דרושים לקוחות משלמים!!!

sitesuccess

New member
דרושים לקוחות משלמים!!!

האם הייתם מוכנים לקבל את כל מי שמוכן לשלם לכם כסף ללקוח שלכם?

אם כן, למה? אם לא, למה?
 
שאלה מצוינת...

מהצד של ליווי ויעוץ לעסקים - אני תמיד נתקלת בהתנגדות שכשאני מסבירה
לא בכל מחיר (הורדת מחיר כדי לסגור עסקה )
ו..לא בכל מחיר (לא כל עסקה או לקוח רצוי לסגור ויהי מה )


וגם ממליצה להיות אמיצים ולפטר (כן ,כן ) לקוחות .


כי באותו מקום שאנו משאירים את הלקוח,שלא מרוצה ,מתחילת הדרך,שמנהל משא ומתן לעיתים אפילו ברמת שוק הכרמל,שבמחיר של שעה בטוח שקנה שרות של חודש מלא ,באותו מקום אנו מפסידים את הלקוחות הטובים,המרוצים -שנוכל באמת לתת להם שרות/מוצר/עזרה /מינוף

והמחיר של זה - לעיתים כבד מאוד.
 

Amir Shvoong

New member
מחזק ומוסיף

שמי אמיר כהן, ואני כמעט לא כותב בפורום, אבל "מאזין" בשקט.
לקוחות, בעיקר הקטנים שטוענים ש"אין להם כסף", הם צרה צרורה.
הם משלמים מעט וגוזלים אנרגיות רבות מדי. וכשעושים עבודה רבה ומקבלים מעט,
קשה לדרוש יותר. לכן, למי שמתעסק עם לקוחות קטנים וטורדניים, תלמדו לקח, ותתמחרו
יותר, וכן אם הלקוח דעתן מדי, שיעשה את העבודה בעצמו.

בסופו של יום אנחנו מתמודדים עם בני אדם, וכמו בחיים ככה בעסקים, לעיתים לא מסתדרים, וזה
לגיטימי ביותר להיפרד כידידים.
אמיר
 
אמיר תגובה נהדרת

אגב לחידוד...

עסק קטן מבחינתי הוא לא עסק שמשלם מעט
אלא עסק שרוצה שרות אך רוצה לשלם מעט/להתמקח/ןבקיצור לא לגדול..........

אני לא בעד שעסקים קטנים יוציאו הוצאות מעבר למה שהם יכולים
אבל ,להטריד ולהציק על עסקה קטנה (היה לפני כשבועיים דוגמא בדיון בפייסבוק ,מעצבת שהתבקשה לתת מחיר ללוגו וכשנקבה במחיר אמר לה הלקוח,את לא מתביישת ,את עושה את זה בעה עבודה תורידי קצת במחיר...)

ככה שמה שכתבת (ולא חסרות דוגמאות או התנהלויות לשני הצדדים )
קולע.

תודה על הביקור (הסמוי והגלוי ) :)
 

Amir Shvoong

New member
תודה


 

לימיצ

New member
זה תלוי.

השאלה היא איך הגדרת את הלקוח האידיאלי שלך.

אם רק תשלום הוא הפרמטר שלך ללקוח מצוין, אז כן.

אם מדובר במספר פרמטרים, כמו מחויבות, ועשייה, אז ברור שלא.
 

sitesuccess

New member
מה שתלוי מתייבש ונופל


וברצינות:

אני נתקל בלא מעט בעלי עסקים שעצם העובדה שהלקוח מוכן לשלם להם כסף, הופכת אותו אוטומטית ללקוח אידיאלי.
ברוב עוונותי, גם אני הייתי כזה פעם...

אני חושב שאם הלקוח באמת מבין את הערך של המוצר או השירות שהוא מקבל, אז הוא גם לא "יעשה שוק" מהמחיר ולא ישגע את בעל העסק ויחשוב שאם שילם לו X הוא קנה אותו לתמיד.
 

