דרך 46. דרך מהירה חדשה בעלת ארבעה מחלפים לצידו של נתב"ג.

משה12333

New member
דרך 46, למרות הגודל המרשים שלה, היא חלק קטן מהתמונה הכוללת.

התמונה הכוללת היא פינוי מחנה תל השומר והגודל העצום של הקרקע שמתפנה למגורים באזור מבוקש מאד.

התוספת של עשרות אלפי יחידות דיור באזור הזה, שכבר כעת סובל מפקקי תנועה, חייב את הממשלה לשנות את כל מערכת הדרכים סביב המחנה המתפנה.

בשטח יחסית קטן, הממשלה מתכננת אין-ספור שינויי דרכים שיתמכו בתוספת העצומה של יחידות הדיור החדשות:

1. כביש 40 החדש בקטע של "עוקף התעשייה האווירית". הכביש החדש יהיה בתוואי של כביש 46 הנוכחי ויחליף אותו. הכביש החדש יכלול שדרוג של מחלף לוד והקמת שלושה מחלפים חדשים: מחלף אל על, מחלף התעשייה האווירית ומחלף הטייסים. מחלף הטייסים יאפשר גם חיבור ישיר לכביש 6 ע"י המשך כביש 461 מזרחה.

2. כביש "עוקף אור יהודה". כביש חדש עם 2 נתיבי נסיעה לכל כיוון ממחלף אור יהודה דרום בדרך 46 החדשה ועד לכביש 461. החיבור לכביש 461 יכלול גם חיבור לדרך רפאל איתן החדשה .

3. דרך רפאל איתן. דרך חדשה עם 2 נתיבי נסיעה לכל כיוון מצומת בר-אילן שממוקמת מעל לכביש 471 ועד לכביש 461. בכביש 461 היא תתחבר גם לכביש "עוקף אור יהודה".

4. דרך מוטה גור. דרך חדשה מהצומת של כביש 461 עם רח' קזז באור יהודה ועד לשדרות בן-גוריון בקריית אונו.

5. דרך משה לוי. דרך חדשה עם 2 נתיבי נסיעה לכל כיוון שתחבר את דרך שיבא הקיימת לדרך מוטה גור החדשה.

6. השלמת דרך התקווה. חיבור דרך התקווה הקיימת בגני תקווה למחלף גת רימון בכביש 471.

7. בניית מחלף מסובים מחדש בכביש מס' 4 עם לולאות ועקומות במקום הרמזורים שבו. כביש מס' 4 גם ישודרג ע"י תוספת נתיבים בכל כיוון נסיעה בו.

8. כביש אורך חדש בין צפון יהוד לבין מחלף גת רימון בכביש 471. הכביש יתחבר לדרך התקווה ליד מחלף גת רימון.

9. כביש רוחב חדש שיעבור מצפון ליהוד-מונוסון ולאור יהודה, מכביש מס' 40 ועד לדרך רפאל איתן. הכביש החדש יתחבר גם לכביש האורך החדש שבין יהוד למחלף גת רימון בכביש 471.

10. הרחבה והארכה של רחוב אלטלף ביהוד מהצומת בכביש 461 ועד לכביש הרוחב החדש. רחוב אלטלף יהיה בעל שני נתיבי נסיעה לכל אורכו.


הממשלה מצפה שעד לשנת 2,025 ייסעו בדרכים החדשות האלה שמסביב לשכונות הענק החדשות.

 

kolorabis

New member
העיקר לדחוף כמה שיותר דירות באזור המרכז

סוף סוף יש קצת ירוק בגוש דן אז גם את זה הורסים
 
תודה על המידע. האם יש סימוכין נוספים לתוכניות שהצגת מלבד מפה

שהוצגה בהתנגדויות לתוכניות הבינוי בקרית אונו? לא מצאתי..
ראיתי שיש תוכניות לחבר את רמת גן בגשר חדש לשכנת אריאל שרון החדשה ולכביש רפאל איתן. יודע משהו?
יש שמועות גם על חיבור חדש של דרך התקווה צפונה עם מחלף חדש על 471. האם גם על זה יש לך מידע?
נראה שיש חיבור לכביש עוקף אור יהודה עם כביש 4 ליד הכניסה לפארק המחזור בחייריה. יש לך עוד פרטים?
תודה!
&nbsp
 

משה12333

New member
דרך 46. דרך מהירה חדשה בעלת ארבעה מחלפים לצידו של נתב"ג.

