחר? ואם זה לא משהו שאתם יכולים לדבר, אולי כדאי שתחשוב מה היא מתכננת לך בעתיד? אולי היא חושבת שגבר נשאר, כי הוא נשאר לא משנה אם טוב לו או לא...? אל תציג את זה על עצמך, קח את זה למקום של זוגות אחרים... יכול להיות שהיא נפגעה כי אתה למעשה רמזת שאם לא תקבל את זה ממנה, אתה תעזוב, או תבגוד... (והיא לא בטוחה מה יותר גרוע???)
 
למעלה