דרושה עזרה רצינית!

Deosette

New member
דרושה עזרה רצינית!

אני ממש מיואשת! עזרה ממכם תעזור לי הרבה. יש לנו באוניברסיטה מחסן להשאלת ציוד ואני חסרת אונים לגבי זה! לא רק שאינני יודעת להשתמש בציוד, אינני מבינה מה המונחים!!! והצרה העיקרית שאינני יודעת מה אני רוצה להשאיל להפקה שלי שאוטוטו עוד שבוע! אז הנה כמה מונחי ציוד, אשמח אם תוכלו להסביר לי בהרחבה ואולי זה יכנס למאמרי הפורום לנוחיות כולנו? אז ככה: עדשה רחבה, למה נועדה? סט מוניטור+כבל+BNC סוללות עופרת+ליתיום מיקרופון נק מייק סט מגן רוח סופטי\צ'פלין + פרווה כבל XLRּ PL מיקסר סטריאו\מונו\ פנטום - איך משתמשים ומה עדיף לבחור, סטריאו, לא? מאט בוקס4\4+ 2 בארס ופלאג בארני קולור צ'ארט + לוח אפורים נגרה+ספק כוח פנס קוורץ 2000 כל סוגי פנסים מה מבדיל ביניהם? פנס טוויני\אינקי\פפר+ טובוס+ סט רשתות - מה???? פנס סאן גאן בלנדה קשיחה חצובה קומבו ומה ההבדל מבייבי קלקר קילשון? למה? ראש גריפ? תפוחים\מוטות לגריפ מתאם מולטי פין (אני מניחה שזה לא סוג של ויברטור) מאג'יק ארם צב מתקפל\מתיוס דגל צרפתי+זרוע תופסן קרוקודיל לג'לטינים ראצ'ט דימר בדי: גובו, משי, סינגל, דאבל למסגרת 4\4 14 פינגרים וינד אפ פלס קוב, 20 ו10 פדנינים ארגז קלינים רשתות, למה? ולמה לאזעזל יש במחסן ארגזי תנובה??? אני יודעת שזה המון, אבל אעריך מכל הלב לקבל עזרה ואני בטוחה שזה ישמש גם אחרים...
 

tiestoboy

New member
אחלה ציוד תאורה!!

 

judyr

New member
תלוי

מה סוג ההפקה מה יהיו תנאי הצילום כמה לוקיישנים וימי צילום כמה אנשי צוות ותפקידם נ.ב. לא אמורים ללמד אתכם את זה לפני ההפקות?
 

ggiill

New member
לא מלמדים אותכם באוניברסיטה....

אתם לא לומדים "באוניברסיטה" להשתמש בציוד או לפחות את המונחים מי אמור להשתמש בציוד אם לא הסטודנטים? או שאתם רק כותבים את התסריט ומביאים אנשי מקצוע צלמים תאורנים ואנשי סאונד שיעשו את הסרט והאוניברסיטה היא רק מחסן לציוד הפקות הרשימה ארוכה בחלקה ציוד תאורה + אביזרים (לא ממשפחת הויברטור) ציוד לסאונד (מיקרופון=סאונד) וציוד ואביזרים למצלמה (מט בוקס/עדשה.......) הכי טוב סטריאו פדנינים וציפלינגים. ארגזי התנובה נועדו לשים בהם את חלק מהציוד הנ"ל.וגם מוצרי חלב למטרת ארוחת הבוקר של אנשי הצוות.אפשר לאחסן בהם גם את התפוחים שיהיה בהצלחה בצילומים
 

Deosette

New member
לא מלמדים "באוניברסיטה"

ראש מגמת ההפקה הצהיר שכל הצד הטכני הוא "בעיה שלכם"
 

noa128

New member
רגע רגע, את זה אני חייבת לשמוע שוב

מיהו המוסד המכובד שצייד את תלמידיו במיטב הציוד, אבל לא רק שלא טורח ללמד אותם מה זה כל דבר ולמה הוא משמש - ומיהו "ראש מגמת ההפקה" קטנטן הראש שמרחיק ברוב חוצפתו עד "בעייה שלכם" ? ומילה מאחותך - עם הגישה הזו - לוידעת כמה זמן קיים המחסן על ציודו, אבל אם ככה פותחים אותו לכל אחד בלי הסבר, הוא יתרוקן מאד מהר
- בעייה של גניבות ציוד ופנסים קיימת גם בשטח, אז בזמינות כזו בביה"ס - מחסן כזה לא יאריך ימים.. אוי.. אלוהים נותן אגוזים....
 

