יכול להיות שלפני 40 שנה מבחן נווטות היה אחד המבחנים הקלים
יש אנשים שהכל קל להם (או כך הם זוכרים שזה היה) ואחרים שיותר קשה להם. האמת היא שהמבחן בנווטות אווירית הוא דוקא אחד "הקשים". הוא כולל הרבה מאוד חומר (רובו אנכרוניסטי...) ולכן גם "קשה לבליעה". חוץ מהחומר התיאורטי (כדור הארץ, מפות, זמנים, סטיות מצפניות (בחצי הכדור בו אתה נמצא... ומה לא) הוא כולל גם המון חישובים, תוכנית טיסה, מפת ניווט (ואין בו שום התייחסות למכשירים ניידים ותוכנות - האופן בו ינווטו הטייסים שמוציאים כרגע רשיון טיס בישראל...) - אחד הקלים?
אולי ממרחק של 40 שנה...
אבל בנסיון להיצמד לשאלה המקורית, לא צריך לנחש ולא צריך לזכור.
חן - אתה כותב שעברת את כל הבחינות (למעט נווטות) - כלומר חוקה כבר עשית.
היה יותר טוב אם במקום אוסף שאלות שלומדים בעל פה, היו מלמדים חניכים את הבסיס לחוק, והדרך לגשת אליו, ואז כל שאלה כזו היתה מייד נפתרת (גם ללא עזרה מהפורום...).
כל תקנות הטיס נגישות מאתר רת"א באינטרנט. פתח את
תקנות הרישוי.
בתקנה 81 קיים פרוט של הדרכה שחניך יקבל ממדריך טיסה בטרם יבצע טיסת ניווט יחיד, ובתקנה 83 מתי טייס מתלמד יהיה כשיר לצאת לטיסת ניווט:
קיבל הדרכה (ראה תקנה 81), רשיון רדיו-טלפון, ו"הוכיח ידע מקצועי". פרוט לידע המקצועי הנדרש ניתן בתקנה 88 (ובתרגום חופשי לעברית - מעבר כל בחינות התיאוריה ברת"א...).
תסביר לאותו מישהו שהסביר לך שאתה טועה, שהוא טועה (ומטעה).