לימיצ

New member


אני לא חושבת שלקוח שעושה שוק ומנסה להוריד במחיר הופך אותו ללקוח לא אידיאלי.
מקובל עלי שלא כולם יכולים לשלם, או שהמחיר של המוצרים שלי יקר להם,
זה מובן, כולנו בני אדם.

וכאן אנחנו חוזרים להגדרה של הלקוח האידיאלי שלך:
גם אחרי שקיבלתי תשלום יש פרמטרים שיהפכו אותו לנכון עבורי או לא,
אם נגיד אצל מלווה עסקי עשייה ומחויבות הן ערך חשוב, לא רק ההבנה שאני הכי טוב בשוק.
אז לקוח שיבין שאני הכי טוב
ושהמוצרים שלי הכי טובים
אבל בסופו של דבר לא יעשה עם המוצרים המעולים כלום..
הוא לקוח טוב, אבל למוצרים מסוימים ולא לכולם.
 
אכן......

ובעיקר ,אם עסק מבין ומוכן לשחרר אמונות ישנות
ומוכן לקבל שאכן השרותים שלו שווים כסף -ושוב לא בכל מחיר ....יפסיקו להגיע הלקוחות שעושים שוק ויגיעו הלקוחות שרוצים איכות.


סיפור טרי מאתמול
קולגה המליץ עלי לאדם שלישי ,שמחפש לבנות אתר.
אני בונה אתרים בהתאמה אישית,התהליך כולל הרבה מאוד מוטיבים של מיתוג עסקי,ליווי עסקי - והתהליך הוא תהליך עומק
וכולל מכל טוב (גראפיקה יחודית,כתיבה שיווקית ,אין אתר שדומה לשניףאין תבניות לבחירה ,והאתרים מאוד יחודיים ומושקעים ועוד.. )

הוא נקב במחיר המשוער (כמו שהנחתי אותו לפני זה )
והתגובה של הלקוחה הייתה התנגדות

והוא שואל אותי,לא עדיף נניח שאני אנקוב מחיר יותר נמוך (ותנהלי איתה משא ומתן ) או להבדיל שתדבר איתך ?)

תשובתי הייתה :

היא לא רוצה אתר,היא רוצה לצאת מידי חובה ולהגיד "הנה עשיתי אתר " ובטח השאלה הבאה שלה הייתה ,"האם אתה מכיר מישהוא שעושה אתר בסכום סימלי "

ואכן,בהלם וחיוך אמר :נכון,היא אמרה שהיא רוצה אתר פשוט,בינוני ,ושהיא שמעה שיש אתרים ב1000 שח ופחות "

עכשיו - (ולא אינני פוסלת שיטות כאלו ואחרות אך \ו שיטת עבודה אחרת והתנהלות אחרת )
לקוחה כזו הייתה מגיעה אלי (אם הייתה עוברת את רף השיחה ,ואני אישית לא מנהלת משא ומתן- מי שרוצה איכות מוזמן,מי שרוצה שוק הכרמל אז כנראה שלא ..*)
אם התקציב היה יותר נמוך והייתה נניח מקבלת "אתר פשוט " -אחרי היו טענות למה זה לא כמו של זה וההוא "
אם הייתה משלמת בהתאם לאיכות ,היא הייתה בתחושה שזה כסף שהיא לא הייתה צריכה להוציא והיו וויכוחים לאורך כל הדרך............


אז שורה תחתונה - הלקוחה לא הגיעה
ואצלי גם לא הייתה מקבלת דלת להגיע

אני מעדיפה לתת את ה200% (כי כך אני עובדת )
למי שרוצה ,צריך,ומבין.

המחיר ?

גם כשהייתי בתחילת דרכי,העסקית
והיה צורך לכל שקל (ויש חודשיים וימים כאלו )
מבחינתי תמיד זה היה

מה ערך המוצר,מה ערך השירות ,מה אני מציעה בתוך זה
ולא מה מצב החשבון ברגע הנתון

זה אגב הפער בין עסק קטן לעסק שגודל..........

