דרדלוקס צבא ומה שביניהם...

bmt29

New member
דרדלוקס צבא ומה שביניהם...

וואי הרבה זמן לא הייתי פה טוב לראות שהפורום עוד שוקק חיים :) big up! איך ניתן להשאיר את הדרדלוקס במהלך השירות? מישהו יודע מה הפרוצדורה? JB
 
מעטים יחידי הסגולה שהצליחו ../images/Emo3.gif

חבר, העצה הראשונה שיש לי לתת לך בנושא היא לחשוב טוב טוב אם זה שווה לך את זה. מעבר לכך שסביר מאוד להניח שתשב בכלא על סירוב פקודה עוד לפני שתעלה על מדים, ומעבר לכך שלאור התערבותו של ראש ענף המשטר והמשמעת בצה"ל (איש נחמד מאוד, אבל קשוח בכל ענייני ההופעה והלבוש) צמצמה מאוד מאוד את האפשרות שתקבל פטור (בשונה מבעבר, שכל רופא צבאי יכול היה לאשר, היום רק רופא פיקודי בדרגת סגן אלוף ומעלה יכול), יש עניין נוסף - והוא איך שיסתכלו עליך כחייל. בתור מי שהיה לו פטור במשך החודשיים הראשונים של השירות, אני יכול להגיד לך שעם כמה שחשבתי שאשנה את סדרי העולם, אף אחד לא רואה את זה בעין יפה. ההופעה שלך היא אחד הדברים הראשונים שיסתכלו עליו כשישפטו את איכותך כחייל, וחייל עם ראסטות הוא דבר מאוד חריג. אני לא יודע לאיזה תפקיד אתה מיועד, אבל אני יכול להגיד לך שאם כבר תצליח להשיג פטור לתקופת ההכשרה הראשונית (גיוס וטירונות), בהמשך כשתגיע לסדיר ייסגרו בפניך המון דלתות, ולכן כדאי שתחשוב טוב בינך לבין עצמך אם שווה לך כל העסק. וכמה שמעצבן צריך לזכור ש you don't haffy dread to be rasta, צריך לשרוד בתוך באבילון ואין מה לעשות, גיוס לצה"ל זו חובה ומשהו שכל אזרח במדינה לדעתי צריך לתת (משהו שלא חשבתי לפני הגיוס). מציע לך לשקול ברצינות להסתפר לפני ההגעה לבקו"ם. אם אתה עדיין בעניין של לא להסתפר ולעשות בלאגן (תחשוב על זה טוב לפני!) דבר איתי. אני אסביר לך לפחות מה אני עשיתי, למרות שאני בספק אם זה יצליח בימינו (אני אישית חושב שלא הייתי מצליח אם הייתי מנסה כיום). בהצלחה!
 

bmt29

New member
קודם כל המון תודה! זכרתי בזמנו שסיפרת

על העניין הזה.
מבחינת השירות אני ככל הנראה הולך לשרת מוסיקלית. יעני מוסיקאי מצטיין/להקה צבאית/תזמורת צה"ל.
אני מניח שזה פחות בעייתי מצד אחד אבל מצד שני זה תפקידים ייצוגיים אז אולי דוקא כן (?). בנוסף, אני לא יודע אם זה רלוונטי אבל אני מקבל תנאי שירות של יומיות (כנראה גם בטירונות), זה עוזר?
אני לא מעוניין לעשות בלאגנים ולסרב פקודה, פשוט מחפש דרך מסודרת לארגן פטור על השיער.
שוב תודה!
JB
 
זה הרבה יותר בעייתי מבכל תפקיד אחר

רק לשם הבנה, הפקודה לא מחייבת חיילים גברים להסתפר במילואים, אבל אחד החריגים הוא תזמורת צה"ל - כאן יש חובה להסתפר, בכל מקרה. בתזמורת צה"ל הדרישה לדיגום גבוהה בהרבה מרוב המקומות בצה"ל, כי מדובר בתפקיד סופר ייצוגי: אתה משתתף בקבלות פנים של מנהיגי העולם, מופיע בטקסי סיום של קורס קצינים. אין מצב שלא להיות מדוגם מכף רגל עד ראש. אתה מוזמן לשאול יותר על זה את ינון מלהקת זבולון דאב סיסטם. להקות צבאיות פחות מקפידים על דיגום, אבל עדיין, אתה מופיע לא מעט מול קהל אזרחי. כל עבודה מול קהל שבה אתה מייצג את הפנים של צה"ל - סופר בעייתי להיות עם שיער ארוך. תבין, מולי עמדה הברירה של להסתפר ולקבל תפקיד אולי הכי מעניין שהצבא היה יכול להציע לי בהתאם לנסיבות (בלי מיונים מוקדמים, אחרי יותר מחודשיים מהגיוס), או לא להסתפר ואז להיפלט מהיחידה לתפקיד שמי יודע מה הוא יהיה או להישאר ביחידה אבל בתפקיד לוגיסטי כלשהו מבאס. בשלב הזה בערך הבנתי שזה לא יילך עם הצבא, שכמה שאני לא אפגין רצינות אף אחד לא יוכל לקחת אותי ברצינות (וזה מה שרציתי, אם יש לך כוונות אחרות זה סיפור אחר), וקיבלתי את הגזירה המרה. אבל זהו, חופשת שחרור, אני עושה מה שבא לי. כאמור, פטור ניתן רק על ידי קצין רפואה פיקודי, כלומר מפקד מרחב רפואה בדרגת סגן אלוף לפחות. הסיכוי שאתה כחייל ביום הראשון בצה"ל תגיע לאחד כזה שואף לאפס. גם אם תגיע, הוא לא ייתן לך פטור בלי שתוכיח פציעה או צלקת באזור הגולגולת. זו ההנחיה החדשה, בעבר היו מתגמשים במקרים מסוימים. היום הסיכוי להתגמשות נמוך מאוד כי אתה לא יכול לקבל את הפטור מסתם איזה מילואימניק משועמם (כמו שהיה לי) אלא מרופא מנוסה שהוא גם קצין בכיר יחסית בצה"ל, כלומר שהוא כן מייחס חשיבות, ולא מעטה, למשמעת הצבאית. אם אתה רוצה, פשוט תגיע לבקו"ם ככה ותקווה לטוב. אני אישית לא ממליץ. זה לא משתלב טוב עם מדים ומושך תשומת לב שלילית ביותר מכל דרג פיקודי שהוא (להוציא אולי מ"כיות בטירונות
). בהצלחה בכל מקרה, שאלות נוספות בענייני צבא להפנות בבקשה לפורום מתגייסים חביבי. still ah reggae we a deal with seen.
 

bmt29

New member
שוב תודה :)

יש לי חצי שנה לפחות עד הגיוס אז חשבתי ככה להסדיר את העניין מראש ולא בבקו"ם... בכל מקרה תודה רבה על המידע עזרת לי!
JB
 
אף אחד לא ייקח אותך ברצינות בלשכה, אתה מוזמן

לנסות אם אתה רוצה. אבל אם יש זמן לסדר את זה באמת אז זה בבקו"ם. הם יוצאים מנקודת הנחה שאתה מספיק רציני בהחלטה שלך לא להסתפר ברגע שאתה אשכרה מגיע לשם כמו שאתה. שוב, לדעתי זו סתם פתיחה ברגל שמאל ולא מומלץ.
 

bigwill

New member
עזוב אחי.. דפוק גלח ותעשה לעצמך חיים פשוטים..

על אחת כמה וכמה אם אתה מכוון לקרבי
 
למעלה