לאורך הדופן הצפונית של נתב"ג מתוכננת להיסלל דרך מהירה חדשה שתכלול שלושה מחלפים חדשים ושידרוג של מחלף קיים, בין צומת הטייסים לבין מחלף שפירים.

בהקשר של מס' הדרך החדשה, חשוב לציין כי כביש 46 הנוכחי, שנמצא בין צומת אל על לצומת ברקת, צפוי להתבטל ע"י כביש 40 החדש שיחליף אותו ("עוקף התעשייה האווירית").

בדרך 46 יהיו ארבעה מחלפים:

1. מחלף הטייסים - בצומת הטייסים מתוכנן להיבנות מחלף חדש שיאפשר נסיעה מהירה בדרך 46, ממנו אל כביש 6 (חוצה ישראל).

2. מחלף יהוד דרום - מחלף חדש שייבנה ליד צומת יהוד מערב. המחלף יאפשר נסיעה מהירה בדרך 46 וחיבור דרך רמזורים לצומת יהוד מערב ולשני הכבישים של הצומת, כביש 461 וכביש 412.
ממזרח למחלף ייבנה גשר מעבר לכלי רכב מעל לדרך 46 לצורך גישה לבית העלמין של יהוד-מונוסון ולבסיס הצבאי של פיקוד העורף ששוכן לצידו. דרך 46 תכלא את בית העלמין ואת הבסיס הצבאי בינה לבין נתב"ג ולכן ייבנה הגשר הזה שיקשר בינם לבין כביש 412.

3. מחלף אור יהודה דרום - מחלף חדש ליד הצומת של כביש 412 עם הכביש של רחוב אריק איינשטיין באור יהודה.
המחלף יאפשר נסיעה מהירה בדרך 46 ופנייה ללא רמזורים ע"י לולאה, מהדרך המהירה ישירות לכביש "עוקף אור יהודה" שייסלל מהמחלף לכיוון כביש 461, ממערב לאור יהודה. המחלף יאפשר פנייה מהכביש העוקף ואל הכביש העוקף, מכל כיווני הנסיעה ללא רמזורים.
המחלף יבטל גם את צומת צפריה וצומת חמד המרומזרים שנמצאים כעת בכביש 412. היוצאים מצפריה ומחמד ייסעו עד למחלף הסמוך הזה ודרכו יחצו את דרך 46 ללא הפרעה לתנועה.

4. מחלף שפירים - המחלף ישודרג ע"י תוספת של לולאה חדשה מצפון למזרח (מדרך 46 לכביש מס' 1) ותוספת של עקומה חדשה ממערב לצפון (מכביש מס' 1 לדרך 46).


דרך 46 החדשה תרוקן את כביש 412 וכביש 461 מכלי רכב בקטעים שלהם המקבילים אליה ותאפשר את סלילת ההמשך של כביש 461 מזרחה אל כביש 6 (חוצה ישראל).
כביש 461 מתוכנן בקצה המזרחי שלו להסתיים במחלף גבעת כ"ח בכביש 6 ויתחבר באמצעותו גם לכביש 444.











 

משה12333

New member
הממשלה חייבת לבנות באזור המרכז מהר והרבה יחידות דיור כדי

להילחם במשבר הדיור שמאיים לשתק את כלכלתה.

הריבוי הטבעי בישראל הוא בין הגבוהים בעולם המערבי ולכן אין לממשלה ברירה אחרת.

המחסור החמור בדירות באזור המרכז הוא הגורם למחירי השכירות והקנייה הגבוהים שמהווים סכנה לכלכלת המדינה. המחסור נוצר בגלל החלטה ממשלתית שגויה לפני כעשור שקבעה שאין צורך לבנות יחידות דיור חדשות באזור המרכז.

מאז, כל ממשלות ישראל מנסות לתקן את הנזקים של ההחלטה האומללה הזאת ע"י בניית דירות רבות ככל האפשר במהירות רבה ככל האפשר. כל משאבי המדינה מופנים למטרה זאת. קבינט הדיור הוא הגוף הכי חזק והכי חשוב היום במדינת ישראל.

 

משה12333

New member
תתעלם מהגשר מעל לכביש מס' 4. התכנית בוטלה. השוק הסיטונאי לא

יוקם באור יהודה בגלל התנגדות ראשת העיר. ראשת העיר ביטלה לממשלה את התכנית המפורטת לבניית השוק הסיטונאי החדש בעיר שלה. התכנית של הממשלה היתה ליצור לשוק הסיטונאי, בקצה המערבי של אור יהודה, מערכת גשרים ודרכים משלו מכל כיוון ואל כל כיוון של כביש מס' 4, בשביל המשאיות הרבות. מערכת הגשרים והדרכים תוכננה להיות מרוחקת ממחלף מסובים החדש כדי לא להפריע לתנועה דרכו.