 

נ י ר ג ו

New member
מדובר על סכומי הכסף או לגיטימיות העסק?

אני חשבתי ששאלת לגבי העסק לדוגמא פרסום של אתרי פרונו או הימורים ולאו דווקא תקציב גדול או קטן.

בכל מקרה למקרה הראשון - לא משנה לי מה הלקוח רוצה לפרסם כל עוד אני רואה בזה כסף. אני לא שופט אני מפרסם !

לגבי המקרה השני, אני לא אפרסם מישהו בסכום קטן וכאב ראש גדול .. ( הכוונה כאב ראש ממנו לא מהעבודה).
 
לקבל כל לקוח שמוכן לשלם

הי לכולם.
גם אני מהשותפים השקטים בפורום אלא שהפעם השאלה שלך רלוונטית לחוויה שעברתי בימים האחרונים.
התקשר אלי בחור צעיר שבקש תהליך אימון אישי. כשניסיתי לברר מה בכוונתו להפיק מהאימון הוא שטח בפניי מסכת קשה על התעללות מינית שעבר בילדותו ומשפיעה מאד על כל מערכות היחסים שלו כיום. שיחה זו נקטעה באמצע כיוון שלדבריו הוקפץ לאיזו שיחה אחרת והבטיח לחזור אליי כעבור זמן...
שמחתי שניתנה לי שהות להרהר בנושא.. השיחה הבאה הגיעה כעבור 3 ימים והפעם הבחור נשמע במצוקה: "כל מה שאני רוצה זה שתקשיבי לי", הוא אמר ועורר הרבה חמלה. הקשבתי לו בסבלנות עד שעצר לרגע ובקש לתאם פגישה..
הבהרתי שקשב בלבד לא יקדם אותו. הפרטים שנידב ביוזמתו הבהירו לי שהבחור זקוק לטיפול עמוק ותהליך אימון יהיה כמעט בגדר הונאה עבורו. הצעתי לו בחום לפנות למרכז לנפגעי התעללות מינית - אנשי מקצוע שמיומנים לסייע ולתמוך באנשים שחוו טראומות כאלה.
הבחור נשמע מאוכזב בלשון המעטה וגם לי לא היה קל עם ההרגשה שהבחור מבקש עזרה ואני דוחה אותו. עם זאת אני סבורה שעשיתי את הדבר הנכון עבורו.

אז לשאלתך - לא. לא הכל כסף בחיים ויש עוד פרמטרים שמשפיעים על ההחלטה אם לצרף את הלקוח או להפנות אותו לכתובת אחרת שיכולה לתת מענה ממשי לצרכים שלו.
נראה לי שההחלטה הזו כוללת בין היתר את היכולת שלנו להכיר בו זמנית גם ביכולות שלנו וגם במגבלות היכולת שלנו.
תודה על פתיחת הנושא לדיון

כרמית אלון
 
כרמית תשובה מדהימה

ואכן בראש ובראשונה עלינו לדעת למי אנו יכולים לעזור ולמי לא
ללא קשר לשיקולים כספיים

הסיפור שסיפרת ,נוגע ללב ,ומכירה דילמות דומות ושונות על אותו מרחב - שבנימי נפשו של אדם.

מאוד אהבתי את תגובתך
ובמיוחד את ה3 שורות האחרונות.
הלוואי שיהיו רבים עם יושרה מקצועית ואישית ,כזו .
 
תודה רבה רונית

על הפרגון והמשוב המעצים.
מאד מסכימה איתך שנדרשת יושרה אישית ומקצועית בכל תחום קל וחומר בתחומים שנוגעים בנפשו של אדם.
נראה לי שהיושרה מאפשרת לנו לקבל החלטות ממקום שקול ונקי וגם לתת מעצמנו, לפרגן לאחרים.
יישר כח על העזרה והעשייה המבורכת שלך בפורום
 
למעלה