Deosette

New member
לא צריך להגזים

צריך לעבור מבחנים לקבלת רישיון עבור השאלת ציוד שמאושרת רק עבור מגמת הפקה מן הסתם. בעת ההשאלה צריך להפקיד תעודה ולחתום על טפסים שונים. השאלת הציוד גם מותנית רק באישור רכז ההפקות. אם משהו מתקלקל ברור שעלינו לשלם זאת. בקיצור אני בבעיה. רובנו כבר מצויידים בידע טכני, אבל אני לא...
 

yuvalkob

New member
אני אנסה לענות על כמה

עדשה רחבה, למה נועדה? עדשה רחבה נועדה להגדיל את הטווח של הפריים כלומר להגדיל לו את הגבולות. תנסי להלביש אותה על המצלמה ותראי אם את אוהבת את התוצאה ואם זה מתאים לך לסרט סט מוניטור+כבל+BNC המוניטור זה בעצם טלוויזיה קטנה שמראה לשאר הצוות מה המצלמה "רואה". את המוניטור את מחברת למצלמה. הבי אן סי זה הכבל שמעביר את התמונה מהמצלמה למוניטור סוללות עופרת+ליתיום- סוללה למצלמה נראה לי. כמו מצבר קטן שנועד לספק עוד חשמל למצלמה מיקרופון נק מייק-מיקרופון קטן שמתלבש על הצוואר סט מגן רוח סופטי\צ'פלין + פרווה-נראה לי שזה הפרווה שמתלבשת על הקונדנסור (מיקרופון בום) כדי למנוע רוח כבל XLRּ PL- כבל... לא מכיר את החיבורים של המיקסר והמצלמה שלך אז לא יודע איזה את צריכה מיקסר סטריאו\מונו\ פנטום - איך משתמשים ומה עדיף לבחור, סטריאו, לא? עדיף לך מיקסר סטאריו. הפאנטום זה מתח שהמיקסר מספק למיקרופונים של משתמשים במתח משלהם מאט בוקס4\4+ 2 בארס ופלאג בארני קולור צ'ארט + לוח אפורים נגרה+ספק כוח פנס קוורץ 2000 כל סוגי פנסים מה מבדיל ביניהם? פנס טוויני\אינקי\פפר+ טובוס+ סט רשתות - מה???? פנס סאן גאן בלנדה קשיחה חצובה קומבו ומה ההבדל מבייבי קלקר קילשון? למה? ראש גריפ? תפוחים\מוטות לגריפ מתאם מולטי פין (אני מניחה שזה לא סוג של ויברטור) מאג'יק ארם צב מתקפל\מתיוס דגל צרפתי+זרוע תופסן קרוקודיל לג'לטינים ראצ'ט דימר-מכוון את עוצמת התאורה בדי: גובו, משי, סינגל, דאבל למסגרת 4\4-הבדים האלה ממשמשים כמרככי תאורה. מכוונים את התאורה אליהם והם מחזירים אותה רכה יותר 14 פינגרים וינד אפ פלס קוב, 20 ו10 פדנינים ארגז קלינים רשתות, למה? ולמה לאזעזל יש במחסן ארגזי תנובה??? לקפה או משהו כזה
 