לאחרונה, הממשלה ביטלה את התכנית ובחרה במתחם צריפין כמקום שבו יוקם בקרוב השוק הסיטונאי החדש של גוש דן (שדרוג של השוק הסיטונאי הקיים שנמצא כבר במקום). ראשת העיר העדיפה לבנות במתחם המערבי באור יהודה מתקני נופש וספורט לתושבי עירה במסגרת פארק עירוני.


דרך התקווה:
דרך התקווה לא תתחבר למחלף חדש בכביש 471, אלא למחלף קיים, מחלף גת רימון. דרך התקווה תסתיים ברח' התפוז בגת רימון. רחוב התפוז יורחב לשני נתיבים לכל כיוון כדי לאפשר נסיעה מהירה לתושבי גני תקווה שישתמשו בכביש החדש ככביש כניסה/יציאה ראשי. רחוב התפוז הוא ההמשך בגת רימון של רחוב זרובבל בפ"ת והחיבור ביניהם הוא באמצעות הגשר של מחלף גת רימון.


שכונת אריאל שרון:
שכונת אריאל שרון אמנם שייכת לקריית אונו אך היא בתוך שטח ששייך כולו לר"ג. דרך רפאל איתן (4612) היא ברמת גן. גם כפר אז"ר, קריית קריניצי ורמת אפעל הם ברמת גן. יש הרבה דוגמאות במדינה לשטח מבודד של עיר שנמצא בתוך עיר אחרת.

האם יכול להיות שהתכוונת לגשר החדש של נת"ע לקו הסגול? הגשר החדש יעבור מעל לכביש מס' 4, בצמידות לגשר של מחלף האלוף שדה, מצפון לו. הגשר החדש יהיה אך ורק לרכבת הקלה.
גם תהיה הפרדה מפלסית חדשה בצומת של האלוף שדה-יצחק רבין כדי לאפשר לכלי הרכב לעבור בצומת מתחת למסילה.







 
תודה שוב! שתי הערות

את הגשר מאריאל שרון לרמת גן ראיתי בהדמיה של השכונה.. ראו בה גם את גשר הקו הסגול מדרום.. סתם חשבתי אם אתה יודע משהו...
לגבי מחיף יציאה חדש עם 471 מגני תקווה: זה מה שאמר שר התחבורה במפגש תושבים.. יתוכנן מחלף חדש לשכונה הצפונית בגני תקווה.. יודע משהו?
תודה
 

משה12333

New member
היכן אפשר לראות את ההדמייה שאתה מתייחס אליה והיכן אפשר

לראות את דברי שר התחבורה ביחס למחלף החדש בגני תקווה?

 
http://umami.carasso-nadlan.co.il/environment

בלינק של האתר בתמונה 3 רואים גשם חדש ותמוד למחלף בר אילן.
לגבי ההצהרה על המחלף, זה פורסם במקומון של קרית אונו..
כמוך, לא ראיתי בפרסומים הרישמיים כלום..
 

משה12333

New member
תודה על ההפנייה להדמייה. ההדמייה נכונה. הגשר הזה מעל לכביש

מס' 4 לא יתחיל בשכונת אריאל שרון ששייכת לקריית אונו אלא בכפר אז"ר שמדרום לה.

הגשר הזה שייך כולו לר"ג והוא יחבר בין שני חלקי העיר, בין כפר אז"ר ששייך לר"ג ונמצא ממזרח לכביש מס' 4 לבין שכונת נווה יהושע שגם שייכת לר"ג ונמצאת ממערב לכביש מס' 4.

עיריית ר"ג מתכננת בשכ' נווה יהושע שינויים גדולים במסגרת של פינוי בינוי נרחב בכל חלקי השכונה ושינויים במערכת הכבישים שבה. אחד מהמתחמים שישונו הוא מתחם רחוב הארז שנמצא בצמידות לכביש מס' 4, ממערב לו. המתחם ייהרס וייבנו בו בניינים חדשים. במתחם החדש הזה גם ייבנה הקצה המערבי של הגשר שיעבור מעל לכביש מס' 4 אל כפר אז"ר.

