דר' גומפל

naomi76

New member
דר' גומפל../images/Emo92.gif

כתבתי תשובה למטה, וגם בעמ' הקודם. הישיבה שלי מחר. יש לי חומר כתוב, אשמח לעוד, בלי קשר. בגלל שהתלמידים מכיתתי משתלבים ב- 6 כיתות רגילות, מצאתי שחלק מתקבלים בהצלחה יתרה בשילוב, וחלק לא. מה עושים? נעמי
 
ממעט הידע שלי

אינני חושב שאני יכול לומר שהנושא של שילוב חברתי מובן לי. אני חוקר ועובד בתחום מ-1982 וככל שאני חוקר ומטפל, אני מגלה שאני יודע פחות. אז, קבלי את התנצלותי אם אכתוב שטויות. 1) שילוב מובחן מהכלה בעיקר בגלל התפישה שעומדת מאחורי שני המושגים. המושג "שילוב" (mainstreaming) מתייחס לחזרה חלקית (וגודל החלק תלוי ילד ותלוי מסגרת) לכיתה הכללית. שילוב מתייחס להשמה הפיזית (היכן לומד הילד) ומתבטא בתוצר אקדמי ו/או חברתי. בגדול ניתן לומר כמה דברים: * השילוב הפיזי אינו גורם (בהכרח) בדרך כלל לשילוב חברתי. * שילוב חברתי מורכב משני מרכיבים: מיומנויות חברתיות וסטאטוס חברתי. * תוכניות התערבות לשיפור מיומנויות חברתיות לא נוטות להצליח לגרום לשינויים התנהגותיים מוכללים ונשמרים לאורך זמן. * תוכניות לשיפור מיומנויות חברתיות לא נוטות להשפיע כלל על סטאטוס חברתי. * אין לנו מושג ברור מה גורם לשילוב חברתי תקין, לו היינו יודעים הייתי אדם מאושר. * אינני בטוח שמדובר כאן על טיפוס של התערבות אלא על מבנה חברתי קולט; כלומר אווירה חברתית תומכת ושיתופית 2) הכלה (inclusion) בא ממקום אחר. הכלה מניחה שהמקום היחיד של אדם בעל צרכים מיוחדים הוא בכיתת האם. הכלה מניחה שהתאמות מתבצעות בכיתת האם כדי להבטיח שהילד או יצא לכיתה מיוחדת. אני מקוה שהצלחתי להתייחס לנקודות שחשובות לך.
 

naomi76

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo39.gif

שטויות??? שטויות שעזרו (אני מקווה, מחר בישיבה...או שאעשה מעצמי צחוק....). נתת לי עוד נקודות שראוי להתייחס אליהן וגם הבהרת מס' מושגים. שוב, מקדימה תודה לברכה, נעמי
 
למעלה