דרושה: שפחה משפטית

Cranio

Well-known member
ב-28.10 מיכאל שמש דיווח ב'כאן חדשות'
שראש הממשלה נתניהו הציע לסיים את כהונת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה עד סוף 2024, ואף להעניק להם פיצוי כספי של עד 20 משכורות.
אישור ההצעה יביא ל"פרישה" בעוד חודש וחצי של
כעשרה יועצים משפטיים ותיקים שמכהנים יותר משבע שנים.

נתניהו והשרים רוצים לזרז את ה"פרישה" של היועצים המשפטיים הוותיקים רק מטעמים פוליטיים.
במיוחד הכוונה ליועץ המשפטי במשרד האוצר, אסי מסינג וליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שולמית ברנע-פרגו, שמזה שנים ראש הממשלה נתניהו, שרי האוצר המתחלפים ו"סביבתם" מנהלים קמפיין רעיל נגדם מאחר שהם סירבו לאפשר להם לחצות את גבולות המותר בחוק.

כבר בינואר 2023, במסגרת חבילת חוקי ה"הפיכה המשטרית",
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן
הפיץ הצעת חוק שתהפוך למשרת אמון את משרת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, כאשר חוות דעתם המשפטית לא תחייב את השרים.
עד כה, ההצעה ודומות לה לא אושרו בכנסת לאור הביקורת הציבורית והפוליטית החריפה.

המהלך חשוב עבור נתניהו בשל היותו חלק בלתי נפרד מהקמפיין הפוליטי האנטי-דמוקרטי והקונספירטיבי שהוא מנהל.
המסר הציבורי של נתניהו,
שממשלתו כושלת ואינה מתפקדת לא בגלל העדפת האינטרסים הפוליטיים והאישיים של החברים בה על האינטרס הציבורי ומינויו שרים לא מתאימים, אלא רק בשל ה"דיפ סטייט" –
היועצים המשפטיים שקושרים את ידיהם של נתניהו והשרים.
אילו רק עו"ד מסינג היה פורש, הכלכלה הישראלית הייתה פורחת וחברות דירוג האשראי היו משבחות את מדיניות שר האוצר סמוטריץ'.

המסר נועד גם ליועצים המשפטיים המכהנים פחות משבע שנים, ולאילו ששוקלים להתמודד במכרזים על תפקידי ה"פורשים":
מי שלא יישר קו, יסומן כמטרה לקמפיין של "מכונת הרעל".
בהתאם, בישיבת הממשלה שדנה בהצעת ראש הממשלה נתניהו (17.11),
השרים
כינו את היועצים המשפטיים "גנגסטרים", "מאפיה", וטענו ש"הכריזו מלחמה על הממשלה".

במקום להידרש להעביר שמפניות ורודות
בשקיות שחורות כמו "גנבים בלילה", עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר התקנה ותיחזוק של בר שמפניה במעונות ראש הממשלה;
אם במדבר
בסעודיה הוקמה אחת ממחלבות הפרות הגדולות בעולם, אז במקום להמתין למשלוחי הסיגרים מקובה,
עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר שמכון ויצמן יגדל טבק מזנים הגדלים בקובה במיוחד עבור ראש הממשלה;
במקום
להתווכח על מימון שיפוץ הבריכה במעון ראש הממשלה בקיסריה,
עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר הפקעה וסיפוח של הבריכה בווילה הצמודה של המיליארדר פאקר.

אם רק עו"ד ברנע-פרגו הייתה "שפחה משפטית" של הזוג נתניהו, אז לא היה צורך בתיקון חוק וגם דו"ח ועדת אברמוביץ' היה ממשיך להעלות אבק בבוידעם.
עו"ד ברנע-פרגו הייתה יכולה להיות יועצת משפטית למשרד ראש הממשלה עד גיל 120,
כפי שגם נתניהו מתכנן להישאר בתפקידו.