הגשר ישמש לכלי רכב ולהולכי רגל.









 

kolorabis

New member
עוקף תעשייה אווירית

כנראה זאת הסיבה שעדיין לא עשו הפרדה מפלסית עם הכפלת המסילה באזור של נתב"ג, פשוט מחכים לסיום לסיום של הקמת הכביש המהיר
 

משה12333

New member
הכפלת המסילה בין לוד לראש העין לא עומדת בפני עצמה. ההכפלה

היא חלק מהמסילה המזרחית החדשה של ישראל מחדרה ללוד.

אין קשר בין הפרוייקט של כביש 40 החדש לבין הפרוייקט של המסילה המזרחית החדשה. מחלף אל על ומחלף התעשייה האווירית יהיו בנויים ופעילים מס' רב של שנים לפני שהמסילה המזרחית החדשה תהיה מוכנה, אולי אפילו יותר מעשור.

המחלפים החדשים יעברו מעל למסילה הבודדת, בינתיים.

 

aryeri

Member
זאת דרך רוחב. למה היא ממוספרת כדרך אורך עם מספר זוגי?

 

משה12333

New member
נתב"ג הוא בצורת משולש. הבסיס של המשולש הוא כביש מס' 1 שהוא

כביש רוחב.

שתי הצלעות האחרות של המשולש הם כבישי אורך:

הצלע המזרחית: כביש 40 החדש בקטע "עוקף התעשייה האווירית" (כביש 46 הקיים יבוטל).

הצלע המערבית: דרך 46 החדשה.

אל תסתכל עם זכוכית מגדלת על כיווני הכבישים אלא על תפקידם: כביש 1 הוא כביש רוחב מת"א לירושלים, כביש 40 החדש הוא כביש אורך ממחלף לוד עד למחלף הטייסים החדש, דרך 46 החדשה היא דרך אורך ממחלף שפירים עד למחלף הטייסים החדש.


הסתכלות אחרת:
דרך 46 החדשה תהיה בחלקה בתוואי של כביש 412 ותחליף אותו ממחלף אור יהודה דרום עד מחלף שפירים. כביש 412 הוא כביש אורך ולכן דרך 46 היא גם דרך אורך.

דרך 46 החדשה לא תהיה בתוואי של כביש 461 ולא מקבילה אליו אלא היא מתרחקת ממנו לכיוון דרום, עם ההתרחקות ממחלף מסובים החדש. כביש 461 הוא כביש רוחב.

 

aryeri

Member
סלח לי, אבל זה נראה לי כמו כביש רוחב

ההגדרה של כביש רוחב לדעתי זה האם מההתחלה עד סוף אתה נע יותר ממזרח למערב מאשר מדרום לצפון, וזה המצב כאן. אין שום קשר לנתב"ג, זה לא רלוונטי. הכביש הזה הרי לא ישמש את נתב"ג ישירות. זה כביש שיסייע למי שנוסע על כביש 6 לנסוע מערבה לכיוון תל אביב (הרי כביש 46 המדובר צפוי להגיע למחלף גבעת כ"ח על כביש 6). זאת אותה הסיבה שבגללה כביש 293 שמחבר בין כביש 25 לכביש 6 הוא כביש רוחב ולא אורך. ואם כבר - הרי הכביש הזה מחבר בין שני כבישי אורך - כביש 44 וכביש 6. זה שהוא עובר דרך כביש 1שהוא כביש רוחב זה לא הופך אותו לכביש אורך.
זה שבעשורים האחרונים לא הקפידו על הכללים של מיספור כבישים זה לא אומר שצריכים להמשיך לא להקפיד עליהם.

אגב, פורסם בפורום זה או בפורום תחבורה ציבורית על רפורמה שמתכננים במשרד התחבורה על מנת לתקן את כל העיוותים שנוצרו עם השנים כשסטו משיטת המיספור המוצלחת.

למשל - כביש 431 יהפוך לכביש 43, כביש 471 יהפוך ל-47, כביש 531 ל-53. הרי אלו כבישים ארציים לכל דבר. אתה לא יכול לעשות את אותו דבר על 461, כי אם תוריד לו ספרה הוא יהפוך למספר זוגי.

