דריה כמקרה מבחן ליחסם של אינטלקטואל

greywolf

New member
דריה כמקרה מבחן ליחסם של אינטלקטואל

ים לחברה בשנים האחרונות אנו עדים לצמיחתו של ז´אנר חדש בסדרות נעורים. המדובר בסדרות נעורים שלוקחות את הקונספט המוכר (מדי!) של התגברות כאנשי שוליים, אהבות נעורים, התעוררות מינית ובית הספר התיכון כמיקרוקסמוס למתחים החברתיים, והוסיפו לו אלמנט פנטסטי. אלמנט זה מאפשר לנצל את הקונספט המוכר לבחינת התקופה המוזרה/מפחידה/מי אמר שסוויט סיקסטין סוויט ברובד אחד יותר עמוק- הרגשות האנושיים. "באפי קוטלת הערפדים" היא אחת מהן. דריה עושה זאת בצורה שונה ובדרכה גם מעמיקה יותר. היותה של "דריה" סדרה מצוירת מהווה לכאורה פתח לאקסצנטריות מבחינת פיתוח הדמויות להקצנתן. בפועל זה נעשה ולא נעשה. דריה מייצגת את בן הנוער שהוא גיבור הנייטיז- החנון. בשנים שבהן כבשו החנונים את עולם ההייטק הייתה דריה חנון שונה כזה המצטיין לאוו דווקא במחשבים אלא דווקא במקצועות ההומניים. לא גאונה אלא אינטלקטואלית- אדם החש דאגה לעולם דווקא בשל התכונה המפרידה אותו יכולת הבחנתו (והמון אנשים יחלקו עלי על משפט זה). בשל זאת מעניין לבחון את יחסה של דריה לחברה. במשך מרבית פרקי הסדרה דריה סובלת משוליות חברתית. אף כי תיכונה מפולח לקבוצות שונות הרי שרוב הדמויות מקושרות זו לזו ביחסי שותפות לקבוצות ספורט/ זוגיות/ תחומי עניין הרי שדריה והקרובים אליה מופרדים. אף הקשר שאמור להיות החזק ביותר- קשר השארות לא קיים כמעט בעולמה והיא מופרדת ממשפחתה. והנה אף על פי כן הרי שדריה היא המוטרדת ביותר מבין הדמויות בסדרה מהחברה והעולם (מי אמר Sick Sad World ולא קיבל?). ניתן ליישם כאן את טענתם של שניים מהתיאורטיקנים הקלאסיים של הסוציולוגיה אמיל דורקיים ודה טוקוויל- דווקא מגמת האינדיבידואליזציה הגוברת של החברה המודרנית מביאה להפחתת הזיקות המפלגות את האנושות ולהגברת הזיקה של יחידים (ודורקהיים מדבר בפירוש על אינטלקטואלים כדובריה של זיקה זו) לכלל האנושות.
 
מי כתב את זה? אתה?

כי א.זה יפה. ב. דריה אינה מופרדת ממשפחתה. היא פשוט לא רוצה להיות איתם....
(אותו דבר?i think not)
 

greywolf

New member
תודה תודה

אני אכן כתבתי את זה אני חושב שדריה לא יכולה להיות חלק ממשפחתה כפי שאחותה מהווה בין דריה ומשפחתה מתקיים לדעתי מצב בו כל אחד מהם דובר כביכול שפה אחרת הם מזהים את אותם אירועים בחיים כאירועים אולם בצורה כזו שאין אפשרות לדבר בין שתי השפות שלהם זה לא ברמת היום יום אלא ברמת הפירוש למשל "שלום" עובר הוריה זה "אהלן", עבורה גם "הסכם שלום" (greywolf באינטרפרטציה פראית של דריה)
 
../images/Emo45.gif

והיא במשפחה שבה כל אחד עסוק רק בעצמו.בגלל זה הם מנותקים אחד מהשני.
 

Synthetic mE

New member
אני חושבת ש

נכון. אני חוזרת בי מכל אמירות ה"דריה היא טין מיספיט" כי היא לא כל כך. לא בדיוק בכל מקרה. בקשר להחצנת קווי אופי מופרזים...זה נעשה בהרבה סדרות טלוויזיה, וזה מה שבדרך כלל מושך קהל מסויים לצפות בתוכנית זו או אחרת.
 

MaPHisTo

New member
אני ממש לא מסכים!!!

קודם כל עליי לציין שאני טיפש ככה שחצי מהדברים שהוא אמר לא הבנתי. דבר שני: דריה סובלת משוליות חברתית? אתה צוחק עליי? דריה בחרה שלא להיות פופולרית, לא בגלל שהיא חשבה שהיא לא יכולה (והיא גם אף פעם לא ניסתה) אלא בגלל שהיא לא חשבה שאנשים פופולרים יכולים להיות עמוקים וחכמים. סטיגמטי? אולי, אבל הבה נסתכל על מערכת היחסים בין דריה ובריטני המקובלת. דריה יורדת על בירטני, ובריטני לא מבינה (בלונדינית או לא בלונדינית?)בריטני מנסה לפתח שיחה עם דריה אבל עם אוצר מילים של אוגר קצת קשה לה לעקוב אחרי דריה. דוגמה לשילוב של אינטיליגנציה ופופולריות הם כמובן ג´ודי ומאק. אבל הם אדישים, ולאו דווקא סרקסטים וציניים כמו דריה. הם מסתכלים רחוק קדימה ובישבילם פופולריות זה לא מעמד, אלא משהו שניתן להם. האם הם ניסו להיות פופולרים? לא, אנשים רואים אותם ופשוט חולקים להם כבוד. ניתן לראות את זה שהפופולריות שלהם היא מתנה ולא הרווחה היא בין מאק וקווין. בגלל שמאק נחשב פופולרי קווין מחשיב עצמו לחבר שלו אבל מאק לא רוצה בחברות שלהם, הוא פשוט טוב מדי מכדי להגיד לו שהוא אידיוט (אידיוט מי שהמציא רוחב לב). לסיכום בקצרה, דריה אינה מורחקת חברתית, אלא אדם הגיוני אשר בחר לחיות חיים מאחורי הבמה, ולא עליה.
 
למעלה