 

DANIAVNI

Well-known member
ב-28.10 מיכאל שמש דיווח ב'כאן חדשות'
שראש הממשלה נתניהו הציע לסיים את כהונת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה עד סוף 2024, ואף להעניק להם פיצוי כספי של עד 20 משכורות.
אישור ההצעה יביא ל"פרישה" בעוד חודש וחצי של
כעשרה יועצים משפטיים ותיקים שמכהנים יותר משבע שנים.

נתניהו והשרים רוצים לזרז את ה"פרישה" של היועצים המשפטיים הוותיקים רק מטעמים פוליטיים.
במיוחד הכוונה ליועץ המשפטי במשרד האוצר, אסי מסינג וליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שולמית ברנע-פרגו, שמזה שנים ראש הממשלה נתניהו, שרי האוצר המתחלפים ו"סביבתם" מנהלים קמפיין רעיל נגדם מאחר שהם סירבו לאפשר להם לחצות את גבולות המותר בחוק.

כבר בינואר 2023, במסגרת חבילת חוקי ה"הפיכה המשטרית",
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן
הפיץ הצעת חוק שתהפוך למשרת אמון את משרת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, כאשר חוות דעתם המשפטית לא תחייב את השרים.
עד כה, ההצעה ודומות לה לא אושרו בכנסת לאור הביקורת הציבורית והפוליטית החריפה.

המהלך חשוב עבור נתניהו בשל היותו חלק בלתי נפרד מהקמפיין הפוליטי האנטי-דמוקרטי והקונספירטיבי שהוא מנהל.
המסר הציבורי של נתניהו,
שממשלתו כושלת ואינה מתפקדת לא בגלל העדפת האינטרסים הפוליטיים והאישיים של החברים בה על האינטרס הציבורי ומינויו שרים לא מתאימים, אלא רק בשל ה"דיפ סטייט" –
היועצים המשפטיים שקושרים את ידיהם של נתניהו והשרים.
אילו רק עו"ד מסינג היה פורש, הכלכלה הישראלית הייתה פורחת וחברות דירוג האשראי היו משבחות את מדיניות שר האוצר סמוטריץ'.

המסר נועד גם ליועצים המשפטיים המכהנים פחות משבע שנים, ולאילו ששוקלים להתמודד במכרזים על תפקידי ה"פורשים":
מי שלא יישר קו, יסומן כמטרה לקמפיין של "מכונת הרעל".
בהתאם, בישיבת הממשלה שדנה בהצעת ראש הממשלה נתניהו (17.11),
השרים
כינו את היועצים המשפטיים "גנגסטרים", "מאפיה", וטענו ש"הכריזו מלחמה על הממשלה".

במקום להידרש להעביר שמפניות ורודות
בשקיות שחורות כמו "גנבים בלילה", עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר התקנה ותיחזוק של בר שמפניה במעונות ראש הממשלה;
אם במדבר
בסעודיה הוקמה אחת ממחלבות הפרות הגדולות בעולם, אז במקום להמתין למשלוחי הסיגרים מקובה,
עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר שמכון ויצמן יגדל טבק מזנים הגדלים בקובה במיוחד עבור ראש הממשלה;
במקום
להתווכח על מימון שיפוץ הבריכה במעון ראש הממשלה בקיסריה,
עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר הפקעה וסיפוח של הבריכה בווילה הצמודה של המיליארדר פאקר.

אם רק עו"ד ברנע-פרגו הייתה "שפחה משפטית" של הזוג נתניהו, אז לא היה צורך בתיקון חוק וגם דו"ח ועדת אברמוביץ' היה ממשיך להעלות אבק בבוידעם.
עו"ד ברנע-פרגו הייתה יכולה להיות יועצת משפטית למשרד ראש הממשלה עד גיל 120,
כפי שגם נתניהו מתכנן להישאר בתפקידו.

