דרושים:טיפים לשיפור בטחון עצמי

ננה f

New member
דרושים:טיפים לשיפור בטחון עצמי

מחפשת טיפים לשיפור בטחון עצמי לנער (13) בתחילת גיל ההתבגרות..התחלה חדשה בחטיבה, לא כל כך יודע איך להצליח ביצירת קשרים חדשים , ושימור האינטראקציה לאחר מכן, עקב קשיים בתקשורת על הרצף האוט'. יש רעיונות?המלצות?אשמח לקבל עצות ולשמוע התנסויות , איך מתרגלים לבד ואיך עם קבוצה קטנה מצומצמת שתתן ראי /מודל חיקוי נורמטיבי כמו סדנא קטנה למה קורה בכיתה בחטה"ב(חינוך רגיל). ואיך ולפי מה אפשר לעבוד בבית?מישהו מכיר חומר בנושא? תודה .
 

Diana M

New member
בטחון עצמי

טיפים לחיזוק בטחון עצמי: לדעתי אין חדש תחת השמש מה שמחזק את בטחוננו העצמי אלה חוויות של הצלחה, תחושת ערך בעיני הזולת ויצירת ערך עצמי באמצעות השניים הראשונים. לא מילים ריקות של מחמאות נבובות ללא כיסוי, לא רחמים ולא כאשר אחרים עושים עבורנו. אלא תחושה אמיתית של הצלחה בזכות עצמנו, הכרה של הסביבה בכך ובעיקר של האחר המשמעותי, אלה לאורך זמן יוצרים תחושה של ערך עצמי. ערך עצמי יוצר תחושת בטחון ותחושת בטחון עצמי מאפשרת שוב לייצר הצלחה וחוזר חלילה.. א. אדם שאינו יכול להיות מאוד מאוד מוצלח בתחום מסויים. ציור, ספורט, מדעים, מתמטיקה, מוסיקה, מחשבים ועוד ועוד.. החכמה היא לסייע לבחור לזהות במה הוא טוב וללכת עם זה רחוק ככל הניתן לסייע לו להפוך להכי טוב בתחום זה. לשלוח לחוגים מתאימים לראות כיצד ניתן לחשוף את הנושא בבית הספר כך שיזכה בהכרה וגם אם זה יתאפשר בבית הספר עדיין יהיה מקום, גם אם מקום אחד בלבד פעם בשבוע שם יקבל הערכה אמיתית שתסייע לו לבנות תחושת ערך עצמי. ההרגשה הטובה שתצמח מכך תסייע בבניית בטחון עצמי גם במקומות אחרים. ב. התנסות ביצירת קשרים חברתיים: אחת הדרכים האפשריות להתנסות ביצירת קשרים חברתיים היא באמצעות האינטרנט. הרשת מספקת אין סוף קהילות וצאטים על פי ענין וגיל. אפשר לעודד אותו (תוך בקרה והדרכה, הרשת יכולה להיות גם מקום מסוכן בעיקר לנער כמוהו) להתנסות ביצירת קשרים חברתיים ממש כמו בסימולטור, תוך ניתוח משותף של הצלחות, כישלונות ומה שביניהם. ג. סדנא לנערים במצבו עם אדם מקצועי. אני בטוחה שניתן לקבל פרטים לגבי אפשרות כזו באלוט, בבית לורן ובאפי. ולסיכום, אישית אני חושבת שנוטים להגזים בחשיבות המעורבות החברתית. הנטיה הטבעית שלנו להסתחבקות וחברמניות מביאה אותנו לחשוב שעם ילד/אדם אינו מוקף בחבר'ה הוא בטח אומלל. אני לא בטוחה בכלל בתיזה הזו. ישנם אנשים שמעדיפים את חברת עצמם וגם כאשר הם יוצרים קשרים חברתיים זה עם מעט מאוד אנשים. אני לא חושבת שזה אומר תמיד אומללות. שווה לבדוק כמה הבן שלכם באמת אומלל ממצבו הנוכחי. וכן, בהחלט ברור לי שאין מדובר בסתם נער המעדיף את חברת עצמו על פני האחרים אלא בנער עם קושי מאובחן ועדיין..אני חושבת שדברי תקפים מפני שאולי דווקא בגלל הקושי יש להניח כי מסמר חברתי הוא לא יהיה אך אין זה אומר שלא יוכל להפוך לאדם בעל ערך עצמי, בטחון עצמי ומאושר גם אם לא יהיה מוקף חברים. דיאנה
 

Diana M

New member
תיקונים , תיקונים

תיקון סעיף ראשון שחסרו בו שתי מילים , בלעדיהן זה נשמע לא נכון. א.אין אדם שאינו יכול להיות מאוד מאוד מוצלח בתחום מסויים. ציור, ספורט, מדעים, מתמטיקה, מוסיקה, מחשבים ועוד ועוד.. החכמה היא לסייע לבחור לזהות במה הוא טוב וללכת עם זה רחוק ככל הניתן לסייע לו להפוך להכי טוב בתחום זה. לשלוח לחוגים מתאימים לראות כיצד ניתן לחשוף את הנושא בבית הספר כך שיזכה בהכרה וגם אם זה לא יתאפשר בבית הספר עדיין יהיה מקום, גם אם מקום אחד בלבד פעם בשבוע שם יקבל הערכה אמיתית שתסייע לו לבנות תחושת ערך עצמי. ההרגשה הטובה שתצמח מכך תסייע בבניית בטחון עצמי גם במקומות אחרים.
 

ננה f

New member
הרבה תודה.

הכל נכון אבל התשובה מסדרת את זה יותר טוב . תודה . הקושי של הילד אינו בהסתפקותו בחברת עצמו .יש לו איזה מין דרייב שקשה להסביר שמניע אותו לנסות ולא לוותר . הוא בפירוש חושב שהוא צריך להיות חלק מן החבורה והביחדנס ואין פה שום דבר שמישהו "הכניס" לו לראש . הוא פשוט רוצה להיות כמו כולם ויחד עם כולם. לא עושה לעצמו הנחות ושואף ללא פחות מזה . זה אולי מה שעושה לו את זה יותר קשה אבל גם שם אותו בטרייל הנכון.רק שזה נורא מתסכל, והוא אינו מבין מדוע מתעלמים ממנו, או לא מץייחסים אליו כאל שווה.
 

נ ג ה 33

New member
כמה שאת צודקת, דיאנה...

ובהזדמנות זו שנה טובה ומוצלחת לך ולכולם
 
למעלה