קצת ממני ../images/Emo101.gif

* עדשה רחבה יעילה למצבים כמו צילום פנים רכב, שהמצלמה מאוד קרובה לנושא המצולם. * המיקסר מכיע בד"כ עם שלושה ערוצי סאונד שנכנסים למיקסר ויוצאים שני ערוצים למצלמה. באיזה פורמט את מצלמת ???? * מט בוקס עם בארס- מתקן שנושא את הפילטרים מול העדשה. הבארס הם המוטות שמקשרים בין המצלמה למט- בוקס. * דגל צרפתי (להגיד באנגלית) - לוח שחור שנועד למנוע כניסת אור שמש ישיר לתוך העדשה. יושב על המט-בוקס בעזרת שני ברגים קטנים. (במצלמות פילם- הלוח מוחזק ע"י תופסן שמחובר לזרוע שמחוברת למצלמה ישירות...זרוע + תופסן) * לוח אפור - כרטיס גדול עליו מופיעים רמות שונות של אפור, או רמת אפור 18% שנועד לצילום בפילם. (מצלמים את הלוח בכל לוקיישן בתנאי התאורה הקיימים והוא נועד לכיוון הצבעים במעבדת הפיתוח) * נגרה וספק - טייפ סלילים להקלטת סאונד בפילם. * קוורץ 2000 - זהו פנס תפוז גדול שמספק 2 קילו-וואט במקום 800 וואט של התפוז. * טוויני/פפר/אינקי - פנסים עם עדשה. נראים אותו הדבר רק העוצמה שונה. פפר 150W , אינקי 350W , טוויני 650W , בייבי 1KW שזה 1000W * סאן גאן - פנס נישא ביד בעוצמת 150W (יש גם פנס מיני-לייט שנישא על המצלמה בעוצמת 50 W) * טובוס - קונוס מברזל שמורכב על הפנס ונועד ליצור אפקט אור עגול. * סט רשתות - מורכבות על הפנס ומורידות את עוצמת האור ללא שינוי בגוון הצבע. (יש רשתות במגיעות בצורת דגלים ואז מציבים אותן מול הפנס) * בלנדה קשיחה - בלנדה זה מחזיר אור. יש בגוון כסוף ויש זהוב. קשיחה זה בלנדה עם גב אלומיניום. * חצובה קומבו - חצובה כבדה ששנועדה לשאת פנסים כבדים או אביזרי גריפ שונים. לא מומלץ להרים אותה יחפים. בייבי קומבו - אותה חצובה רק ננסית. * קלקר וקילשון - קלקר נועד להחזיר אור בצורה רכה ונעימה. הקילשון הוא מזלג גדול שננעץ בקלקר בצידו האחד ובצידו השני נתפס בגריפ סטנד. * ראש גריפ (תפוח) - יושב על הגריפ סטנד ומחזיק את הקילשון או רשתות (נ"ל) * מג'יק ארם - זרוע בעלת מפרק שבצד אחר נתפסת בגריפ סטנד ובצידה השני יושב פנס כגון: תפוז או טוויני. מכוונים את המג'יק לזוית הרצוייה ומסובבים ידית נעילה שמשאירה את המג'יק באותה הזוית שרצינו.... ממש קסם... * צב מתקפל - שלוש מוטות קטנים שמחוברים בצד אחד. פריסה שלהם תיצור את הסמל של מרצדס. מניחים את הצב על הרצפה ועליו מניחים פנס. * קרוקודיל לג'לטינים - אטבים עשויים מעץ או מתכת שתפקידם להדק את הג'לטינים לפנסים. ג'לטין הוא מתקן צבע או מרכך. בד"כ. * ראצ'ט - חגורה חזקה מאוד, עם מהדק מיוחד, שנועדה לקשירת ציוד על גבי רכב או להידוק אביזרים מחשש שיפלו. * דימר - עמעם. מחליש ע"י סיבוב כפתור את עוצמת האור. חיסרון, שעם החלשת האור נוצר גוון אדום לאור הפנס. * משי- מרכך אור מוחזק בתפוח הגריפ סטנד. סינגל - רשת המוצבת מול הפנס (כמו המשי) ותפקידה להוריד את עוצמת האור בסטופ אחד בצמצם. ללא שינוי צבע כמו בדימר. דאבל - רשת כפולה מורידה שני סטופים. הרשתות מגיעות בתוך מסגרות שנמדדות באינץ' ופיט. 4X4 זאת מסגרת של מטר עשרים על מטר עשרים. * פינרים - כמו הרשתות הנ"ל רק בגודל מיקרוסקופי של סנטימטרים. * ווינד אפ - חצובה שמגיעה לגבהים גדולים מהקומבו. בערך...5 מטר. * קוב - קובייה שמטרתה החל מישיבה וכלה במיקום מסילות. (היא גם שולחן אישי מעולה לאוכל בהפסקה) * קלינים - משולשים גדולים כמו המעצור של הדלת, שנועדו לעזרה ביצירת איזון (פלס) למסילות של הדולי. * פדנינים - פלטות קטנות שעליהן מציבים את הקלינים. ארגזי תנובה הם הארגזים היעילים, הזולים והכי נוחים לגניבה. בכל אופן, אם משהו לא מובן,או את צריכה להזמין ציוד ואת נתקעת שם או מסתבכת בשלב התכנון תרימי אליי טלפון. חוץ מזה, למה את שוברת את הראש. איפה צלם שלך, או התאורן.
 