אני לא מתרגש
אילו יכלו לעשות זאת כבר מזמן היו עושים
הם עושים את זה עכשיו כי לא הלך להם בשום אלטרנטיבה .
אני משוכנע שייכשלו .
אני מבין שיש הרבה "תחנות ביניים" בדרך אל האושר
והם לא יעברו את כולן .
 

Cranio

Well-known member
אני לא מתרגש
אילו יכלו לעשות זאת כבר מזמן היו עושים
הם עושים את זה עכשיו כי לא הלך להם בשום אלטרנטיבה .
אני משוכנע שייכשלו .
אני מבין שיש הרבה "תחנות ביניים" בדרך אל האושר
והם לא יעברו את כולן .
זה עלה רק עכשיו ולא מזמן.
שני שומרי הסף המצויינים שמוזכרים בכתבה גורמים לזבלים בממשלה ובעיקר למנוול הראשי כאבי ראש
ולכן הם יפוטרו .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ב-28.10 מיכאל שמש דיווח ב'כאן חדשות'
שראש הממשלה נתניהו הציע לסיים את כהונת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה עד סוף 2024, ואף להעניק להם פיצוי כספי של עד 20 משכורות.
אישור ההצעה יביא ל"פרישה" בעוד חודש וחצי של
כעשרה יועצים משפטיים ותיקים שמכהנים יותר משבע שנים.

נתניהו והשרים רוצים לזרז את ה"פרישה" של היועצים המשפטיים הוותיקים רק מטעמים פוליטיים.
במיוחד הכוונה ליועץ המשפטי במשרד האוצר, אסי מסינג וליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שולמית ברנע-פרגו, שמזה שנים ראש הממשלה נתניהו, שרי האוצר המתחלפים ו"סביבתם" מנהלים קמפיין רעיל נגדם מאחר שהם סירבו לאפשר להם לחצות את גבולות המותר בחוק.

כבר בינואר 2023, במסגרת חבילת חוקי ה"הפיכה המשטרית",
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן
הפיץ הצעת חוק שתהפוך למשרת אמון את משרת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, כאשר חוות דעתם המשפטית לא תחייב את השרים.
עד כה, ההצעה ודומות לה לא אושרו בכנסת לאור הביקורת הציבורית והפוליטית החריפה.

המהלך חשוב עבור נתניהו בשל היותו חלק בלתי נפרד מהקמפיין הפוליטי האנטי-דמוקרטי והקונספירטיבי שהוא מנהל.
המסר הציבורי של נתניהו,
שממשלתו כושלת ואינה מתפקדת לא בגלל העדפת האינטרסים הפוליטיים והאישיים של החברים בה על האינטרס הציבורי ומינויו שרים לא מתאימים, אלא רק בשל ה"דיפ סטייט" –
היועצים המשפטיים שקושרים את ידיהם של נתניהו והשרים.
אילו רק עו"ד מסינג היה פורש, הכלכלה הישראלית הייתה פורחת וחברות דירוג האשראי היו משבחות את מדיניות שר האוצר סמוטריץ'.

המסר נועד גם ליועצים המשפטיים המכהנים פחות משבע שנים, ולאילו ששוקלים להתמודד במכרזים על תפקידי ה"פורשים":
מי שלא יישר קו, יסומן כמטרה לקמפיין של "מכונת הרעל".
בהתאם, בישיבת הממשלה שדנה בהצעת ראש הממשלה נתניהו (17.11),
השרים
כינו את היועצים המשפטיים "גנגסטרים", "מאפיה", וטענו ש"הכריזו מלחמה על הממשלה".