בנוסף - כביש 7 יהפוך להמשך של כביש 3 (ולא ש-3 יהפוך ל-7). כביש 57 באזור השרון יהפוך לכביש 7. כבישים 40,60,90 יפוצלו כנראה לכמה כבישים, כי אף אחד כבר לא משתמש בהם מההתחלה ועד הסוף בעקבות כבישים מודרניים יותר כמו כביש 6 שנסללו במקביל אליהם.
יש מצב שלחלק מכביש 60 יקראו כביש 8.
כל כביש ימוספר לפי האזור שלו בארץ, ולכן לא תראה יותר את כבישי 22 ו-23 ככבישים באזור חיפה ואולי גם לא את איילון ככביש 20.
ההשערה שלי היא שכנראה שכבישים עם סיומת 0, לפחות כבישים ארציים, ישמשו לכבישי טבעת או לכבישים פרוורים מהירים עורקיים. (למשל כבישי הטבעת של ירושלים, באר שבע, עפולה, ואולי גם כבישים כמו איילון, מנהרות הכרמל ונתיבי המפרץ/עוקף קריות).
אני מקווה שבמסגרת התוכנית כבישים כמו 310 שהוא כביש רוחב בפועל, ימוספרו ככבישי רוחב ולא ככבישי אורך. (כביש 253 זה מיספור מתאים לכביש זה). אני מקווה שגם יפצלו את כביש 4 לכמה כבישים קצרים יותר כי גם בו אף אחד כבר לא נוסע מההתחלה ועד הסוף.
וגם יש ברפורמה נפרדת הרבה כבישים מקומיים חדשים עם ארבע ספרות שלא מוספרו עד כה בשום מיספור. כל הכבישים ללא אבא למיניהם, כבישי הגישה ליישובים. פורסם כאן או בפורום תח"צ קישור למסמכים עם מפות של תוכנית הכבישים ללא אבא של משרד התחבורה שמכילות את המיספורים החדשים האלה, למעט כמה כבישים ביהודה ושומרון שלא מופיעים במפה. יש למשל כבישי 1XXX בערבה, דבר שלא היה עד כה.
 

משה12333

New member
דרך 46 החדשה היא רק עד מחלף מסובים החדש. ממחלף מסובים ועד

לכביש 6, הכביש יהיה 461.

בכביש מס' 1, אף אחד לא ייסע לכביש 6 ממחלף שפירים דרך מחלף מסובים החדש. הנוסעים בכביש מס' 1 מתחברים לכביש 6 במחלף בן-שמן. הם לא ייסעו צפונה בדרך 46 החדשה כדי לפנות אח"כ מזרחה במחלף מסובים החדש. הם ייסעו ישירות מזרחה בכביש מס' 1 עד למחלף בן-שמן.

אף אחד גם לא ייסע לת"א מכביש 6, דרך מחלף מסובים החדש. הם ייצאו מכביש 6 במחלף בן שמן ודרכו יתחברו לכביש מס' 1 בדרכם לת"א.

הצורה המשולשת של נתב"ג מכתיבה את צורת המשולש של הכבישים המהירים שמסביבו. דרך 46 החדשה וכביש 40 החדש מצטלבים לחוד עם כביש מס' 1 מדרום לנתב"ג כי שניהם כבישי אורך והוא כביש רוחב.

דרך 46 החדשה וכביש 40 החדש לא יצטלבו מצפון לנתב"ג אלא יתחברו במחלף מסובים החדש. הם יתחברו במחלף ואז הנסיעה צפונה תמשיך בכביש 40 הקיים. הנסיעה מזרחה תמשיך מהמחלף בכביש 461 עד לכביש 6.

השימוש היחיד לדרך 46 החדשה תהיה תנועה צפונה ודרומה. אף אחד לא ישתמש בה לתנועה מזרחה או מערבה כי כביש מס' 1 וכביש 461 עונים כבר על הצורך הזה.


לגבי כביש 44 שהזכרת, דרך 46 החדשה לא תגיע אליו כי היא מסתיימת במחלף שפירים בקצה הדרומי שלה, אבל חשוב לציין לגביו את תפקידו.

ללא כל ספק, כביש 44 הוא כביש רוחב במדינת ישראל שמקשר בין ת"א במערב המדינה לבין פרוזדור ירושלים במזרח המדינה.

אין כל ספק לגביו גם כי הוא מצטלב עם כבישי אורך: עם 412 בצומת בית דגן, עם 40 במחלף רמלוד ועם כביש מס' 4 במחלף השבעה.

למה הוא קיבל מס' זוגי של כביש? אי אפשר להבין. אף אחד לא נוסע בו מצפון לדרום או מדרום לצפון אלא אך ורק מזרחה ומערבה.

 
למעלה