Deosette

New member
הרבה תודה ניר

האמת היא כשאמר לי ראש החוג שכל הצד הטכני זה בעיה שלנו, ישר חשבתי עלייך... עזרת לי מאוד מאוד! הגבילו אותנו לצוות של 4 אנשים, בו אני הבמאית. כולנו בערך באותו המצב כמוני. תהיתי מה נדרש עבור הפקה קצרה שכולה מתרחשת בחדר בבית מלון בו הבחורה (ג'ינג'ית ירוקת עיניים) מחכה לאהובה שמאחר. מן הסתם תאורה אינטימית, שמדגישה את גופה, רכות כזו. איזה תאורה כדאי לי? אני רוצה גם מסילות דולי כדי שכל שוט של מדיום או קלוז אפ של פנים יהיה בתנועת פאן עדינה כי אני מתעבת מצלמה סטבילית אה לה קרן ידיעה. אני לא מצלמת בפילם אך אני רוצה ליצור אפקט של פילם לכן אני רוצה לקחת 3CCD אך שאלו אותי איזה דגם של מצלמת וידיאו ברצוני לקחת, לא יודעת מה לענות....
 

xLoVer

New member
אל תחיי באשליה ש3CCD

מקנה איכות פילם אין קשר הלוואי עלינו
 

Deosette

New member
לא אמרתי את זה

פשוט יש לו רזולוציה מספיק גבוהה כדי שארשה לעצמי להוריד פילד בעריכה
 
חולה על ג'ינג'יות עם עיניים ירוקות

גם אני בדיעה שהתאורה צריכה להיות אינטימית, מינימלית, לא מתפרשת על כל החדר, אך עם זאת שתהיה רכה ונטולת צללים חדים. שווה לבדוק אם יש לכם פנס קינו-פלואו. (תאורה פלורסנטית עדינה). איפה תצלמי ? באולפן או בחדר מלון ? על כל מקרה אני חושב שדולי רגיל, ללא מסילות (רק גלגלים), יספיק. צריך לבדוק אילו מצלמות יש לכם במחסן. אני מציע ללכת על מצלמה גדולה כדוגמת הסוני 500. השליטה על עדשה ותנועות מצלמה הרבה יותר נוחה במצלמות כאלו מאשר מצלמות קטנות כדוגמת ה 150. את אפקט הפילם את יכולה ליצור במחשב (ב 150 את יכולה לעבוד עם אפקט המצלמה "פלאש" הכי מינימלי), אם את תיצרי את אפקט הפילם במחשב (הורדת פילד) עדיף לצלם במצלמה בעלת רזולוציה גבוהה.
 

Deosette

New member
סוני 500

האם יש לו רזולוציה גבוהה? הצילומים יערכו בחדר בבית מלון או בדירה של מישהו. האם הקינו פלואו יספיק? הייתי רוצה ליצור איזשהו אדמומיות רכה, האם צריך פילטר למצלמה או ג'לטן לתאורה? או בדים? איך נקראת החצובה שמחברת בין המצלמה לדולי? חשוב לי לדעת בידיוק מה אני צריכה כי אנחנו צריכים להזמין את הציוד שבוע מראש. תודה רבה שוב אנה
 
ממממ....

ל- 500 יש רזולוציה טובה יותר מה- 150. בל נשכח שעדיין מדובר בסרט שמופק במסגרת לימודית. ליצירת גוון חם בתמונה, עדיף להשתמש בפילטר 812 למצלמה, או להצמיד גלטין כתום 1/4 או 1/8 לפנסים. בסרטים כאלה משתמשים בדולי שנקרא "דור-ווי" וזאת בעצם פלטה עם גלגים. מניחים עליה את החצובה של המצלמה, ללא צורך באביזר נוסף. אולי להניחשק-חול, כדי ליצב את החצובה.
 

tiestoboy

New member
לניר תודה על ההסבר היפה למונחים!!

עכשיו אני מבין יותר... שאלה לי אליך איזה מקלט ומשדר סאונד אלחוטי אתה ממליץ עליו? נ.ב. יאללה ראשון
 
לצערי אני לא מבין גדול בציוד סאונד

אבל בשוק הטלוויזיה עובדים בעיקר עם ציוד של סנייזר או shure כאשר סנייזר עדיפה בכל הנוגע לציוד אלחוטי.
 
למעלה