במקום להידרש להעביר שמפניות ורודות
בשקיות שחורות כמו "גנבים בלילה", עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר התקנה ותיחזוק של בר שמפניה במעונות ראש הממשלה;
אם במדבר
בסעודיה הוקמה אחת ממחלבות הפרות הגדולות בעולם, אז במקום להמתין למשלוחי הסיגרים מקובה,
עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר שמכון ויצמן יגדל טבק מזנים הגדלים בקובה במיוחד עבור ראש הממשלה;
במקום
להתווכח על מימון שיפוץ הבריכה במעון ראש הממשלה בקיסריה,
עו"ד ברנע-פרגו הייתה צריכה לאשר הפקעה וסיפוח של הבריכה בווילה הצמודה של המיליארדר פאקר.

אם רק עו"ד ברנע-פרגו הייתה "שפחה משפטית" של הזוג נתניהו, אז לא היה צורך בתיקון חוק וגם דו"ח ועדת אברמוביץ' היה ממשיך להעלות אבק בבוידעם.
עו"ד ברנע-פרגו הייתה יכולה להיות יועצת משפטית למשרד ראש הממשלה עד גיל 120,
כפי שגם נתניהו מתכנן להישאר בתפקידו.

אין קשר מיוחד בין הדברים. אכן רבים במחנה הלאומי סבורים שיועץ משפטי צריך להיות משרת אמון. אין בכך כל חדש ונקווה שעניין זה יעבור בהקדם (אם כי אין סיבה מיוחדת לעשות זאת באמצע המלחמה, אלא אם כן יתעורר צורך דחוף לעניין, משהו שתלוי בהתנהגות היועמ"ש דהיום בעיקר).

בלי שום קשר לכך, סיום כהונתם של יועמ"שים שמכהנים למעלה משבע שנים היא דרישה של היועמ"ש דאז מני מזוז שאף יש החלטת ממשלה לגביה. כל מה שקורה בעניין הזה הוא שמקדמים את הנושא וחותכים אותו, לאחר שבמשך כמה שנים הוא נמשך ונגרר במשא ומתן שלא הוביל לשום מקום. הדברים מתייחסים בעיקר ליועמ"שים שהגיעו לתפקידם לאחר החלטת הממשלה בנושא ולפיכך לא באמת נפגעים מהמהלך (למעשה רק נהנים ממנו, לפחות תקציבית), מאחר וידעו עליו עוד בטרם נכנסו לתפקידם. בודדים הם אלו שיושפעו במישרין על-ידי אותה החלטת ממשלה והנחיית היועמ"ש.

מאחר וכל זה נוגע לפיטורי יועמ"שים ולא לקבלת יועמ"שים חדשים לעבודה, הרי שכאמור, אין כל קשר בין שתי הסוגיות הללו על אף הנסיון היצירתי והמושקע של הכותב דלעיל להקים קשר כזה יש מאין.

למעשה, אבל זה רק למתקדמים שיודעים (ומוכנים) להפעיל את מוחם בעצמם, אפשר בקלות ללמוד מהעובדות בדיוק את ההיפך הגמור. אילו היה קשר בין הדברים, הרי שנתניהו לא היה מעביר את ההחלטה על סיום תפקידם של היועמ"שים בהם מדובר בטרם נקבע בחוק שהייעוץ המשפטי הופך להיות משרת אמון. אולם מהנתונים שמצוינים מעלה (והם נכונים בקטע הזה כידוע), ראש הממשלה עושה בדיוק את ההיפך. קודם מעביר החלטה לפיטורי אותם יועמ"שים בודדים, צעד שבעקבותיו כמובן יתעורר צורך מיידי לשכור יועמ"שים חדשים לתפקידים שמתפנים, וזאת עוד בטרם יש חקיקה כלשהי שהופכת את תפקידם למשרת אמון, כלומר העובדים החדשים שיישכרו לתפקיד עדיין יעבדו על-פי השיטה הקיימת.

מכאן ברי שהקשר היפה שמנסה פותח הפוסט להמציא ממוחו הקודח (או מדף המסרים המקומט שמצא), אכן מגיע בדיוק משם ואין לו שום אחיזה בעולם האמת, העובדות והמציאות :).
 
למעלה